Як діяти і вести бізнес у 2022 році: за матеріалами модераційної сесії
02 лютого 2022
Більше 50 учасників взяли участь в модераційній сесії від викладачів МІМ: Олександра Сударкіна, Наталії Бухалової та Євгенія Шевченка. Обговорювали основні тренди у лідерстві, розвитку персонального та корпоративного бренду, діджитал-маркетингу (продаж та просування).
Онлайн-захід відбувся у форматі Світового кафе. Учасники ділились на 3 великі групи, в яких дискутували про те, як почуте від експертів буде стосуватися кожного з них та їхнього бізнесу.
Наталія Бухалова зробила акцент на тому, що сучасний світ переживає епоху метамодерну, що означає постійний рух. Основні ознаки – це прийняття людей такими, якими вони є, щирість і розуміння, що «у кожного своя правда і свої цінності, справжньої істини не існує, а ти змінюєшся разом зі світом». Вона звернула увагу на такі тренди, як залежність від шоу та серіалів, вплив корейської культури, трансформація гендерних стереотипів, злиття минулого та майбутнього. А також виділила 5 моделей поведінки людини, що впливають на суспільство, культуру та бізнес:
1 Людям стає простіше доповнювати або змінювати свій основний дохід – захоплення та таланти перетворюються на джерело доходу, а індивідуальні потреби стають вищими за інтереси компанії.
2 Пандемія вплинула зміну «мислення достатку», змусила переосмислити свої звички надмірного споживання та його впливу на довкілля. Водночас, бренди змушені постійно оновлювати свої продукти, щоб збільшувати споживання.
3 Очікується культурний вибух. Метавсесвіт – новий рубіж Інтернету, об'єднання всіх існуючих рівнів інформації, інтерфейсів та просторів. Перехід від простого «перегляду» до «проживання», поступово стираючи межі реального та цифрового.
4 Бренди повинні передбачати очікування клієнтів та зміцнювати довіру, а також заохочувати лояльність (наприклад, за екологічно-відповідальні покупки).
5 Пріоритет – на довірі до бренду, розширення послуг з догляду та вдосконалення каналів надання допомоги як цифрової, так і фізичної.
Олександр Сударкін наголосив, що «знаючи тренди – можна готуватися до майбутнього», а «розуміючи правила гри – не потрапити до пастки хибних очікувань». Він виділив 5 основних викликів, що стоять перед лідером:
1 Піклування про працівників
2 Створення такої атмосфери, в якій співробітники відчувають приналежність до компанії та гордість за свою справу
3 Підтримка високого рівня продуктивності
4 Забезпечення зручних умов праці
5 Вибудовування правильної системи контролю.
Щодо основних факторів впливу на лідерів, Олександр Сударкін відзначив вплив пандемії та глобальну конкуренцію, адже багато українських компаній зараз виходять на міжнародний рівень, а стартапи швидко перетинають позначку «юнікорну» (мільярдну оцінку).
Євгеній Шевченко виділив 5 основних трендів у діджитал-маркетингу:
1 Поширюється користування голосовим пошуком: адже це зручно, коли людина за кермом, або якщо дитина хоче подивитися на улюблений мультфільм на Ютуб.
2 Конкретні застосунки витісняють пошук у Гугл.
3 Обертів набирають нові бізнес-моделі типу дарк-кітчен, дарк-стор, банки без відділень. На це у тому числі вплинув коронавірус.
4 У рітейлі омніканальність (використання всіх каналів як рівнозначних) переходить в оптиканальність – створення «безшовного» досвіду для клієнта (наприклад, одночасна інтеграція сайтів та застосунків).
5 Великий вплив має глобал шопінг – купівля речей в будь-якій країні світі завдяки міжнародній доставці.
Також Євгеній Шевченко зауважив, без діджитал-стратегії «не можливо на довгій дистанції отримати хороший результат від присутності в онлайні» і наголосив на важливості вміння роботи з даними (збір, аналітика, застосування).
Слідкуйте за нашими анонсами, щоб не пропустити цікаві заходи. Більш детально про івенти в МІМ – на сторінці «Події»!
Про спікерів:
Олександр Сударкін, к.е.н., директор програм МВА та pre-МВА Менеджмент та Лідерство Бізнес-школи МІМ, бізнес-тренер та коуч з 15-річним досвідом.
Наталія Бухалова - постійний запрошений викладач Бізнес-школи МІМ, директор компанії Ukrainian Marketing Group.
Євген Шевченко, засновник інтернет-агентства UAMASTER та Школи цифрової реклами UAMASTER.