Як колаборації впливають на бренд: за результатами МІМ-кафе

17 лютого 2022

У МІМ відбувся черговий захід у форматі МІМ-кафе, де учасники обговорили тему колаборацій, партнерств та впливу співпраці на бренд.
Спершу запрошенні спікерки Олена Гавінська - директорка корпоративних комунікацій Visa в 17 країнах та Іветта Делікатна - партнерка агентства комунікаційного консалтингу ECOMM, к.е.н., поділилися своїм досвідом.

За словами Іветти Делікатної, спочатку з’явилося таке явище, як партнерський маркетинг - пропозиція для споживачів від імені 2-х брендів, компаній у формі єдиного продукту, пропозиції, кампанії, активності, де інтереси учасників представлені рівномірно та доповнюють один одного. А термін "колаборація" з’явився тоді, коли у “зірок”, яких використовували у якості "обличчя" кампанії, почали з’являтися власні розвинені медіа-майданчики (інстаграм, фейсбук тощо).

Чому бренди використовують колаборації? Ось декілька причин:

Підвищена впізнаваність
Коли бренди об’єднуються для партнерства, вони "несуть" із собою своїх шанувальників. По суті, це може подвоїти аудиторію бренду, оскільки до його ЦА приєднується аудиторія партнера.
Рентабельність
Прибуток також зростає з поширенням каналів інформації та задіяною аудиторією.
Більше знань та ресурсів
Співпраця з брендом може бути взаємовигідною, коли одна компанія має ресурси, яких не має інша. Наприклад, благодійна організація починає партнерство з брендом одягу, і таким чином отримує користь від розповсюдження речей.
Нові аудиторії для партнерів
Колаборації дозволяють зробити ексклюзивний або нішевий бренд доступним для кожного або привернути увагу аудиторій до нових для неї питань.
Акцентуація функціональних характеристик партнерів
За допомогою характеристик бренда-партнера підкреслюються, висвітлюються певні характеристики товару або послуги.
На що звернути увагу, щоб мінімізувати ризики у парнестві формату бренд-людина?
Працюючи з інфлюєнсерами, беріть до уваги, що це перш за все, робота з людиною, а ії поведінку передбачити неможливо. Наслідками невдалої співпраці можуть стати репутаційні та грошові втрати. Навіть незначна, на перший погляд, подія може спричинити хвилю обурення у громадськості, - наголошує Іветта Делікатна. Досліджуйте уважно потенційного партнера та прораховуйте можливі наслідки.

Тема колаборацій - це "ДНК" VISA, - продовжила тему Олена Гавінська. Окрім бізнес-співробітництва, компанія приділяє багато уваги соціальним пріоритетам - благодійні проєкти, підтримка малого та середнього бізнесу.

Один з благодійних проєктів, що реалізувала VISA, - підтримка нечуючого та слабочуючого населення. Початок цієї ініціативи поклала наша співробітниця, яка зауважила, що у банках немає умов для таких людей, - розповіла Олена. Наразі ми допомагаємо співробітникам банківських установ вивчати жестову мову.

Також вона поділилася зі слухачами чек-листом успішного партнерства, до якого увійшло:

Яскравим завершенням заходу стала робота слухачів у форматі МІМ-кафе. Як результат, участники представили п'ять потенційних проєктів-колаборацій між собою.