Бізнес в Китаї та з Китаєм очима українських підприємців

Як потрапити за закриті двері світових технологічних компаній та побачити все своїми очима? Як стати частиною бізнес-ком'юніті світового рівня і знайти там бізнес-партнерів?

17 січня 2020

Про інсайти та профіти від поїздки до Китаю на Міжнародний модуль MBA Бізнес-школи МІМ в партнерстві з кращою бізнес-школою Азії - СEIBS, розповіли українські бізнесмени та топ-менеджери

Микола Грищенко, директор медичного центру ім. академіка В.І. Грищенко, слухач SE MBA в МІМ

Яка з компаній, в якій ви побували, здивувала найбільше? Чим?

Alibaba. Розмахом і красою ідеї. І тим, як ідею втілили в життя.

Платформа дає можливість китайським малому бізнесу розвиватися і працювати на міжнародному ринку. Якби такої платформи не було, багато хто з них так і залишився б містечковим мікропідприємцем.

Alibaba відкрила перед ними весь світ.

І для мене це не тільки про бізнес. Я бачу в цьому цілу філософію.

Які інсайти отримали і що готові застосувати в бізнесі прямо зараз?

У мене медичний бізнес і він дуже консервативний в організаційному плані. І в цілому, такий підхід працює. Але.

У цій поїздці до Китаю я усвідомив, що майбутнє за цифровим простором. І зараз я буду впроваджувати діджитал-інструменти в своєму центрі.

 

Ярослав Янушевич, радник генерального директора Українського державного центру радіочастот, слухач SE MBA в МІМ

Яка з компаній, в якій ви побували, здивувала найбільше? Чим?

Компанія Winner. Вони дуже технологічні. Їх система візуального розпізнавання і відстеження переміщень людей дає неймовірний обсяг інформації для аналізу. Потім ці дані можна використовувати, аби вибрати найкраще місце для торгової точки, ефективно розмістити товар в місці викладки, таргетувати рекламу.

Вразив стартап Pinduoduo. На перший погляд, це звичайний маркетплейс, але відмінність у тому, що бізнес побудований на ідеї спільних покупок і колективних знижок, а успіх - за рахунок ефекту мережі. Компанія за 2 роки вийшла на IPO і залучила $1,6 млрд.

В цілому, я настільки вражений, що якби зараз стояв вибір, акції яких компаній купувати, я, не вагаючись, обрав би акції китайських технологічних компаній.

У чому різниця між тим, як ведуть бізнес в Китаї та Україні?

Найбільша різниця в тому, що в Китаї є компартія. І вона пильнує. Бізнес буде успішним, тільки якщо партія, вона ж влада, дала добро. Тут тобі відразу і дозвільні документи, і податкові пільги, і державні інвестиції.

Влада дуже далекоглядна. Вони готові терпіти збитки у коротко- та середньостроковій перспективі, заради своєї головної стратегічної мети - стати першою економікою в світі.

Що до працівників, то добрим корпоративним тоном є робота по схемі 9-9-6 - з дев‘ятої ранку до дев‘ятої вечора шість днів на тиждень.

Який профіт від поїздки ви отримали особисто для себе?

Дуже цінним був нетворкінг. Я опинився серед своїх. Ми всі дуже здружилися.

 

Олександр Глухенький, власник мережі магазинів, інвестор,  слухач SE MBA в МІМ

Який профіт від поїздки до Китаю ви отримали особисто для себе?

Я на практиці зрозумів, що якщо ти потрапив в світове ком'юніті MBAщіков, то перед тобою відкривається багато дверей.

Прямо під час поїздки мені вдалося поспілкуватися з президентом однієї китайської компанії - світового лідера у своїй сфері.

Було це так. Ми з ще одним учасником поїздки, Віктором Замфіром, причетні до IT-сфери та ринок Китаю нам цікавий. Перед поїздкою я написав листа в LinkedIn китайцеві зі своєї мережі контактів по імені Jeff lu і запропонував зустрітися. Підставою було те, що він теж вчився в бізнес-школі CEIBS. Він погодився.

Вдалий збіг, що саме в день зустрічі нас вчили, як вести бізнес-перемовини з китайцями.

Ми зустрілися, поспілкувалися і були шоковані. Jeff lu, майже випадковий контакт з LinkedIn, виявився президентом китайського офісу та CEO офісу в Гамбурзі компанії YooZoo. Це світовий лідер на ринку мобільних ігор, у якого 6 млрд підключених пристроїв і понад 1 мільярд користувачів.

Він прийняв нас як своїх. При спілкуванні стало зрозуміло, що це завдяки тому, що ми теж проходимо програму в CEIBS.

Закінчили зустріч тим, що він запросив нас в Гамбург на перемовини. Швидше за все, ми полетимо і спробуємо почати з ним працювати.

Міжнародний навчальний модуль проводився для слухачів програм MBA та SE MBA Бізнес-школи МІМ в партнерстві з кращою бізнес-школою Азії - СEIBS, яка за версією Financial Times входить в топ-5 бізнес-шкіл світу.

Також учасники побували з бізнес-візитами у світових гігантів Huawei і Alibaba, виробників промислового обладнання Shang Gong Group і систем очищення води WPG, в технологічному кластері Zhangjiang International Innovation Сentre та інших.

Програми MBA та SE MBA стартують на початку лютого

Детальніше тут

Приходьте на зустріч-презентацію MBA INSIDE 23 січня 2020 о 19:00

Детальніше тут