WSJ: публікації за березень 2020 року

Хроніки коронавірусу не лишаються місця іншим новинам. Але є сподівання, що апокаліпсис все ж таки відміняється

22 березня 2020

Перші шпальта

Хроніки коронавірусу не лишаються місця іншим новинам. Але є сподівання, що апокаліпсис все ж таки відміняється.

Кількість підтверджених випадків  захворювання на коронавірус – 203 529, з них – 122 000 випадки – поза межами Китаю. За останні 2 тижня кількість летальних випадків подвоїлась і перевищила 8 000, з них 3 415 – в Європі, яка випередила Китай за цією сумною статистикою.

Після драматичного падіння цін на нафту, фондових ринків та загального вектору «вниз» з’явилась надія. У середу  18 березня "впало" одночасно все – товарні ринки, акції та облігації. Тобто, компанії намагаються акумулювати грошові кошти для того, щоб впоратись з наслідками пандемії.  Але вже наступного дня, тобто ранком у четвер, ситуація дещо стабілізувалась внаслідок заходів, які вжили центробанки США та ЄС. 

Компанії та ринки

Всі бізнеси страждають від пандемії. В США йдеться про серйозні скорочення робочих місць в різних галузях.

Туристична галузь – одна з найбільших у глобальній економіці, й одна з найперших жертв пандемії. Так, Marriott, головний гравець галузі, відправляє у неоплачувану відпустку десятки тисяч своїх працівників. Hilton оголосив про закриття більш як 2 400 готельних номерів тільки у Вашингтоні. Авіакомпанії не виконують рейси. American Airlines Group Inc., найбільша авіакомпанія в світі, залишила тільки 2 «довгі» рейси – до Лондона та Токіо. Вище керівництво таких авіакомпаній як British Airways та Korean Air говорить про виживання. Менші авіакомпанії, які замовили 13,000 літаків у Airbus SE and Boeing Co., скоріш за все не виживуть через брак капіталу. Дарма, що туризм з розважальною метою дуже скоро після закінчення пандемії відновиться (про це свідчить досвід терактів 11 вересня та глобальної кризи 2008 року), галузь ніколи не буде такою ж самою через використання нових технологій.

Серед інших постраждалих – автопром (у Детройті зачиняються заводи), індустрія розваг (3600 звільнених), потерпає Uber Lyft через зменшення кількості подорожей, а журнал Playboy закриває свою друковану версію. Здається, всі країни страждають на одні й ті самі проблеми, викликані  пандемією – брак масок, зростання попиту на доставку, з яким компанії вже не годні впоратися.

Через коронавірус багато тих, хто зберіг робоче місце, працює з дому. Що пішло на користь виробникам лептопів, які просто "вимели" з магазинів.

У середу Apple представила низку оновлень своїх продуктів. Серед них - нова клавіатура для оновленої моделі MacBook Air, iPad Pro з новою камерою, високоякісним мікрофоном, сенсорами руху та сканером.

Корпоративна Америка запроваджує нові правила та підходи. Найпопулярніший тренд – робота з дому. Інші нові практики – робота команд-дублерів (Bank of America Corp.). Команди розділяються так, щоб працювати з різних локацій та продублювати роботу тієї, в якій є випадок захворювання. Microsoft Corp. вимагає від тих, хто має бути присутнім на роботі, триматись один від одного на відстані 1,8 м.

 

Режим відео-конференцій несподівано вплинув на модну галузь або 90-ті повертаються (властиво, вже час як для мольних тенденцій) (?) Щоб якось
урізноманітнити те, що ми бачимо на екрані, провідні модні доми пропонують чоловікам вбиратись в костюми яскравих тонів. Berluti пропонує свої костюми у червоних, гірчичних та фіолетових кольорах. Alexander McQueen радить рожевий для костюмів. Ця мода поширюється в першу чергу завдяки зіркам шоу-бізнесу. Так, Samuel L. Jackson, Timothée Chalamet, Jay-Z, DJ Khaled, Kevin Hart були вбрані у костюми усіх можливих кольорів. Очевидно, що нині більшість із нас працюватиме в модному режимі «піжама з халатом», проте всі карантини закінчуються, а життя продовжується.