Директор Команди підтримки реформ Ірина Кошель обговорила з групою SE MBA тему реформування транспортної галузі
18 травня 2021
Про масштабні реформи транспортної системи, заплановані на найближчі десять років, розповіла слухачам групи SE MBA директорка Команди підтримки реформ (RST) при Міністерстві інфраструктури України Ірина Кошель. Нещодавно вона сама закінчила навчання в МІМ (SE MBA-2021), а нині вже має першу зустріч у якості гест-спікера з презентацією програми «Майбутнє транспортної системи України»
Головні тези коротко:
- Реформа внутрішнього водного транспорту, окреслена законом, який прийняла Верховна Рада, визначає нові прозорі правила гри. З одного боку, посилюється контроль за тим, куди і з чим прямує кожен борт, – у планах цифровізувати сферу, зокрема, ввести систему, подібну до flightradar, що дасть змогу відстежувати рух об’єктів у реальному часі й отримувати базову інформацію про них. З іншого – реєстрація суден буде спрощена. Штрафні санкції повинні відчутно бити по кишені порушників, а не бути формальним способом відкупу. З тих напрямків, які мають стимулювати економічний розвиток водного транспорту, – поглиблення дна основних судноплавних річок, запуск річкових портів-хабів, налагодження пасажирських перевезень і круїзних маршрутів тощо.
- Для наземного транспорту розглядають способи державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Попередньо визначено шість ділянок доріг державного значення, загальною протяжністю півтори тисячі кілометрів, що можуть бути передані в концесію. В рамках розвитку автотранспортної мережі слід очікувати введення автоматичного габаритно-вагового контролю та аудит безпеки доріг. Також, протягом п’яти найближчих років заплановане введення обов’язкового техогляду, подібно до того, як це роблять у Європі. Ідея полягає в тому, що проводити його матимуть змогу лише сертифіковані СТО з відповідним обладнанням, а дані про результати огляду збиратимуться в єдину централізовану базу. На черзі також врегулювання ринку таксі, яке б з одного боку має гарантувати безпеку пасажирам, а з іншого – водії могли за спрощеною процедурою отримувати ліцензії чи патенти, сплачувати податки і також бути соціально захищеними.
- На залізничний транспорт теж чекають зміни. Зокрема, йдеться про розділення вантажних перевезень і пасажирських, які залишаться дотаційними. Заплановано передати в концесію низку залізничних вокзалів.
- В напрямку авіаційного сполучення протягом наступних двох років передбачено будівництво, реконструкція та введення в експлуатацію 18 аеропортів. Заплановано також підписання та початок реалізації Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС, лібералізацію ринку авіаційних перевезень та правове врегулювання питання використання безпілотників.