«Зелений» Волмарт, контроль за Старлінком і реклама на Нетфліксі – огляд FT&WSJ
14 жовтня 2022
Екологічність та соціальні проблеми знову на порядку денному. Досвід роздрібного гіганта та синоніма поняття «американський бізнес» - доказ того, що у світі продовжуються серйозні зрушення. Незначний, на перший погляд, епізод у Британії підтверджує роль «цифри» у нинішньому світі. А якщо ви – підписник Нетфлікса, то можливо доведеться переглянути своє рішення. Втім, досить інтриг. Деталі – нижче.
Дивні дива відбуваються нині у бізнесі. Такою дивиною є позиція компанії Волмарт щодо «капіталізму зацікавлених сторін» (stakeholder capitalism), що є значним кроком від традиційного «капіталізму акціонерів». У статті FT йдеться, що нинішнє керівництво компанії, яка була відома найнижчими зарплатами, забороною профспілок, кріпацькими умовами роботи з постачальниками тощо, нині виступає з ідеями розвитку, який сприяє відтворенню природніх ресурсів. А також у своїх пріоритетах зазначає сприяння процвітанню та рівності серед своїх покупців, співробітників, постачальників та планує впровадити менш шкідливі практики в усьому ланцюгу постачань.
Джіліан Тетт, головна редакторка Financial Times, яка виступатиме у рамках ReInforceUA від МІМ 25 жовтня, у своїй колонці звернулася до нещодавніх вихилясів Ілона Маска, які супроводжувалися перебоями у роботі його мережі Старлінк. Зокрема, деякі британські політики поставили питання про можливе накладання санкцій на американського мільярдера через імовірну «подвійну гру» Маска. На користь цієї версії також говорить повідомлення про те, що Маск відмовив українцям у проханні увімкнути мережу у Криму, бо боявся відповідної реакції росіян. Очевидно, що нинішня ситуація зі Старлінком в Україні нагадує залежність від російського газу. І постає питання щодо розширення поняття інфраструктури та необхідності її диверсифікації. Також ця ситуація свідчить про важливість цифрової інфраструктури та контролю за нею.
Нетфлікс, який ми всі так любили, зокрема за відсутність реклами, нам зрадив, збиткується у своїй статті WSJ. Оголошено про новий вид підписки, в якому буде присутня реклама: 4-5 хвилин на годину. Така підписка коштуватиме на долар дорожче за безрекламну підписку конкурентів. Крок викликаний відтоком підписників протягом двох кварталів поспіль та необхідністю збільшити прибуток від одного підписника. Нинішніх підписників ця новела не зачепить.
Провідні виробники чіпів припиняють співпрацювати з Китаєм внаслідок посилення американського контролю у цій галузі, пише FT. Заборону накладено на американський експорт обладнання для виробництва напівпровідників, введено ліцензування експорту американського обладнання та компонентів на заводи-виробники чіпів, які розташовані в Китаї, а також товарів, які використовуються для розвитку китайського виробництва чіпів.