Що з вакцинацією у світі та чому корпоративна відповідальність стає обов'язковою умовою для бізнесу
Питання вакцини та вакцинації майже затьмарювало усі інші новини, адже саме очікування щодо швидкого закінчення пандемії формували економічний ландшафт та стратегії бізнесів. Деталі – з перших шпальт FINANCIAL TIMES & THE WALL STREET JOURNAL
19 березня 2021Вакцинуватися чи не вакцинуватися? Ось, у чому питання...
Цього разу питання вакцинації напряму нас обходять, бо вакцина AstraZeneca – у центрі уваги. Адже той Covishield, який є у нас – це та сама AstraZeneca, вироблена фірмою з Індії, країни – вірного члена Співдружності, що є спадкоємцем Британської імперії.
16 країн ЄС оголосили про призупинення (поки ідеться про 2-тижневий термін) або обмеження широкого застосування цього препарату через те, що він викликає утворення тромбів у невеликої кількості пацієнтів. Нині проводиться розслідування та очікується остаточне рішення European Medicines Agency (ЕМА). Раніше ЕМА наполягала на тому, що зв’язку між щепленням та утворенням тромбів не існує, та що вигоди від вакцинації перевищують ризики. До такої ж точки зору приєдналось і вище керівництво AstraZeneca, яке заявило: рівень утворення тромбів у 17 млн, щеплених їхнім препаратом, нижчий за загальноприйнятий у тих групах, які отримали вакцину. Офіційні особи британського регулятора Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency наполягають на перевагах вакцинації попри можливі ускладнення. До них приєднались регулятори з Канади та США.
Через те, що в Європі кампанія зі щеплення іде значно повільніше, ніж очікувалося, очільник блоку Ursula von der Leyen зазначила: розглядаються всі можливі варіанти припинення експорту вакцини за межі блоку. Для України це означає одне: вакцини ми скоро не отримаємо. Інший вірогідний наслідок – це впровадження сертифікатів щеплень для подорожей до та всередині ЄС, який підтримує туристична галузь. Правда, злагоди з цього питання не існує через відсутність єдності у визнанні вакцин, які використовуються у різних країнах, та підходів до важливості вакцинації.
Корпоративна відповідальність бізнесу: нова забавка перетворюється на обов’язкову умову
У майже половині компаній індекса FTSE пакет винагороди для вищого керівництва прив’язаний до виконання планів у галузі охорони довкілля, соціальної політики та корпоративного управління (ESG). Питома вага таких показників складає 15%. Це – цікава тенденція, яка свідчить про те, що інвестори напряму пов’язують свій інтерес до бізнесу з готовністю компаній вживати заходів ESG. Найпопулярніший критерій для визначення розміру бонусу полягав у досягненні певних соціальних стандартів, зокрема різноманітті робочої сили та залученності персоналу до робочого процесу, а також охорони довкілля в довгострокових мотиваційних програмах. Чи не найбільше інвесторів цікавить, яким чином:
- вимірювати показник ESG та його вплив на вартість бізнесу
- створювати системи оцінки та прив’язувати досягнення цілей ESG до оплати вищого керівництва компаній.
Але попри те, що інструментарій для роботи з ESG лише створюється, нині можна говорити про вибух інтересу інвесторів до питань ESG.