Технології vs освіта & ложка російської нафти у бочці світових санкцій – огляд FT&WSJ
08 травня 2023
Росіяни намагаються боротися із санкціями, накладеними на їхню нафту. Серед цих санкцій неабияку роль відіграє позбавлення росії доступу до танкерного флоту. Як і очікувалося, вони почали шукати нелегальні шляхи транспортування. Один з таких способів – створення «примарного» флоту, пише FT. Тут їм у нагоді стала цікава індійська компанія Gatik Ship Management, зареєстрована близько 30 років тому в одному з «зачуханих» торгових центрів у Мумбаї. У 2021 році ця компанія володіла лишень двома танкерами для перевозок хімічних продуктів. З березня 2022 року, коли ЄС запровадив санкції проти російського нафтогазового сектору, компанія купила 56 танкерів, причому 13 з них вони придбали у грудні, коли набуло чинності ембарго на російську нафту. Танкерні перевезення також відбуваються у тіні – якщо у березні 35 танкерів компанії мали страховку західних компаній, то у квітні жоден танкер не мав страховки від загальновідомих страхувальників. Gatik зіграла важливу роль у зміні структури нафтового імпорту до Індії – раніше частка російської сирої нафти в експорті становила 1%, а тепер доходить до 30%. Щоправда, важкий Urals, який купують на 48,03 долари за барель, що на 10 доларів дешевше, ніж платять інші країни, часто пошкоджує нафтопереробне обладнання (дешева риба – погана юшка). Основний клієнт цієї компанії, чи, властиво, єдиний – Роснєфть. Природа їхніх відносин незрозуміла, окрім того, що все вкрай заплутано та приховано.
Внаслідок успіху ChatGPT обвалилися акції освітніх компаній. Серед постраждалих – Chegg, Pearson (партнер МІМ, відомий в Україні своїми підручниками та глобальними сертифікаційними екзаменами та програмами), Duolingo та Udemy. Як пише FT, причина у перегонах технологічних гігантів із запуску своїх чат-ботів ШІ, які «забирають хліб» в освітян. Проте СЕО Pearson не вважає, що компанія знаходиться під загрозою. На його думку, завдяки своїй бізнес-моделі та наявності чистих та високоякісних наборів даних компанія може створити нові ринки та продукти.
Як бути хорошими батьками у наш час? Ця тема була однією з ключових під час Фестивалю Майбутнього, який проводив The Wall Street Journal. Основне завдання батьків нині – виховати стійких, незалежних та життєрадісних людей. Окрім дискусій психологів, педіатрів та педагогів, були також представлені продукти, призначені для виховання. Зокрема свою нову компанію, яка спеціалізується на здоровому дитячому харчуванні, представила колишня перша леді США Мішель Обама. Такі технологічні та освітні групи як Академія Хан (Khan Academy) та Майкрософт утворили партнерства для впровадження ШІ до навчання у середній школі. Особлива увага приділялася емоційному вихованню, утриманню нового паритету у фінансах і домашніх обов’язках та дозуванню використання соціальних мереж.