З аудиторії МІМ на сцену Get Business Fest: як у Smilefood впроваджують Кайдзен 

21 липня 2021

Про впровадження засад японської практики Кайдзен, а також, як ці новації поліпшують виробничі процеси, на сцені фестивалю малого і середнього бізнесу Get Business Festival 2021 розповів власник і засновник бренду Smilefood, слухач програми SE МВА у МІМ, Олександр Соколов.

Передувало цій події обговорення досвіду компанії з одногрупниками в аудиторії МІМ, де з одного боку, слухачі давали зворотній зв'язок, а з іншого – представлені управлінські знахідки стали цікавим матеріалом для осмислення і адаптації для інших бізнес-проєктів.  

«Навчання в МІМ на МВА та SE MBA – це завжди про практичні приклади. І яскравий інструмент, який ми постійно застосовуємо, це живі кейси, коли з аудиторією спілкується особа, яка приймає рішення (як правило це власник компанії). І от серед таких яскравих прикладів, який ми розглядали нещодавно, був кейс від Smilefood. Ми дуже раді, що у нас навчається керівник компанії – Олександр Соколов. І дуже приємно, що він з радістю ділиться з колегами тими інструментами, які використовує у бізнесі, в тому числі, як він застосовує Кайдзен. Ключовим є те, що люди вчаться в одній групі - бо коли обговорюються кейси зі сторони, група не може так розкритися у порівнянні з тим, як вони допомагають розвивати бізнес один одному. Навчаючись в МІМ, вони стають однією родиною, з радістю, абсолютно відкрито і довірливо діляться ідеями. І так само отримують багато ідей та інсайтів у відповідь. Це живлення для подальшого зростання», – коментує цінність таких обговорень віце-президент Бізнес-школи МІМ Олексій Виноградов.

Підтримувати постійні зміни на краще, дослухатися до персоналу і його порад, мінімізувати втрати і дати більше відповідальності керівникам різних ланок – це лише частина ідей та принципів, які стали складовою щоденної діяльності компанії Smilefood.

«Дуже цікаві речі відбулися, коли ми почали заміряти, як пересуваються наші співробітники на виробництві. За тезами Кайдзен є 8 видів втрат. Одна з них – непотрібні рухи, нахили на робочому місці. Ми дослідили, що один наш співробітник постійно відходив за інвентарем через те, що у нього під рукою немає свого друшляка, довгого ножа і вагів. Додавши йому ці три інструменти ми скоротили його рухи на 6 кілометрів за одну робочу зміну.  Або ми порахували, що за зміну людина дві години витрачає на зважування інгредієнтів, а не виготовлення продукту. І значно зросла її продуктивність, якщо попередньо розфасувати заготовки у пакунки. Важливо подивитися незамиленим оком на виробництво,як  ніби ти його бачиш вперше. Це трохи важко, але слід це робити, якщо ти налаштований на якісь зміни», – говорить Олександр Соколов.

Засновник Smilefood погоджується з тезою, яку пропонує взяти на озброєння «Кайдзен», – якщо співробітник помилився, то винен не він, а керівник, який недостатньо налагодив систему інструкцій. Саме тому останні півроку в компанії працювали над тим, щоб створити добірку з навчальних відео, які б описували правильні дії на кожному етапі виробництва, продажів чи взаємодії з клієнтами. Крім того, тут розробили систему мотивації, яку співробітнику нараховують безпосередньо в момент, коли він доклав додаткових зусиль. А ще Олександр Соколов з практики знає, що справедлива теза східної філософії управління – покарання не діють, але є співробітники, які в силу певних обставин чи персональних якостей не можуть чи не хочуть виконувати роботу якісно. З такими людьми варто прощатися, однак, на щастя, їх не так багато.

«Якщо дивитися на персонал з точки зору, що ви будуєте команду за системи пожиттєвого найму, у вас все міняється, навіть якщо ви про це фантазуєте. Уявіть, ви дивитеся на співробітника, ніби  він у вас буде працювати до кінця свого життя, відповідно з ним спілкуєтеся. У якийсь момент і він починає себе відчувати так, що йому не треба нікуди йти – його навчають, до нього нормально ставляться», – переконаний засновник Smilefood.