Як діяти і вести бізнес у 2022 році: за матеріалами модераційної сесії

02 лютого 2022

Більше 50 учасників взяли участь в модераційній сесії від викладачів МІМ: Олександра Сударкіна, Наталії Бухалової та Євгенія Шевченка. Обговорювали основні тренди у лідерстві, розвитку персонального та корпоративного бренду, діджитал-маркетингу (продаж та просування).

Онлайн-захід відбувся у форматі Світового кафе. Учасники ділились на 3 великі групи, в яких дискутували про те, як почуте від експертів буде стосуватися кожного з них та їхнього бізнесу.

Наталія Бухалова зробила акцент на тому, що сучасний світ переживає епоху метамодерну, що означає постійний рух. Основні ознаки – це прийняття людей такими, якими вони є, щирість і розуміння, що «у кожного своя правда і свої цінності, справжньої істини не існує, а ти змінюєшся разом зі світом». Вона звернула увагу на такі тренди, як залежність від шоу та серіалів, вплив корейської культури, трансформація гендерних стереотипів, злиття минулого та майбутнього. А також виділила 5 моделей поведінки людини, що впливають на суспільство, культуру та бізнес:

1 Людям стає простіше доповнювати або змінювати свій основний дохід – захоплення та таланти перетворюються на джерело доходу, а індивідуальні потреби стають вищими за інтереси компанії.

 2 Пандемія вплинула зміну «мислення достатку», змусила переосмислити свої звички надмірного споживання та його впливу на довкілля. Водночас, бренди змушені постійно оновлювати свої продукти, щоб збільшувати споживання.

3 Очікується культурний вибух. Метавсесвіт – новий рубіж Інтернету, об'єднання всіх існуючих рівнів інформації, інтерфейсів та просторів. Перехід від простого «перегляду» до «проживання», поступово стираючи межі реального та цифрового.

4 Бренди повинні передбачати очікування клієнтів та зміцнювати довіру, а також заохочувати лояльність (наприклад, за екологічно-відповідальні покупки).

5 Пріоритет – на довірі до бренду, розширення послуг з догляду та вдосконалення каналів надання допомоги як цифрової, так і фізичної.

 

Олександр Сударкін наголосив, що «знаючи тренди – можна готуватися до майбутнього», а «розуміючи правила гри – не потрапити до пастки хибних очікувань». Він виділив 5 основних викликів, що стоять перед лідером:

1 Піклування про працівників

2 Створення такої атмосфери, в якій співробітники відчувають приналежність до компанії та гордість за свою справу

3 Підтримка високого рівня продуктивності

4 Забезпечення зручних умов праці

5 Вибудовування правильної системи контролю.

Щодо основних факторів впливу на лідерів, Олександр Сударкін відзначив вплив пандемії та глобальну конкуренцію, адже багато українських компаній зараз виходять на міжнародний рівень, а стартапи швидко перетинають позначку «юнікорну» (мільярдну оцінку).

 

Євгеній Шевченко виділив 5 основних трендів у діджитал-маркетингу:

1 Поширюється користування голосовим пошуком: адже це зручно, коли людина за кермом, або якщо дитина хоче подивитися на улюблений мультфільм на Ютуб.

2 Конкретні застосунки витісняють пошук у Гугл.

3 Обертів набирають нові бізнес-моделі типу дарк-кітчен, дарк-стор, банки без відділень. На це у тому числі вплинув коронавірус.

4 У рітейлі омніканальність (використання всіх каналів як рівнозначних) переходить в оптиканальність – створення «безшовного» досвіду для клієнта (наприклад, одночасна інтеграція сайтів та застосунків).

5 Великий вплив має глобал шопінг – купівля речей в будь-якій країні світі завдяки міжнародній доставці.

Також Євгеній Шевченко зауважив, без діджитал-стратегії «не можливо на довгій дистанції отримати хороший результат від присутності в онлайні» і наголосив на важливості вміння роботи з даними (збір, аналітика, застосування).

 

Слідкуйте за нашими анонсами, щоб не пропустити цікаві заходи. Більш детально про івенти в МІМ – на сторінці «Події»!

 

Про спікерів:

Олександр Сударкін, к.е.н., директор програм МВА та pre-МВА Менеджмент та Лідерство Бізнес-школи МІМ, бізнес-тренер та коуч з 15-річним досвідом.

 

Наталія Бухалова - постійний запрошений викладач Бізнес-школи МІМ, директор компанії Ukrainian Marketing Group.

 

Євген Шевченко, засновник інтернет-агентства UAMASTER та Школи цифрової реклами UAMASTER.