Як підготувати ідеальний пітч – Олександр Сударкін для Kyivstar Business Hub

14 квітня 2023

Що робити, коли у вас лише одна хвилина для того, щоб представити свою ідею і отримати прихильність інвестора, або втратити шанс назавжди? Директор програм МВА та Pre-MBA Лідерство Олександр Сударкін у рамках спільного проєкту Бізнес-школи МІМ та Kyivstar Business Hub поділився ключовими моментами щодо того, як добре підготуватися і зуміти скористатися шансом «продати» свою ідею чи проєкт.

 

Види пітчів

Lift (elevator) pitch – тривалість по часу від тридцяти секунд до півтори хвилини. Уявіть собі, що у вас є проєкт, під який ви хочете залучити фінанси. Ви їдете на зустріч з тим, на чию допомогу сподіваєтеся, заходите в офісну будівлю і в ліфті опиняєтеся разом з тим, до кого прямуєте. «А давайте, поки ми їдемо, ви мені швиденько розкажете, в чому основна ідея» – каже він. І ви розумієте, що якщо ви зможете донести основне, вас запросять далі, а якщо ні – втратите можливість.

Idea pitch – триває приблизно 3 хвилини, є змога розкрити свою ідею більше. Це може бути ситуація, коли ви приходите до заступника того, хто фінансуватиме проєкт, і він просить коротку розповідь. У вас трохи більше часу, але ви маєте розкрити основну ідею теж у доволі стислий термін.

Funding pitch – повноцінний пітч своєї ідеї з урахуванням питання фінансів, команди, конкурентного середовища тощо.

Печа-куча –  пітч, тривалістю 20 хвилин.

Ted Talk –  розповідь про проєкт від 7 до 30 хвилин. Використовують для презентацій ідеї чи якоїсь історії.

Ключовим для кожного пітчу є розуміння «болей» цільової аудиторії та її цілей.

 

Для чого розуміти фрейм, у якому ви будете презентувати свій пітч?

Фрейм – це рамка сприйняття. Наприклад, ви говорите: «я хочу запропонувати вам унікальне рішення» і все, що ви говорите далі, буде проходити через цю ментальну рамку – а чи дійсно ваше рішення унікальне?

Ваш фрейм можуть розбити, сказавши: «а до чого тут дешево, скажіть мені про надійність». Це так званий прийом дефреймінгу. Ви можете відповісти на це рефреймінгом, або зміною значення: «дивіться, якщо ми говоримо про надійність, то ми переходимо в інше рішення, тому давайте повернемося до того рішення, яке ми розбираємо».

 

Структура та цільова аудиторія пітча

Lift (elevator) pitch має чтіку структуру. У чому полягає проблема? Як її вирішити? Де результат, виражений в грошах, які заробить інвестор?

Idea pitch починається з того, що ви називаєте проєкт, визначаєте проблему, описуєте рішення, цільову аудиторію та масштаб. Слід пояснити, чому це має спрацювати, водночас уникаючи висловів на зразок «наше рішення унікальне, конкурентів немає», бо практично кожна проблема вже була вирішена у якийсь спосіб ще до вас – навіть до ери мобільних телефонів були барабани. Слід також окреслити, хто вже є у вашій команді, фіналізуйте розповідь і залиште контакти.

Опишіть для себе, ким є ваша цільова аудиторія і що їх турбує в питанні, яке ви намагаєтеся вирішити. Проясніть також для себе, як вони отримують інформацію та хто на них впливає. Важливо також розуміти, як ці люди себе поводять в ситуаціях споживання. А ще мати на увазі більш глобальні уявлення про ставлення цих людей до життя та якою є їхня ідеальна ситуація у роботі.

Переглянути запис лекції повністю, щоб знайти більше практичних рекомендайцій, можна за посиланням: https://hub.kyivstar.ua/video-podcasts/biznes-novogo-chasu/tehniky-prezentacziyi-proyektiv-ta-inicziatyv/.