Як підходити до створення бізнес-моделей: дайджест лекцій ReinforceUA 

22 серпня 2023

Ми продовжуємо нагадувати вам ключові лекції, які відбулися протягом проєкту ReInforceUA і сьогоднішня добірка присвячена різним точкам зору щодо того, як будувати бізнес-модель. Від класичного підходу до творчого і навіть романтичного.

 

Лекція Алекса Остервальдера «Від "театру інновацій" до двигуна зростання – як дізнатися, чи готова ваша компанія до інновацій?» присвячена інновативним підходам у створенні бізнесу. Спікер переконаний, що ідея та креативність – лише верхівка айсберга, а глибинну суть становлять тестування та адаптація наскільки те, що ви створили, є життєздатним.

Остервальдер –  автор знаменитої бізнес-моделі Business Model Canvas, топ-мислитель у менеджменті, розробив бізнес-моделі для Google, Microsoft, IBM. Запис його лекції доступний за посиланням https://youtu.be/FG3GdViGtG0.

 

Натомість для бізнес-моделей у мистецтві найкраще підійде саме творчий підхід, де момент подачі твору і безпосередній акт продажу можуть створювати додану вартість. Крістіан Шопер консультант з питань корпоративних фінансів, який  проводить регулярні семінари та лекції з менеджменту та мистецького підприємництва і навчає художників працювати на ринку мистецтва.

У своїй лекції на кокретних прикладах він пояснює, якими можуть бути фактори зростання вартості творів мистецтва і наскільки відносним і творчим процесом є формування ціни на них. Переглянути лекцію можна тут: https://youtu.be/l2Rx0C0qt4w.

Клієнти готові платити за емоцію, за приналежність до спільноти і за те, щоб відчувати всю повноту життя. Кен Шмідт, екс-директор з комунікацій Harley-Davidson, зумів вивести на новий рівень компанію, яка переживала непрості часи і занепадала через розвиток конкурентів. Більше того, він створив з бізнесу цілу субкультуру, яка включає в себе не тільки мотоцикли, але стиль життя та відчуття спільноти як єдиної родини, у якому б куточку світу не були її представники.

Зміна філософії бренду призвела до того, що продажі мотоциклів Harley-Davidson різко зросли і компанія стала однією з найбільш конкурентоздатних і прибуткових у світі.

«Якщо ми хочемо створити щось значуще, маємо говорити і робити ті речі, які люди запам’ятають, та про які вони будуть говорити іншим. Так ми почнемо діяти, фокусуючи увагу на тому, хто ми такі, замість «що ми робимо». Наші дилери в країні і в світі змінили фокус уваги від продажу мотоциклів до створення пам’ятних моментів для людей», – розповів Кен Шмідт.

Захопливу мандрівку у світ важких мотоциклів і романтики доріг ми зберегли для вас за посиланням:  https://youtu.be/pHtXcglIBg4.