Світлана Карван: «МІМ – це моє місце сили»

17 серпня 2021

Випускниця МІМ Світлана Карван називає Бізнес-школу «місцем сили». Вона закінчила одна за одною дві програми pre-MBA – «Маркетинг» та «Управління бізнес-процесами» у 2019 і 2020 роках відповідно.  Навчання, без перебільшення, змінило її життя і відкрило нові горизонти для діяльності. За освітою Світлана – хімік-розробник і багато років пропрацювала в цій сфері, зараз на посаді менеджера R&D проектів, ТОВ «Медіпромтек», м. Ірпінь. Крім того, натхненна навчанням у МІМ, вона започаткувала бренд власної доглядової косметики і переосмислила те, чим для неї важливо займатися у житті.

Як ви познайомилися з МІМ?

Я сюди потрапила абсолютно випадково 5 років тому. Тоді на базі МІМ організація з ЄС проводила семінар, на який я зареєструвалась. Це реально був момент, коли ти переступаєш поріг, потрапляєш в якесь середовище і розумієш – оце моє, я хочу тут бути. Тобто зв'язок виник з першого дня – я усвідомила, що хочу потрапити сюди знову. Напевно, ця думка  вела мене далі по життю, тому що подальший шлях, який я обрала після тієї зустрічі, привів мене до Бізнес-школи знову. Це був абсолютно усвідомлений вибір, я отримала те, чого хотіла і досягла своєї мети.

І як виглядало це повернення до МІМ?

За першої освітою я хімік-розробник різних продуктів. В мене в асортименті є все – починаючи з побутової хімії, технічних продуктів, косметики. В якийсь момент я зрозуміла: для того, щоб я могла зробити продукт, який би мене задовільнив і відповідав певному рівню складності, до якого я прагнула, мені потрібні додаткові знання. Я хотіла розробити такий продукт, який не просто буде продаватися, а його будуть купувати. Так я зустрілась з маркетингом і потоваришувала з ним на програмі pre-MBA Маркетинг. Саме маркетинг дав мені розуміння, яким має бути продукт, як працювати з цільовою аудиторією. Доки ми вчилися, у нас були дуже класні й харизматичні викладачі – вони не просто давали нам знання, а віддавали частинку самого себе. Ми досі з ними підтримуємо стосунки, можна зустрітися в форматі за чашкою кави – це теж дуже підтримує в житті. А після того, як я розібралась з маркетингом, у мене виникли питання, як  треба правильно рахувати і правильно управляти. Тому я пішла на другу програму pre-MBA Управління бізнес-процесами.

Перед розмовою ви сказали, що вас намагалися відмовити від бізнес-освіти, але вам на власному прикладі блискуче вдалося довести протилежне – така освіта цінна і важлива.

- Перший аргумент противників бізнес-освіти – якщо ти хочеш навчитися, варто просто поставити перед собою мету і не важливо, де ти вчишся, це залежить винятково від тебе самого і твоєї цілеспрямованості. Правда, є безкоштовні вебінари, курси і книги. Я почала теж з цього. Перші три місяці, коли прийшла в голову думка про маркетинг, я дивилась вебінари, читала книги великих маркетологів і за три місяці в мене голова настільки наповнилась інформацією, що я зрозуміла - потрібна систематизація знань, розкласти все по поличках, щоб правильно їх застосувати. Я самостійно не змогла цього зробити. Я хотіла розуміти ці знання на іншому рівні, щоб результативно користуватися ними для досягнення певної мети.

І була ще друга частина людей, які говорили, що ця освіта не універсальна. Можу з досвіду сказати, що у МІМ нас не вчили прописних істин, не було традиційних інститутських конспектів. І саме ця система викладання в МІМ мені дуже імпонує, вона змушує увімкнути мозок. Тобі дають саме таку базу, яка підштовхує думати і шукати нетривіальних рішень.

 І саме ці знання підштовхнули вас для створення власної лінії косметики?

До того як я прийшла на Маркетинг, я займалась технічними продуктами – вони були не настільки високотехнологічними, як хотілося. У мене немає вузької спеціалізації – я універсал, беруся за будь-який продукт, якщо його можна зробити і мені це під силу.  Мене надихнула донька, яка шукала для себе доглядову косметику. І тут я подумала – так у тебе ж мама хімік, чи я не можу зробити якісний засіб?  Так, власне, і почалась історія лінійки “Я.так”. А потім я познайомилась з компанією, яка займається саме цим напрямком і так потрапила саме у ту сферу, яка мене цікавила. Це теж був шлях. Так само і в МІМ я би напевно не могла потрапити раніше  – я прийшла на навчання саме тоді, коли була готова до цього.

Ваша донька лише натхненниця чи також і помічниця у справі, яку ви розпочали?

Ми запустили з донькою лінію для підлітків – це був експеримент для себе. Я дуже хотіла, щоб моя донька та її подружка займалися просуванням продукту самі. Але вони на той момент були неготові. А потім минув час, ми з дочкою прийшли до МІМ, і тепер вона мріє теж тут вчитися, хоча звісно, треба почекати і спочатку здобути першу освіту.  До речі, ми з групою батьків-однодумців запустили проєкт, який називається «Ми, наші діти та бізнес» – так ми готуємо своїх дітей до дорослого життя.  Це важливо, бо мотивує до постійного самовдосконалення, розвитку та навчання. З цього виростає звичка інвестувати в себе. Можна багато думати, куди вкласти гроші – у біткойни, будівництво, агросектор чи щось інше. Але якщо не маєте відповіді і сумніваєтеся, проінвестуйте в себе, подивіться, як зміниться ваше життя, який результат ви отримаєте. Я особисто своїм результатом задоволена – все, чому я навчалась у бізнес-школі, я постійно використовую в житті, для розвитку і роботи, досягнення цілей.