WSJ: огляд публікацій за 1–18 березня 2019
Політика була у центрі уваги на початку весни. Україна також опинилась на перших шпальтах, без скандалів, але через війну з Росією.
18 березня 2019ПЕРШІ ШПАЛЬТА
Політика була у центрі уваги на початку весни. Україна також опинилась на перших шпальтах, без скандалів, але через війну з Росією.
Газогін Nord Stream 2 псує не лише перспективи української економіки, але й стосунки США з їхніми європейськими партнерами. США вважає, що 40% імпорту газу з Росії – це загроза безпеці Європи, Німеччина занадто сильно залежить від російського газу, а значна кількість європейських столиць розділяє позицію США, через що і відчувають на собі тиск пані канцлерки.
Допомога США у протистоянні України економічному тиску, який здійснює Росія за допомогою блокування портів стала темою ще однієї зі статей з перших шпальт. Зокрема йдеться про перепони, які чинить Росія кораблям на вході у Керченську протоку. Америка має намір надати військове обладнання для створення центру морських операцій біля Одесита, можливо, навіть летальну зброю. Крім того, США має намір надати обладнання також Румунії та Болгарії (члени НАТО), і Грузії. Крім того НАТО окремо планує вжити заходів для обмеження агресії Росії. ЄС, у свою чергу, планує економічну допомогу Україні у протистоянні економічним заходам Росії. Ідеться про відкриття офісу у південно-східному регіоні, який займатиметься мікрокредитуванням, професійним навчанням, тощо. 40% газу з Росії очевидно впливають на дії колективної Європи.
Проблеми, створені Brexit, непокоять всіх. Дата виходу наближується, згоди не досягнуто, перспективи британської економіки навіюють сум.
КОМПАНІЇ ТА РИНКИ
Авіакатастрофи, корпоративні блокбастери транснаціональних корпорацій, університетський скандал та етичне виробництво – все це обговорювалось за океаном.
Сага про Carlos Ghosn продовжується і на шпальтах WSJ. Цього разу йдеться про створення нового органу для прийняття рішень, проте з обмеженими повноваженнями для того, щоб альянс Renault-Nissan тримався купи. Орган буде займатись питаннями корпоративного управління та операційного менеджменту.
Авіаційна галузь була у центрі уваги протягом цього періоду, на жаль через сумні причини – авіакатастрофа Boeing 737 MAX в Ефіопії. Отримана інформація свідчить про те, що проблеми, які призвели до трагедії - саме з літаком. Багато авіакомпаній не допускають ці машини до польотів, ЄС заборонив їм літати. Одна з головних тенденцій авіагалузі в Європі – створення конгломератів, що довгий час вважались динозавром корпоративного світу. Але нічого нового в цьому світі не існує – успіх International Consolidated Airlines Group (союз British Airways та Iberia) цьому чудовий доказ. Навіть Ryanair, найбільша авіакомпанія Європи дивиться у цей бік – принаймні підготувала корпоративну структуру для впровадження саме конгломерату.
Скандал зі вступом до провідних університетів США, у якому були фігурують «капітани бізнесу» та зірки шоу-бізнесу викрив багато проблем в системі вступу. Зокрема шахрайські схеми зі спортивними стипендіями, бізнесом консалтингу для абітурієнтів тощо.
Чи дійсно купівля Airbnb сайту бронювання готелів Hotel Tonight означає початок консолідації чи це просто бажання поліпшити свої активи? Намір компанії – створити платформу повного циклу для подорожей.
Найкращі друзі дівчини – діаманти! Цього разу штучні, які за складом ідентичні природнім, проте вирощені без участі людей та з меншим негативним впливом на суспільство і довкілля. Нині всі намагаються придбати речі, які вироблені «етично» . Штучні діаманти з тієї ж категорії. І цим займаються навіть вкрай поважні дизайнери, такі як Ana Khouri.
СТИЛЬ ЖИТТЯ ТА МИСТЕЦТВО
Тенденція свідомого споживання втілюється у прибуткових бізнесах.
Свідоме споживання – найгарячіший тренд. У Ванкувері відкрився продуктовий магазин з нульовими відходами. В упаковці не використовується пластик, зубна паста – у склі, навіть трави продаються поштучно, а не у пластикових упаковках. В магазині також є кафе, де готують страви з продуктів, які інакше зіпсуються та підуть у смітник.
Старіє все – модні бренди також. Надія на колаборацію з брендами, орієнтованими на міленіалів. Серед «великих старих» - Paul & Shark, який співпрацює з Lqqk Studio та Woolrich – з Griffin та N. Hoolywood. Демократизація охопила навіть такі оплоти снобізму як мода.