Що допомагає бізнесу в часи невизначеності? Випускники МІМ про нюанси маркетингу
02 квітня 2021
Люди все більше прагнуть чесності і відкритості, а обмеження цілком здатні стати майданчиком для розвитку і зростання. У час, коли ситуація змушує бізнес глибше зануритися в онлайн і тимчасово відмовитися від офлайн-активностей, ми запитали у фахових маркетологів, випускників МІМ, що на їхню думку важливо зробити власникам, щоб не тільки пережити часи турбулентності з найменшими втратами, але й укріпити позиції власної справи.
Андрій Губинський, МВА-2010, керуючий партнер Craft Innovations. Запрошений викладач МІМ:
«Експериментуйте. Не старайтеся одним рішенням одразу розв’язати усі ваші проблеми. Висувайте гіпотези «коли ми це спробуємо, це дасть нам такий результат». Адже це працює і захищає від завищених очікувань, від страху неуспіху і постійних перепідрахунків, унаслідок яких взагалі не запускається проєкт. Здобувайте швидкі перемоги на експериментах і на перевірках гіпотез.
Запитайте себе – чи знаєте ви, що зараз думає про ваш бізнес ваш клієнт? Хто в компанії ще про це знає і чи однаково всі структурні підрозділи розуміють потреби клієнтів? Якщо немає впевненої відповіді на це питання, немає карти шляху до клієнта, немає свіжих досліджень – сходіть в гості до клієнта у його реальне життя. Через глибинне інтерв’ю, через спостереження процесу споживання вашого сервісу, через аналіз його поведінки на сайті, моніторинг, що відбувається. Поговоріть з ним, і я думаю, що сам клієнт вам підкаже, де ви можете бути кращим. Відповідно, ваш бізнес буде кращим».
Віталій Ткаченко, МВА-2008, консультант зі стратегічного маркетингу та клієнтського сервісу, співвласник Tkachenko&Myroniuk Marketing Agency:
«Я би порадив бути чесним в спілкуванні через будь-які канали комунікації з клієнтом. Треба також думати про те, хто і чому пішов з вашого бізнесу і як зробити, щоб не йшли, а залишалися надовго. Варто хоча б на деякий час припинити думати про те, як залучати нових. Бо якщо навчитися розуміти причини, чому клієнти йдуть, то загалом і з приходом все буде добре. Фраза про те, що клієнт може звільнити в компанії будь-кого – від генерального директора до прибиральниці, витративши гроші в іншому місці, – це факт. Більшість людей навіть говорити вам не буде, чому вони пішли. Але це завжди боляче і розбиратися не хочеться. Тому я би радив іти туди, де боляче, бо в точці болю завжди є точка росту. І ще, як би це дивно не звучало, я би рекомендував позбавитися від своїх амбіцій. Час амбіцій минув, як і час одиноосібних рішень у режимі «я головний». Зараз час командної роботи, колаборації, а головним буде завжди клієнт».
Катерина Співакова, МВА-2010, директор комунікаційної агенції PLEON Talan, співголова комітету з питань медіа та комунікацій Американської торговельної палати
«Важливі відкритість, чесність і відсутність страху. З’являється велика кількість нового інструментарію щодо того, як зрозуміти клієнта, які платформи використати. Немає чітких і стандартних рішень зараз. Якщо щось не вийшло, треба визнати це, відкласти чи спробувати в іншому форматі і зрозуміти, може це не ваш шлях. Не треба боятися використовувати нові інструменти, варто знімати внутрішні блоки. Відкритість потрібна ще й в плані НЕ ігнорування проблеми: не робити вигляд, що її нема, якщо вона є, бо сама по собі вона нікуди не зникне. У всіх своїх комунікаціях, історіях та візуалізаціях говорити про себе чесно і не боятися іноді негативу та іронії, самоіронії зрештою. Загалом, учитися, бо зараз є величезні можливості, пов’язані з більш гнучким графіком та онлайном, щоби опанувати те, чого ви не вміли раніше».
Якщо ж ви прагнете глибше розібратися у тому, як змінюється маркетинговий підхід в умовах невизначеності, нагадуємо, що 23 квітня розпочинається навчання за програмою pre-MBA Маркетинг. Дізнатися більше про програму і подати заявку на навчання можна за посиланням.