WSJ: огляд публікацій початку 2020 року

Можливі чинники негативного впливу на економічну ситуацію в США протягом першого кварталу 2020 р.

17 лютого 2020

Ситуація з коронавірусом

У Китаї зафіксовано новий спалах захворювань, проте, фахівці відзначають, що так відбувається через зміну діагностики, що призвело до більш точного визначення епідеміологічної ситуації. Нині власті визнали 59000 випадків захворювання, з яких 1300 –летальні. Відзначається зменшення ділової активності в країні, в провінції Хубей впроваджено жорсткий карантин до 20 лютого. Очільника комуністичної партії у провінції Jiang Chaoliang звільнено, а на його місце призначено Ying Yong, колишнього мера Шанхая та протеже самого п. Xi Jinping, президента Китаю   

Очікується, що епідемія короновірусу негативно вплине на попит на нафту – за прогнозами, він впаде протягом першого кварталу цього року. Таке трапляється вперше за десятиріччя. Причиною такого є економічне сповільнення у Китаї, який протягом 2019 р. споживав три чверті світового видобутку нафти.

На відміну від нафтового ринку, на фармацевтичному є певне пожвавлення. Компанія Gilead Sciences сподівається, що її розробка ліків проти коронавірусу буде успішною. Принаймні, вже є інформація про кардинальне покращання стану 35-річного пацієнта в США. Після повідомлення про це акції компанії зросли на 9%.

На думку WSJ, епідемія короновірусу та ситуація з виробництвом Boeing 737 MAX протягом першого кварталу 2020 р. можуть стати чинниками негативного впливу на економічну ситуацію в США, де спостерігається рекордний за тривалістю економічний підйом. Проте на думку більшості експертів, економічний цикл змінюватиметься не цього року, а в 2021  – 2022 рр.

Компанія Boeing несе витрати через ситуацію з Boeing 737 MAX. Вперше за багато років вони не отримали жодного замовлення протягом січня. Ситуацією скористався Airbus, який нарощує виробництво та планує виробляти аж 67 одиниць A320neo на місяць у 2023 р. У такий спосіб компанія заповнює прогалину на ринку, яка утворилась унаслідок заборони використання Boeing 737 MAX через невідповідність літака вимогам безпеки.

Мистецтво як інвестиція

Мистецтво давно вже перетворилось на інвестиційний інструмент, що видно навіть з термінології -  «блакитні фішки» арт ринку були продані за менші суми, ніж зазвичай. Так, очікувалось, що картину «Сплеск» роботи David Hockney продадуть за $29.9 мільйонів. Натомість, покупець, який був готовий придбати твір навіть якщо ніхто не буде ним цікавитись, отримав її за якихось $5.4 мільйони. Бажання платити грубі гроші за загальновизнані роботи загальновизнаних авторів було відсутнє. Натомість, ті, хто підійшов до справи з точку зору інвестиційного менеджменту, зробили декілька вдалих покупок. Нью-Йоркська фірма Masterworks.io проаналізувала дані про продажі та визначила, що річні темпи зростання вартості робіт Jean-Michel Basquiat та Cecily Brown становили 17.7%. Хороша перспектива для подальшого перепродажу. В цілому ж ситуація на ринку така, що продається майже все, хоча і не обов’язково в сегменті «фішок», і не за всі гроші світу.