Як управляти віртуальними командами: Менеджмент-кафе у МІМ

13 червня 2018

У 2020 році 72% співробітників будуть працювати віддалено, стверджує Ольга Свириденко, керівник освітніх програм Microsoft у країнах Центральної та Східної Європи. Як працювати з віртуальними командами, які принципи роботи менеджера із офлайн простору можна використовувати онлайн та до яких труднощів слід бути готовим, працюючи у віртуальному офісі, - питання, які обговорювали вчора, 12 червня, на черговому Менеджмент-кафе у Бізнес-школі МІМ.

Створити віртуальний офіс, наймати працівників на віддалену роботу та контролювати усі процеси онлайн – заманлива перспектива для багатьох підприємців, особливо на початкових етапах створення і розвитку бізнесу. Та чи реально економити ресурси, працюючи з віртуальними командами?

«Не все так очевидно. – говорить Вячеслав Покотило, Віце-президент Бізнес-коли МІМ. – Ті кошти, які економляться на оренді офлайнового офісу, йдуть на закупівлю програмного забезпечення, хмарних технологій, комунікаційних засобів. Це суттєва стаття витрат».

Вже зараз ми спостерігаємо, що тренд роботи із віртуальними командами набирає обертів. Наразі в середньому на одну віддалену вакансію в українських компаніях припадає 2-4 вакансії із занятістю на території офісу роботодавця. Однак кількість офлайн вакансій буде щоразу зменшуватись. Уже сьогодні близько 35% невеликих організацій, в який працює до 10 співробітників, надають перевагу саме віртуальним командам.

Запрошеним експертом на Менеджмент-кафе була Ольга Свириденко, яка поділилась із присутніми у залі та учасниками телеконференції з Одеси власним досвідом роботи у віртуальній команді, що розділена не тільки часовими поясами, але й континентами.

За словами Ольги, аби робота в онлайн-просторі була справді ефективною, вона має базуватись на кількох простих правилах: чітких цілях, частому спілкуванню, радості за спільні перемоги та вирішенні проблем командно.

«Робота із віртуальними командами має певні ризики. Ті речі, які працюють добре, можуть почати працювати погано, а прогалини у ефективності – посилитись», - наголосила Ольга Свириденко. Тож, першочергове завдання керівника – якісно перенести дієві принципи роботи офлайн у віртуальну площину.

Як зазначила Ольга, кредит довіри, який надається працівникові при прийняті на віддалену роботу, дуже легко втратити. Варто лише кілька разів на з’явитися на скайп-зустріч або увімкнути камеру, перебуваючи, наприклад, на пляжі. Повернути довіру в такому разі вкрай важко. Саме тому самодисципліна, самоорганізація, попередня підготовка до онлайн-перемовин мають надзвичайне значення.