Airbnb. Революція «надувного матраца»

Бізнес-серія книг «МІМ-рекомендує» поповнилась світовим бестселером «Історія Airbnb. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію»

11 січня 2019

Історія Airbnb. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію.

«Історія Airbnb» - новинка бізнес-серії «МІМ рекомендує».
З 2017 року в рамках спільного проекту Бізнес-школи з видавництвом BookChef український читач вже отримав можливість прочитати рідною мовою вісім революційних видань. Це - «Думай поза шаблонами» Люка де БРАБАНДЕРА та Алана АЙНІ, «Нездоланні» Адама АЛЬТЕРА, «Девайс №1 Таємна історія iPhone» Браєна МЕРКАНТІ, «Управління змінами» Іцхака АДІЗЕСА, «Адаптивні ринки» Ендрю ЛО, «21 урок для 21-го століття» та «Homo Deus» Ювала Нойя ХАРАРІ.
І ось восьма - «Історія Airbnb. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію» Лей ГАЛЛАГЕР.

«Майже кожна сторінка цієї книги є кейсом для підприємців. Бізнес-планування, залучення венчурних інвестицій, брендінг, комунікації, конкурентна боротьба – усе це ви знайдете тут», - написав у передмові до видання віце-президент Бізнес-школи МІМ Олексій ВИНОГРАДОВ.

Революція «надувного матраца».

Раннього листопада 2015 року журналістка журналу Fortune Лей ГАЛЛАГЕР, сидячи в оксамитовому кріслі з по-королівські високою спинкою у барі в холі готелю Fairmont у Сан-Франциско навпроти співзасновника Airbnb Браяна Ческі зробила йому пропозицію, від якої він не зміг відмовитися. Галлагер хотіла написати книжку про інтернет-платформу Airbnb. Ческі ідея подобалась, за винятком того, що сам він, як в принципі більшість амбіційних бізнесменів його віку, які зробили свої статки на комунікації, до такого інструменту донесення інформація як книжка ставився дуже скептично.

Тим не менше та зустріч для Галагер закінчилась успішно. Ческі взяв з неї слово, що вона достовірно переповість їх історію потрапляння до вищої ліги бізнесу, і… «розтанув в метушні мегаполісу». За два роки після цього світ побачив бестселер з претензійною назвою «Історія Airbnb. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію». А ще за два роки книжка про те, як «надувний матрац» провернув революцію у світовій готельній індустрії вийшла українською мовою.

Джон Гебб, Нейтан Блечарзік і Брайан Ческі - троє друзів, які запустили стартап під цікавою назвою «Airbnb» в 2008-му році. А вже через три роки його вартість досягла мільярда доларів! Ще через три його вже оцінювали в десятки мільярдів доларів. А  історія заснування сервісу стала легендою «шерінгової економіки».  Всі, хто цікавляться темою бізнесу, про Airbnb знають, що першим об'єктом, який троє хлопців з «силіконової долини» здали в оренду, була їх власна кімната, а в якості ліжко-місць були надувні матраци.  І практично мало кому відомо, що від цього моменту до капіталізації в 30 мільярдів доларів був шляхи із «крові та поту»: сотні відмов і невдалих переговорів, а ще -  тисячі  годин наполегливого навчання азам бізнесу. Так, співзасновники Airbnb  були зразковими студентами школи бізнесу Y Combinator. Ческі й Гебб щотижня літали в Муантін-В’ю й усотували все, чого їх там навчали. Вони прибували на заходи Y Combinator серед найперших, інколи – відразу з літака з Нью-Йорка, тягнучи за собою валізи.

Це вже зараз, історія трійці з Сан-Франциско, як і всі історії успіху, обросла купою міфів, які зводяться до того, що юнакам просто пощастило опинитися у потрібному місці в потрібний час і з потрібною ідеє.  Це, звичайно,  правда. Але не вся.
Галлагер, яка, як вона сама зізнається, вперше почувши про  Airbnb, сприйняла хлопців за байкарів, які не втримаються на плаву і рік. Та в книзі вона пише, що прорахувалась, адже не врахувала ключового – тренду, з яким працювали хлопці. 

По-перше, компанію створили відразу після світової фінансово-економічної кризи, також відомої як Велика рецесія, що розпочалась у грудні 2007 року й досягла піку у вересні 2008 року. Тоді costs (видатки) різали всі. А стартап Джона Геббіа, Нейтана Блечарзіка і Брайан Ческі запропонував одним підзаробити на власному житлі, а іншим –  мандрівникам – зекономити на видатках у подорожі.

По-друге, цільовою аудиторію і адептами Airbnb стали міленіали, люди народжені між 1987 і 2004 роками, серед ключових характеристик яких - мобільність і жага до вражень і пригод. «Для тих, хто виріс у середовищі цифрових взаємодій  і почувався в ньому як риба у воді, оселитися в будинку незнайомої людини, з якою зв’язалися через інтернет, не було чимось екстраординарним чи небезпечним, - пише Галлагер в книзі.

Без сумніву, історія Airbnb не просто мотивує. Вона вчить дивитися на речі ширше. Аналізувати й шукати ринкові ніші.

Книга Галлагер наочно демонструє, що бізнес світового масштабу — це не лише успішний збіг обставин і наявність стартового капіталу. Перш за все — це здатність бачити можливості там, де їх не бачать інші, і бути готовим рухатися швидко й упевнено попри будь-що. А ще вчитися бізнесу – наполегливо, багато і у кращих. Придбати видання «Історія Airbnb. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію» з бізнес-серії «МІМ рекомендує» можна на сайті видавництва BOOK CHEF, або в книгарнях міста.