«Вакцинація співробітників та їх рідних – актив для бізнесу» - Павло Новіков в ефірі МІМ-TV

20 серпня 2021

Динаміка зростання захворюваності на ковід вказує, що чергового локдауну навряд чи вдасться уникнути. Однак ще є час для того, щоб бізнес міг підготуватися і мав змогу працювати навіть у червоній зоні. А ще для того, щоб виявити турботу про старше покоління і запросити їх вакцинуватися разом зі своїми співробітниками за формулою +1.

Що треба врахувати, перш ніж запрошувати бригаду з вакцинації до себе, як налагодити процес в колективах, де менше ніж 50 співробітників і чому вакцинація є активом для бізнесу – цьому був присвячений ефір на МІМ-TV. Гість студії - ведучий Радіо НВ, консультант з комунікацій та ідеолог публічної кампанії «Батьківський день у вакцинації» Павло Новіков.

Нижче публікуємо вибрані тези.

Про переваги

Вакцинація для бізнесу – це точно актив. П’ять найбільших бізнес-асоціацій зараз вимагатимуть від Кабміну спеціального рішення, яке би дозволяло працювати навіть попри карантин – якщо у тебе щеплено 70 чи 80% співробітників. І який саме відсоток, це, до речі предмет торгівлі. Я думаю, що вони доторгуються десь посередині. Але за таких умов ти можеш працювати навіть у червоній зоні, навіть, коли все закрито на карантин. Це означає, що твої люди можуть приносити тобі гроші, робити бізнес і це співвідноситься з динамікою економіки загалом.

Про організацію

Бізнес вміє в логістику. Я сам вакцинувався не в себе у редакції НВ, а на Старлайт Медіа. У мене там працює брат і він мені зателефонував – друже, у нас тут є можливість запросити когось з оточення за формулою +1. Я поцікавився, як це працює? Є певні особливості у комунікаціях між бізнесами і медиками. Якщо вас рівно 50 охочих щепитися - до вас приїдуть, але якщо вас 52 чи 90 - до вас не приїдуть. Тому що різні вакцини розводяться з концентрату на різну кількість доз – на 15, 50 чи на 100. І от тепер увага, якщо у вас 300 офісів по 85 людей, це означає, що по 15 доз щоразу вам треба буде утилізувати. А значить підписувати жахливу кількість папірців і отримати 4,5 тисячі втрачених доз. Медики поїдуть скоріше туди, де є чітка і відповідна кількість людей.

Про адаптивність

Знаю реальний випадок однієї з київських компаній, де було записано 100 людей, а зранку прийшло четверо. І ці люди  включили весь свій драйв і таки добрали іншими людьми до обіцяної кількості. Формула +1, коли можна запропонувати співробітникам залучити родичів, друзів, знайомих - це можливість дотримати черговість.  

Про відсутність черг

Я, наприклад, ненавиджу черги. Бізнеси можуть організувати це так, щоби не було ані хвилини зайвої на очікування. Я спостерігав нормальну організацію, коли вам пишуть, що треба прибути, наприклад, на 11:03, наступному – на 11:07, наступному - на 11:11 і так далі. Направду, в середньому за дві з половиною хвилини на людину витрачає медбригада.

Про спроможності бригади

Бригада не може одноразово щепити 500 людей у вашому бізнесі. У неї є теж певна ємність. За півдня вони можуть зробити 100 щеплень, а за повний – 200 або близько того. Додаємо час на розбавлення доз. Тож, коли бригада їде до колективу з 50 осіб на чверть робочого дня, це означає, що вони мають розкластися і розпакуватися, потім їм треба скластися і їхати в інше місце. І якщо в тебе 50 людей, то є ризик того, що до тебе можуть не приїхати. Бо оберуть тих, де менша втрата доз і краща логістика.

Про співпрацю

Варто обирати співпрацю замість конкуренції, коли йдеться про питання вакцинації, особливо у мережевому бізнесі, де офіси на периферії мають небагато співробітників. Для мене це було справдешнім відкриттям, коли мені одна з керівниць Української асоціації ритейлерів сказала, що конкуренти, Ельдорадо і Фокстрот, маленькі містечка поділили між собою секторами. І в умовному Пирятині «ельдорадівці» йдуть вакцинуватися у Фокстрот, а в умовних Горшніх Плавнях - навпаки.  

Про алгоритми

Перше: враховуйте, які вакцини є. Друге: потурбуйтеся про те, щоб медбригаді було комфортно. Третє: зазвичай вони приїздять на півдня чи цілий день. У маленьких містечках запропонуйте їм машину, щоб їх привезти. Переговорку можна облаштувати як кабінет, в якому буде вакцинація. Площі в 15 квадратних метрів достатньо для роботи бригади з трьох осіб. Потурбуйтеся про те, щоб було 10-15 ручок, щоб люди заповнювали на місці згоди на щеплення. Потурбуйтеся, щоб були стільці і не призначайте всіх на час з 9 до 12 – визначте індивідуальний час для кожного Знайте. Що хтось з ваших колег обов’язково проспить чи забуде, тому майте на гарячому підхваті ще кілька людей з отих +1, які можуть прийти і заповнити місця тих, хто не встиг. З 11.30 до 12.00 – не призначайте нікого, дайте людям через дві з половиною години трохи відпочити. За протоколом, після вакцинації людина має посидіти 30 хвилин під наглядом. Це може бути робоче місце, але слід потурбуватися, щоб десь поряд була кімната і 15-20 стільців, де люди зможуть вичекати цей час.

Про турботу

У медіапросторі до підтримки акції долучилися холдинги НВ, ТАВР, Старлайт, група Інтер та інші. Ми домовилися, якщо ваш бізнес вакцинує не лише своїх співробітників, а й бере додатково людей віком 50+, ми будемо називати бізнеси. Це не піар сюжети, але я точно називатиму бізнеси в своєму ранковому ефірі на 44 міста, як і мої колеги. Мені бачиться, що це є фактором соціальної реклами.  І загалом, для мене ця історія про турботу. Бо людина, про яку бізнес потурбувався - це ваші найкращі рекламні агенти, в принципі.