Як розвинути психологічну безпеку в команді - «MIM TOOLBOX» з Олександром Сударкіним
13 липня 2022
«Головне, щоб поважали, боялися і не витрачали мій час на безглузді ідеї» - як часто доводилося чути таке твердження від керівників? Це досить «затишна» схема, яка працює хіба за наявності монополії, і зазнає краху, якщо йдеться про зростання і конкуретноздатне середовище. В таких умовах працівники обирають захисну стратегію поведінки, в якій ключовими є замовчування та збайдужілість до ініціативи, а управлінцю може здаватися, що все під контролем.
В ефірі «MIM TOOLBOX» Олександр Сударкін, директор програми МВА в Бізнес-школі МІМ, коуч та практикуючий психолог розповів про питання, які допоможуть оцінити стан психологічної безпеки в організації, які пропонує узяти на озброєння професорка Емі Едмондсон з Гарвардської бізнес-школи.
- Чи буває так, що коли ви робите помилку, вам не будуть згадувати її члени команди?
- Чи можуть члени команди порушувати для обговорення у команді ті питання, що потребують вирішення?
- Чи члени команди відштовхують інших, бо у них відмінна думка? Або через те, що людина відрізняється – прийшла з іншої індустрії, одягається інакше, ніж звикли у компанії тощо?
- Наскільки безпечно ризикувати у команді? Чи можна зробити щось не так, як прийнято і не отримати за це «по шиї»?
- Наскільки важко попросити членів команди про допомогу?
- Чи можу я на сто відсотків бути певним, що ніхто з членів команди не зробить нічого такого, аби підірвати мої зусилля?
- Чи члени команди, де я працюю, будуть цінувати таланти і знання?
Олександр Сударкін рекомендує управлінцям опанувати методику якісного зворотного зв’язку, де на три підтримуючих твердження, де відзначені позитивні моменти, припадає один негативний відгук, що стимулює зростання.
- Додайте собі правило комунікаційного банку: щоб витратити одну критику, у вас має бути три позитивних. І цей банк кредитів не дає. Єдине виключення - це високоспеціалізовані і високорозвинені інженерні команди, у яких людина має високу компетенцію і сама ставить вимоги до якості того, що вона робить. У такому випадку можна відійти від правила, однак йдеться про 10-15% від загальної кількості організацій, - наголошує Олександр Сударкін.
Про важливість відстеження власного вираз обличчя під час розмови зі співробітником, як варто висловлювати подяку, а також про руйнівну силу питання «чому ти так зробив?» у записі ефіру, який доступний для перегляду за посиланням.