Захід Метаверсу, повернення до офісів і персональні асистенти VS технології – огляд FT&WSJ
17 березня 2023
Про «великий вихід» з ІТ пишуть одразу FT та WSJ і це не дивно, бо йдеться про турбулентність в світі техгігантів. Технологічний сектор, який довгий час вважався мало не гарантією зайнятості, трясе. Зокрема, компанія Meta повідомила про скорочення персоналу на 13% або на 11 000 робочих місць, так само як і минулого року. Марк Цукерберг оголосив, що 2023 стане роком ефективності. У першу чергу звільнятимуть не інженерних працівників, але й інженерам робота не гарантована. Через значні скорочення «під ніж» пішли проєкти, які популяризують віртуальну та доповнену реальність.
Такі кроки вживаються на вимогу інвесторів, які вважають, що штат компанії – роздутий, а рішення сфокусуватися на віртуальному світі – помилкове. Також серед цілей було скорочення керівних ланок. А ще Facebookʼу закидають неспроможність залучати кошти рекламодавців та втрату популярності на користь своїх конкурентів, зокрема ТікТок. Ринок відреагував на оголошення позитивно – акції компанії піднялися на 2%. Для тих, кого звільняють, втішний приз – один із найщедріших у галузі, а саме зарплати мінімум за 4 місяці і додатково за стаж.
WSJ пише про те, що пейзаж ринку праці в цілому потроху змінюється – пропозиції віддаленої роботи скорочуються. Пропозиції повністю віддаленої роботи на LinkedIn впали на 8,4% за останній місяць. Такі провідні сайти з пошуку роботи як Indeed.com та ZipRecruiter також відзначили зменшення віддалених вакансій. Хоча кандидати наполягають на форматах, коли вони не зобов’язані з’являтися в офісах п’ять днів на тиждень, вони готові розглядати гнучкі графіки. Дослідження показали, що робота з дому вивільняє приблизно годину на день, яка інакше витрачається на діставання на роботу, і цю годину присвячують саме роботі. Разом з тим, роботодавці вимагають принаймні 1- 2 дня працювати в офісі.
Чи потрібен нині керівнику персональний помічник, цікавляться журналісти WSJ? Це питання, яке нині стоїть перед багатьма компаніями, зокрема навіть McKinsey & Co. Вони та низка великих банків значно скоротили кількість асистентів. Натомість їхні функції нині виконують технології. Для багатьох керівників старшого віку персональний помічник – ознака статусу. Адже наявність асистента ніби говорить про те, що людина занадто зайнята, аби перейматися такими дрібницями, як графік зустрічей, звіт про витрати чи відповідь на телефонний дзвінок. Молодше покоління цінує свою приватність та відзначає, що без асистента, але з технологіями, вони більш незалежні та краще контролюють ситуацію. З іншого боку, робота персонального помічника трансформувалася. Нині така людина скоріше виконує роль керівника офісу.