Торгово-промислова палата – голос українського бізнесу

Слухачі програми SE MBA із Геннадієм Чижиковим говорили про те, для чого торгово-промислові палати бізнесу: який зв’язок між тим, як заробити/зберегти гроші підприємства, і ТПП.

17 листопада 2016

11 листопада зі слухачами програми SE MBA спілкувався Геннадій Чижиков – президент торгово-промислової палати України, Почесний консул Франції, кавалер ордену Франції «За заслуги», член Ради директорів Eurochambres, перший президент LC AIESEC в Україні. Разом із гостем говорили про те, для чого торгово-промислові палати бізнесу: який зв’язок між тим, як заробити/зберегти гроші підприємства, і ТПП.

Вдаючись до екскурсу в минуле (в часи створення перших палат, а це більше 400 років тому), зрозуміли тодішнє призначення палат: вирішення конфліктів, об’єднання зусиль членів таких організацій для «протистояння» конкуреції з інших міст. Після Першої світової війни, коли підприємці зрозуміли, що країн стало більше і необхідно встановити єдині правила «гри», виникла потреба домовлятися не на рівні держави, а на рівні всього бізнесу – так з’явилася міжнародна ТПП.
Нині торгово-промислова палата – неурядова, самоврядна, неприбуткова організація, яка об’єднує весь бізнес і всі організації. «Існує певна етика взаємодії між торгово-промисловими палатами країн. Якщо ви звернулися до мене із запитом знайти певного партнера в іншій країні, я пишу у їхню ТПП. Ви приїжджаєте у ту країну – і разом із кавою отримуєте список підприємств, які відповідають вашому запиту».
Функції і призначення найперших ТПП і сучасних майже нічим не різниться, хіба що можливостей, які вони пропонують, стало дещо більше. А оскільки представники групи SE MBA – власники бізнесів, важливо зрозуміти, якими послугами ТПП України вони можуть скористатися. Серед основних пропозицій організації: всі види експертиз (це незалежна експертна організація, експертиза якої допоможе відстояти рішення в будь-якому суді), засвідчення форс-мажорних обставин, виставкова діяльність, оформлення Карнети АТА, електронна база інвестиційних проектів, патентно-ліцензійні послуги, лобіювання інтересів бізнесу та б. ін. ТПП – це організація № 1 з точки зору зовнішньоекономічної діяльності, яка пропонує широкі можливості – від пошуку закордонних партнерів до супроводу. Підтримка експорту – одна з найсильніших сторін ТПП України. В цьому контексті спікер наголосив, що для бізнесу Азії та Близького Сходу зокрема, важливо, щоб партнер був членом ТПП.

Ще одним позитивним моментом членства в ТПП, як і навчання в бізнес-школі, є нетворкінг.

«Підприємець має думати тільки про одне – новий продукт/послугу. Він ні про що не має більше хвилюватися. Це оптимальне бізнес-середовище, до якого нам треба прагнути. Завдання нашої організації – сприяти цьому нетворкінгу, намагатися зробити так, щоб комунікація з бізнесом була на відстані витягнутої руки і ми, розуміючи задачі, які стоять перед бізнесом, могли активніше сприяти їхній реалізації і робити ваш бізнес менш затратним».

Зустріч з паном Геннадієм не тільки дала відповідь слухачам SE MBA на питання «Навіщо ТПП?», а й дозволила зрозуміти, як краще використовувати механізм ТПП України для досягнення цілей свого бізнесу.