Як  вести комунікацію людською мовою: Олександр Сударкін для Kyivstar Business Hub

30 серпня 2023

Люди хочуть отримувати від бізнесу зрозумілу і доступну комунікацію, а не спілкуватися по скриптах. Як зробити взаємодію індивідуалізованою, дати клієнту розуміння, що його чують і до його потреб прислухаються? Про це у подкасті для Kyivstar Business Hub розповів Олександр Сударкін, викладач бізнес-школи МІМ, директор програм МВА та Pre-МВА Лідерство. Зібрали для вас основні тези його лекції.

 

- З’ясуйте, яким чином ваші клієнти приймають рішення. Зазвичай вони схильні вибирати звичне і знайоме та не хочуть змін. Їх цікавить «прийнятний варіант», спираючись на свій попередній досвід та уникаючи можливих ризиків. 

- Перед тим, як починати спілкування з клієнтом або контрагентом, зберіть чесний зворотній зв'язок. Залучіть до цієї задачі менеджерів по роботі з клієнтами вашої компанії. Будьте сміливими визнати свої недоліки першими. Коли ми визнаємо свої помилки до того, як про них буде говорити користувач, це дає відчуття чесної комунікації. 

- Починайте розмову з клієнтом з питань. Якщо ваша задача – відпрацювати презентацію і ви постійно говорите про компанію чи пропозицію, а потім питаєте «так а що ж вас цікавить?», у відповідь цілком можна почути «та вже нічого». Адже ви нічого не спитали про людину. Тому починайте з питань.

- Чим більше ми говоримо, тим менше будуть запам'ятовувати наші слухачі. Особливо це стосується масштабних тем. Тому зосередьтесь на кількох ключових моментах, як от говорити про тих, з ким ви комунікуєте, задавати питання і більше слухати.

- Якщо до вас вже звернулися, не варто говорити про перевагу своїх товарів весь час. Постійно казати «ми ліпші, ніж конкуренти» – означає просто підтверджувати те, що клієнт вже і так знає. Його це дратуватиме, бо він вже обрав вас. Тому створіть фокус уваги і розкажіть історію про те, як якість вашого товару або послуги допомогла іншому клієнту. Історії продають набагато ліпше, ніж технічні характеристики. А також будьте готові до питання, хто може це підтвердити.

- Коли ми говоримо про процес комунікації, пам'ятайте, що ваша ціль – передати досвід іншій людині, але це не завжди можливо напряму. Цьому заважає «дзеркало комунікації»: коли ви говорите з іншою людиною, маєте перш за все переконатись, що не говорите з самим собою з собою. Ваша задача – прибрати дзеркало в комунікації, говорити зрозумілою мовою для іншої людини.

Як саме це зробити, що таке «комплексний еквівалент» і як він впливає на ефективність комунікації, а також, які ще прийоми варто використовувати у взаємодії з людьми, дивіться у подкасті.

Нагадуємо, що зараз триває набір на Pre-МВА (старт - 24 жовтня) та МВА (початок навчання у лютому 2024р.).

До 29 вересня діють вигідні ціни! Не зволікайте з прийняттям рішення, адже кількість місць у групах обмежена. Залишайте заявку на сайті просто зараз: https://mim.kyiv.ua/programs. Деталі за номером +38067 339 80 55.