Наталія Дмитренко

pre-MBA Маркетинг 2006

Антикризові п'ятихвилинки

Криза?  Яка криза?  Люди, ми пережили їх вже кілька. Важливо створити свій контекст. 

Консультант з маркетингу та комунікацій, засновник проекту Business2Students, Україна

Які питання стоять перед вами зараз?

Оскільки з кінця минулого року я працюю з державним сектором, то найбільш гострі питання, які мене професійно зачіпають, стосуються кількох напрямків. По-перше, це питання, як можна розказати про складні речі доступною та живою мовою та як не втратити зміст за канцеляризмами, що так притаманні офіційному стилю мовлення. По-друге, важливе питання, як знайти спільну мову з однодумцями та порозумітися, обходячи політику і фокусуючись на ефективних рішеннях та логіці. Для мене це новий досвід, надто вже незвичайний у порівнянні із понад п’ятнадцятирічним досвідом в бізнесі, але вже розумію, що досвід корисний. 

Які тенденції в вашій сфері

Тенденції, як я їх бачу, такі: будь-яка державна або недержавна установа, організація, компанія – це перш за все люди. Відповідно, чим більше в команді адекватних (наголошую – саме таких) та фахових людей, тим ефективніше працює організація. Дивно, але ще й досі це не всюди розуміють. 

Виклик, який мене особисто, збуджує – це застосування інструментів маркетингу та public relations без запобіжників типу “а ми так раніше не робили”. Ну то й добре – спробуємо зараз.

Як зараз стають в пригоді МІМівські знання або звязки?

В МІМі я закінчила програму PMD Marketing в перший рік, коли ця програма з’явилась в Україні. Після класичного викладання  маркетингової дисципліни в інституті, відмічу, що ігри, у які ми грали (я маю на увазі markstrat, а ви що подумали?), презентації, які робили, були чимось новеньким та цікавим. Оскільки то була моя третя освіта, було легко порівняти з досвідом двох попередніх інститутів підходи до викладання, стиль, контент тощо. МІМ відтоді викликає в мене лише любов та повагу. Звичайно, як фанат маркетингу, я використовую все, чому навчилась. Більше того, вважаю, що зупинятись неправильно і треба вчитись постійно – а особливо у практиків. Пам’ятаю, одне із найбільших вражень отримала від майстер-класу Іцхака Адізеса – перечитала після того багато чого й переглянула своє відношення до деяких речей та тем.

Взагалі що МІМ зробив?

Показав, що таке синергія в освіті – це коли знання “загорнуті” в дуже товариську атмосферу, естетичну та професійно налаштовану. І на кожному етапі такої обгортки є класні люди, з якими можна спілкуватись легко, будь коли. Багато років після закінчення навчання в МІМ я якось зателефонувала Олексію Виноградову і, уявіть, він відповів, допоміг.  

Час від часу і тепер відвідую МІМ, коли там є події з цікавими темами і спікерами. Минулого року навіть викладала маркетинг на спеціалізованому курсі для професіоналів в сфері нерухомості. 

Чого навчили карантин і криза?

Нажаль, жодного дня я не була на карантині. Тільки в вихідні дні. Можливо, саме тому змогла не “наїсти” пару зайвих кіло. ))

Криза? Яка криза? Люди, ми пережили їх вже кілька. Хоча ця пандемія звичайно особлива, і на мене вона вплинула з точки зору зміни ментального контексту. Вірніше сказати – важливо створити свій контекст.

Є кілька висновків, якими можу поділитися:

Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа
Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа
Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа
Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа
Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа
Наталія Дмитренко - МІМ - перша бізнес-школа

Інші хрестоматії успіху