Як налагодити комунікацію пацієнта і фарми в обхід традиційних медіа-каналів - зустріч кейс-клубу “MBA IN PRACTICE”

13 жовтня 2021

Якщо шукаєш свіжого бачення – звернися до МІМ-спільноти зі своїм запитом. На першій у новому навчальному сезоні зустрічі кейс-клубу “MBA IN PRACTICE” Римма Батталова, експерт з безпеки лікарських засобів, двічі випускниця МІМ («Маркетинг» (2014), «Міні МВА» (2007)) запропонувала до обговорення тему комунікації фармацевтичних виробників та постачальників із пацієнтом.

Зміна умов на ринку підштовхує шукати нових способів взаємодії. Держава має на меті обмежити, а то і зовсім заборонити рекламу медичних препаратів, аргументуючи таке рішення турботою про пацієнта. За таких умов фарма вимушена шукати нових способів для спілкування зі споживачем, оскільки медіа – це найперший канал комунікації.  

Визнаючи, що ліки можуть нести як користь, так і ризик, Римма Батталова наголошує, що безпека покупця і споживача – першочергове завдання для гравців фармринку. За її словами, також не йдеться про просування рецептурних  препаратів чи тих, які призначені для лікування важких хвороб – їх лишають навідкуп лікарям. Але на ринку достатньо ліків, так би мовити повсякденного користування, і обмеження їх реклами фактично закриває шлях до споживача.

Разом з тим, у пошуках рішення слід врахувати не лише комунікацію з пацієнтом, але також із його родичами, супроводжуючими особами та лікарем. При чому, медпрацівник з одного боку вже не є винятковим носієм експертних знань – з появою інтернету інформація про препарати доступна кожному, так само як і змога отримати альтернативну консультацію. Знаючи це, важливо бути чесним із покупцем.

А ще сьогодення вимагає, щоб ти був цікавим, а інформація – доступною і зручною для розуміння. «Клієнт йде звідти, де йому не подобається. Він просто закриває сторінку», - наголошує Римма Батталова. Додатковий виклик – налагодити зв'язок таким чином, щоб не йшлося про прямий продаж, бо користувач відвертається від навязливого «піди і купи». При цьому, не слід забувати, що виробник все-таки переслідує бізнес-цілі - бути з пацієнтом поруч і не бути в ринку неможливо.

Зрештою, як на тлі цих факторів об’єднати між собою всі сторони процесу і налагодити між ними взаємокорисну комунікацію – такий запит на обговорення винесла Римма Батталова.

Процес пошуку відповідей – цінний для всіх учасників кейс-клубу “MBA IN PRACTICE”, оскільки міркуючи над проблематикою, кожен віднаходить щось корисне для себе і збагачується думками колег. З огляду на те, що частина присутніх також представляють фармсферу, обговорюючи запропоновану тему, вони шукали відповіді і на власні питання. Представники ж інших напрямків бізнесу мали чудову змогу порівняти власну ситуацію з іншими і зробити висновки про слабкі і сильні сторони свого напрямку діяльності по відношенню до інших. 

Стежте за нашими анонсами - чергові зустрічі у форматі кейс-клубу вже незабаром.