Бізнес-форум «Україна-Китай»
19 квітня у МІМ-Київ відбувся бізнес-форум «Україна-Китай», в рамках якого обговорили сучасні тенденції в українсько-китайських відносинах, практичні аспекти побудови бізнес-стосунків з Китаєм та визначали найбільш перспективні напрямки співпраці. У форумі взяли участь представники посольства КНР, Китайської торгової асоціації, компаній Huawei Ukraine, Export Growth та Fialan.
25 квітня 20179 квітня у МІМ-Київ відбувся бізнес-форум «Україна-Китай», в рамках якого обговорили сучасні тенденції в українсько-китайських відносинах, практичні аспекти побудови бізнес-стосунків з Китаєм та визначили найбільш перспективні напрямки співпраці. У форумі взяли участь представники посольства КНР, Китайської торгової асоціації, компаній Huawei Ukraine, Export Growth та Fialan.
У своєму виступі радник з торгово-економічних питань посольства КНР в Україні Лю Цзюнь відзначив значний потенціал України для китайських партнерів, зокрема акцентував увагу на співпраці в контексті стратегії «Один пояс-один шлях». «Найближчі два роки китайці вбачають двосторонню торгово-економічну співпрацю саме у галузі сільського господарства. Однак я бачу можливості і потенціал також в промисловості, ІТ та інфраструктурі. Ми зможемо знайти спільну мову і спільні інтереси», - зазначив пан Лю Цзюнь.
Сьогодні неможливо не враховувати ті тенденції, зміни, що відбуваються в Китаї, бо він такий же великий гравець в рамках всесвітньої торгової системи, як Європейський Союз і США. А ми маємо проблеми із комплексним вивченням торгового режиму і правил, які діють в Китаї. Ми сконцентровані більше на вивченні і адаптації наших правил до правил Європейського Союзу. Однак,і це може нам допомогти у торгівельних стосунках з Китаєм. Тож про те, чим ми можемо бути цікавими для Китаю та як наш європейський вектор розвитку може допомогти стати більш конкурентними на китайському ринку, розповів Валерій Пятницький, екс-заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі.
Спікер відмітив, що сьогодні Китай все більше звертає увагу не на кількість продукції, а на її якість. Тут діють чотири види стандартів: національний, галузевий, регіональний і стандарти на рівні самого підприємства. Це в свою чергу створює безліч нюансів в процесі торгівлі, зокрема харчовою продукцією. І навіть попри це, умови торгівельної діяльності в Китаї досить ліберальні. Крім того, Україна втрачає свої позиції у сферах, пов’язаних з великою промисловістю. Бо Китай все більше цікавить те, що несе технологічну інновацію. Тож Україна має знайти, чим зацікавити такого великого гравця, щоб не перетворитися на лише постачальника сировини. «Китай адаптується до найсучасніших вимог. Сьогодні торгова політика і економіка Китаю стає все більш зрозумілою для нас. Оскільки відбувається його регуляторне зближення з ЄС, США , Японією. Безумовно, для того, щоб бути зрозумілим на цих великих ринках, нам варто адаптуватися до цього середовища, модернізуючи свою систему. Тож те, що ми сьогодні гармонізуємо свої вимоги з європейськими, в свою чергу, теж полегшить співпрацю з Китаєм», - резюмував Валерій Тезійович.
Руслан Осипенко, виконавчий директор Китайської торгової асоціації, розповів учасникам Форуму про функції і можливості, які надає Асоціація для своїх членів, а також деталізував сучасний етап розвитку та перспективи українсько-китайських стосунків в контексті ініціативи «Новий шовковий шлях». Зі слів гостя стало зрозуміло, що бачення співпраці в рамках ініціативи досить примітивне: Новий шовковий шлях розглядається лише як інфраструктурний (точніше навіть залізничний) проект, завдяки якому можна постачати українські товари до Китаю або ж китайські – в Європу. Однак це лише один із кількох напрямків діяльності ініціативи. «В Україні хибно вважають, що завдяки вигідному геополітичному положенню, через її територію підуть всі потоки. Цього не буде, доки ми не створимо умови, щоб залучити ці потоки, не будемо координувати свою політику, не почнемо перемовини про зону вільної торгівлі. І інфраструктурним проектам в Україні також не бути». Розповідаючи про компанії, які вже інвестували кошти у виробництво в Україні, Осипенко додав: «Китай готовий інвестувати величезні кошти в Україну за умови, що наш уряд усвідомить важливість реалізації і тісної співпраці в рамках ініціативи «Новий шовковий шлях», створить належні бізнес-умови. На жаль, сьогодні в Україні не захищений ні китайський інвестор, ні китайська інвестиція. В таких умовах складно говорити про активізацію співробітництва».
Про те, як великій китайській компанії «живеться» в Україні розповів Віталій Матарикін, PR&GR менеджер Huawei Ukraine. Гість поділився кількома реалізованими в Україні проектами. Зокрема Huawei взяла участь в проекті «Безпечне місто», і сьогодні обладнання компанії можна побачити на вулицях Києва. Цей напрям, як відзначає спікер, не до кінця реалізований і тут є куди рухатися. Компанія Huaweі активно інвестує в інновації. 38 дослідницьких центрів компанії налічується по всьому світу, і зовсім скоро один з таких з’явиться в Україні (напрямок – теплофізика). Звичайно, нинішні економічні умови не дозволяють компанії вкладати значні інвестиції. Однак Huawei активно вносить свої пропозиції для розвитку ринку інформаційно-комунікаційних послуг. «Цифризація дасть можливість розвиватися економіці України. Кожен долар, вкладений в інформаційно-комунікаційні технології приносить два долари доходу».