Бізнес в Китаї та з Китаєм очима українських підприємців
Як потрапити за закриті двері світових технологічних компаній та побачити все своїми очима? Як стати частиною бізнес-ком'юніті світового рівня і знайти там бізнес-партнерів?
17 січня 2020Про інсайти та профіти від поїздки до Китаю на Міжнародний модуль MBA Бізнес-школи МІМ в партнерстві з кращою бізнес-школою Азії - СEIBS, розповіли українські бізнесмени та топ-менеджери
Микола Грищенко, директор медичного центру ім. академіка В.І. Грищенко, слухач SE MBA в МІМ
Яка з компаній, в якій ви побували, здивувала найбільше? Чим?
Alibaba. Розмахом і красою ідеї. І тим, як ідею втілили в життя.
Платформа дає можливість китайським малому бізнесу розвиватися і працювати на міжнародному ринку. Якби такої платформи не було, багато хто з них так і залишився б містечковим мікропідприємцем.
Alibaba відкрила перед ними весь світ.
І для мене це не тільки про бізнес. Я бачу в цьому цілу філософію.
Які інсайти отримали і що готові застосувати в бізнесі прямо зараз?
У мене медичний бізнес і він дуже консервативний в організаційному плані. І в цілому, такий підхід працює. Але.
У цій поїздці до Китаю я усвідомив, що майбутнє за цифровим простором. І зараз я буду впроваджувати діджитал-інструменти в своєму центрі.
Ярослав Янушевич, радник генерального директора Українського державного центру радіочастот, слухач SE MBA в МІМ
Яка з компаній, в якій ви побували, здивувала найбільше? Чим?
Компанія Winner. Вони дуже технологічні. Їх система візуального розпізнавання і відстеження переміщень людей дає неймовірний обсяг інформації для аналізу. Потім ці дані можна використовувати, аби вибрати найкраще місце для торгової точки, ефективно розмістити товар в місці викладки, таргетувати рекламу.
Вразив стартап Pinduoduo. На перший погляд, це звичайний маркетплейс, але відмінність у тому, що бізнес побудований на ідеї спільних покупок і колективних знижок, а успіх - за рахунок ефекту мережі. Компанія за 2 роки вийшла на IPO і залучила $1,6 млрд.
В цілому, я настільки вражений, що якби зараз стояв вибір, акції яких компаній купувати, я, не вагаючись, обрав би акції китайських технологічних компаній.
У чому різниця між тим, як ведуть бізнес в Китаї та Україні?
Найбільша різниця в тому, що в Китаї є компартія. І вона пильнує. Бізнес буде успішним, тільки якщо партія, вона ж влада, дала добро. Тут тобі відразу і дозвільні документи, і податкові пільги, і державні інвестиції.
Влада дуже далекоглядна. Вони готові терпіти збитки у коротко- та середньостроковій перспективі, заради своєї головної стратегічної мети - стати першою економікою в світі.
Що до працівників, то добрим корпоративним тоном є робота по схемі 9-9-6 - з дев‘ятої ранку до дев‘ятої вечора шість днів на тиждень.
Який профіт від поїздки ви отримали особисто для себе?
Дуже цінним був нетворкінг. Я опинився серед своїх. Ми всі дуже здружилися.
Олександр Глухенький, власник мережі магазинів, інвестор, слухач SE MBA в МІМ
Який профіт від поїздки до Китаю ви отримали особисто для себе?
Я на практиці зрозумів, що якщо ти потрапив в світове ком'юніті MBAщіков, то перед тобою відкривається багато дверей.
Прямо під час поїздки мені вдалося поспілкуватися з президентом однієї китайської компанії - світового лідера у своїй сфері.
Було це так. Ми з ще одним учасником поїздки, Віктором Замфіром, причетні до IT-сфери та ринок Китаю нам цікавий. Перед поїздкою я написав листа в LinkedIn китайцеві зі своєї мережі контактів по імені Jeff lu і запропонував зустрітися. Підставою було те, що він теж вчився в бізнес-школі CEIBS. Він погодився.
Вдалий збіг, що саме в день зустрічі нас вчили, як вести бізнес-перемовини з китайцями.
Ми зустрілися, поспілкувалися і були шоковані. Jeff lu, майже випадковий контакт з LinkedIn, виявився президентом китайського офісу та CEO офісу в Гамбурзі компанії YooZoo. Це світовий лідер на ринку мобільних ігор, у якого 6 млрд підключених пристроїв і понад 1 мільярд користувачів.
Він прийняв нас як своїх. При спілкуванні стало зрозуміло, що це завдяки тому, що ми теж проходимо програму в CEIBS.
Закінчили зустріч тим, що він запросив нас в Гамбург на перемовини. Швидше за все, ми полетимо і спробуємо почати з ним працювати.
Міжнародний навчальний модуль проводився для слухачів програм MBA та SE MBA Бізнес-школи МІМ в партнерстві з кращою бізнес-школою Азії - СEIBS, яка за версією Financial Times входить в топ-5 бізнес-шкіл світу.
Також учасники побували з бізнес-візитами у світових гігантів Huawei і Alibaba, виробників промислового обладнання Shang Gong Group і систем очищення води WPG, в технологічному кластері Zhangjiang International Innovation Сentre та інших.
Програми MBA та SE MBA стартують на початку лютого
Детальніше тут
Приходьте на зустріч-презентацію MBA INSIDE 23 січня 2020 о 19:00
Детальніше тут