Станіслав Пламадяло: «В МІМ складаються результативні колаборації, що допомагають бізнесу»
01 травня 2023
З 24 лютого 2022 року паливну логістику України будували з нуля, і серед першопрохідців – випускник програми Senior Executive МВА у МІМ Станіслав Пламадяло, засновник міжнародної групи компаній SP GAZ (Україна, Молдова, Угорщина). Про освіту, благодійність, ситуацію на ринку палива та роботу в умовах війни читайте у нашому інтерв’ю.
– Станіславе, як взагалі виникла ідея розпочати це навчання? Чому обрали саме МІМ?
– Насправді цьому, як не дивно, посприяв ковід. На початку пандемії всі бізнес-активності призупинилися, з’явився час на аналіз власних дій, досягнень, перешкод для подальшого розвитку. В якийсь момент розвитку бізнесу відчув, що для подальшого зростання не вистачає певного фундаменту – знань та досвіду рівня МBA. Запит на навчання був вже давно, але коли багато праці й постійна “гарячка”, було не до того. Тут всі зорі зійшлися.
Почав вивчати це питання, шукати варіанти освіти. Друзі та партнери одноголосно порекомендували саме Бізнес-школу МІМ. Навчання на програмі Senior Executive багато що змінило у підсвідомості та мисленні, допомогло систематизувати чимало моментів, завдяки чому відбулося значне зростання бізнесу. Впевнений, що головний ефект від навчання ще не настав, головні успіхи попереду.
– Як вдалося поєднувати навчання та роботу? Особливо під час війни, коли ви були змушені приділяти ще більше уваги розвитку компанії.
– В першу чергу завдяки підтримці нашої групи та розумінню викладачів. У нас склалася дуже результативна колаборація, яка дійсно допомогла в розвитку бізнесу. З більшістю випускників нашої групи ми потоваришували та продовжуємо зустрічатися, спілкуватися, проводити спільні заходи. Ми підтримуємо один одного порадами й не тільки. Від цього спілкування отримую багато енергії та інсайдів. Більш того, разом з одногрупником Олександром Соколовим стали партнерами в новому для мене напрямку бізнесу – розвиваємо Smile Food в Болгарії. Цікаво, що ми обидва одесити, але познайомились вже в Києві, під час навчання в МІМ.
– З кінцем навчання співпала ще одна важлива подія – ви започаткували благодійний фонд. Що спонукало вас це зробити? В якому напрямку працює ваш фонд?
– За минулий рік, який був надзвичайно важким, компанія продемонструвала стійкість та виросла по всіх показниках. Саме в такі моменти бізнес повинен нести певну соціальну відповідальність перед країною. Було прийняте рішення створити фонд і фінансувати його власними коштами. Благодійна організація діє вже п’ятий місяць і нас вже знають в Одеській, Київській, Полтавській, Чернівецькій областях, де ми були задіяні в благодійних проєктах.
Зараз працюємо в колаборації з міжнародними партнерами та донорами, допомагаємо громадам та медичним закладам отримувати допомогу з Польщі та Німеччини. Через громади та волонтерські організації ця допомога розподіляється між сім’ями внутрішніх переселенців, багатодітними родинами.
Також власним коштом проспонсорували придбання палива для Центру тактичної медицини, де зараз служить один з працівників SP GAZ. Окремий напрямок – освітні заходи для дітей. Моя подруга, міжнародний гросмейстер Наталія Жукова, переможниця шахової олімпіади та чемпіонка світу, ще минулого року запропонувала підтримати шаховий фестиваль в Одесі. До речі, тоді і виникла ідея створити фонд і займатися підтримкою на постійній основі. Нещодавно провели ще два шахових турніри і продовжуємо готуватися до наступних.
– Станіславе, розкажіть як розвивалися події з початку війни на паливному ринку?
– Це можна порівняти з шоковою терапією. Декілька днів знадобилося, щоб прийти до тями, убезпечити рідних та близьких. А потім ми зібралися і почали працювати – треба було забезпечити паливом Україну. Хто як не ми? В південних регіонах сотні тисяч сімей залежать від скрапленого газу в балонах, фермери потребували палива для весняних робіт, заправки стояли порожні… Вже тоді ми мали багато напрацювань та тісні зв'язки з партнерами з Польщі, Румунії, Болгарії, звідки ми також здійснювали імпорт зрідженого газу та нафтопродуктів, а також експортували ресурс для їх потреб.
Наша логістична компанія та автотанкери відповідали всім європейським нормам, мали європейські допуски, водії мали досвід перевезень нафтопродуктів усередині Євросоюзу. Тож ми першими відправили газовози до Румунії і привезли перші партії палива.
Зазначу, що спочатку це було дуже непросто – не був відпрацьований алгоритм, водії на кордонах стояли в чергах по декілька днів, виїзд доводилось узгоджувати з головами військових адміністрацій у ручному режимі. У перші, найкризовіші дні, коли всю країну лихоманило, була відчутна гостра нестача газовозів і бензовозів. Ми почали купувати буквально все, що їздить. Весь український ринок в прямому сенсі став на колеса та боровся за тягачі і автоцистерни, конкуруючи з іншими країнами та галузями. Ми купували автоцистерни, що були у використанні, розмістили кілька замовлень на виробництво нових на турецьких заводах. Розширюємо власний автопарк постійно – буквально нещодавно придбали ще п’ять бензовозів, на черзі нові газовози.
Разом з цим зріс річний обсяг торгівлі та оборот – в порівнянні з 2020 роком втричі.
– Як сьогодні почуває себе паливний ринок? Чи варто робити запаси палива?
– Ринок вже давно стабілізувався, на початку року великі мережі заправок мали значні резерви. Для споживачів все стабільно. Але на рівні імпортерів та трейдерів ми стикаємося з новими іспитами, а саме з навалою дешевого ресурсу з країн Балтії та Польщі, що має російський слід та підроблені документи. Він вже «вбив» постачання в Україну польського газу, а також висушив канали імпорту з Чорного моря. Навіть в Одесу ресурс їде через західний кордон і спускається через всю Україну. Наша компанія працює виключно з сертифікованим паливом, тож ми постійно шукаємо нові можливості та розширюємо зв’язки з виробниками.
Наприклад, нещодавно налагодили поставки скрапленого газу безпосередньо з литовського заводу Mazeikiu Nafta, що відкриває доступ до виключно сертифікованого ресурсу. Також домовилися з відомим польським трейдером Unimot про поставки дизельного палива і з провідним світовим трейдером VITOL про поставки LPG.
Нещодавно започаткував власну колонку у профільному виданні Enkorr – мою думку щодо основних подій на паливному ринку завжди можна дізнатися зі сторінок цього медіа.
– Хоч ми й живемо в зоні турбулентності, але напевно у вас є плани на майбутнє. Можете поділитися ними?
– Головний план – нарощувати потужності при першій можливості, створювати нові робочі місця. Адже з кожним збільшенням активів та оборотів більше податків йде в бюджет держави. З кожною новою домовленістю на міжнародному рівні ми вкладаємо чергову цеглинку у фундамент паливної безпеки всієї країни.