Артем Лукашев
SE MBA 2012
Артем Лукашев — співзасновник і директор компанії Mirta, яка замовляє виготовлення дрібної побутової техніки в Китаї і випускає її під однойменним брендом.
Про шлях до успіху
Артем ішов до створення своєї компанії довго. Починав з роботи в компанії LG, де отримав досвід продажів різної побутової техніки та навички організацій поставок. Серед його успіхів — започаткування поставок «української» техніки LG в Білорусь, що дозволило покрити там дефіцит ринку і відпрацювати нові логістичні інструменти.
«Це був перший мільйон, перший успіх і перша ейфорія. Хоча я розумів, що це тимчасовий і нерегулярний бізнес, але він дав хороший прибуток і можливість зрозуміти, як усе працює», — розповідає бізнесмен. Відкриття компанії Mirta дало можливість не просто імпортувати техніку, а й створити впізнаваний український бренд. Бізнес-модель компанії — не нова, але ефективна. Спочатку українські інженери проектують дизайн техніки та її функціонал, адаптований до потреб українського споживача, потім замовлення передається на виробництво китайським підприємствам. При цьому Mirta співпрацює лише з найкращими китайськими виробниками, які виконують замовлення для Bosch та інших західних компаній. У майбутньому Артем бачить свою компанію українським брендом № 1 у своєму сегменті: «У нас для цього є все. Ми не боїмось ризикувати й експериментувати і будемо продовжувати рости».
Про навчання в МІМ
Розвиток такого бізнесу вимагає постійного вдосконалення. Для вдалого конкурування на ринку не останню роль відіграють знання та цінні знайомства, які Артем отримав у МІМ.
«Бізнес-школа дає цінні контакти, нетворкінг — це те, без чого неможливо стати підприємцем, — каже бізнесмен. — Сам процес навчання не повинен відбуватися за принципом пошуку тих чи інших курсів заради того, щоб пройти їх і отримати «папірець». Потрібно визначитися, чим вам хочеться займатися і яких знань для цього не
вистачає. І з готовими запитаннями приходити до тих, хто може дати вам на них відповідь».