Розділити відповідальність за дітей, які втратили батьків у війні - випускниця CBMS Нія Нікель про свою співпрацю з фондом «Діти героїв»

17 серпня 2022

Півроку волонтерства замість розвитку власної студії краси та бренду фарби «Кольорова». Війна змістила акценти для випускниці програми Crafting Business Makers School Нії Нікель. Зараз вона очолила PR-напрямок у Благодійному фонді «Діти героїв», а до того кілька місяців від початку повномасштабного вторгнення допомагала знаходити ліки для хворих на епілепсію.

«Я не шукала роботу, мені на LinkedIn написала HR-директор фонду. Вони шукали PR-менеджера, а у мене були відповідні компетенції, адже до війни у мене була піар-агенція, яка займалась соціальними та освітніми проєктами. Загалом, те, чим займається фонд, відображає сенс всієї цієї нашої боротьби і  війни за те, щоб у дітей було класне і світле майбутнє. Навіть якщо гинуть їхні батьки-захисники, і ті, хто в той чи інший спосіб чинив окупанту опір. Як суспільство ми маємо розділити відповідальність за  цих дітей з батьками, які загинули. Це моя внутрішня ціль. 

А друге – я була у групі активістів і ми разом прописували політики для розформування державних дитячих будинків, замість яких мають бути такі заклади сімейного типу. Соціальна система була схильна вилучати дітей з тих родин, де батьки не справилися з чимось чи втратили контроль, але варто працювати над тим, щоб допомогти стати цим людям на ноги і зберегти родину. Моє переконання допомогти лишитися на плаву тим, хто опинився у скруті – це глибинна мотивація, чому я у Фонді», - пояснює Нія Нікель.

Нині під опікою фонду «Діти героїв» близько півтисячі дітей та підлітків, серед яких ті, хто пережив окупацію у Бучі, Маріуполі. Хтось з них втратив обох батьків, інші зосталися напівсиротами, війна забрала їхні домівки. Але важливо максимально зберегти їх змогу адаптуватися до звичного життя, тож у наближенні першого вересня Фонд кинув усі зусилля для того, щоб знайти техніку, яка б дала змогу їхнім підопічним повернутися до школи бодай в онлайн-режимі.

«У переміщених дітей нема можливості піти очно до школи. Та навіть не всі школи відкриваються і для тих дітей, які нікуди не виїздили. І у них взагалі нічого нема – ані планшетів, ані ноутбуків. А навчання – це супер важливо. Ми зараз збираємо кошти, а також просимо бізнеси передати нам свою техніку, якою вони нею не користуються. Наприклад, дуже багато лишається після ІТ-проєктів техніки, яка просто лежить на складах. Діти, якими ми опікуємося, перебувають і за кордоном, і в Україні. Може здатися, що в інших країнах їм більше допомагають, але я беру участь в діяльності однієї організації у Кракові, і з практики можу сказати, що тут подавали заявку на ноутбуки і потім чекали 5 місяців на них. У нас зараз просто немає цього часу, бо перше вересня ось-ось», – додає Нія Нікель.  

Щодо свого творчого бізнесу, який і привів її на навчання на «крафтову» програму у МІМ, то він працює, але на сьогодні є інші пріоритети. Салон через комендантську годину може обслуговувати менший потік клієнтів, а масштабувати виробництво фарби – поки не така проста задача з різних причин.

«У процесі навчання в МІМ у мене з’явилися можливості розробляти наш продукт у Брюсселі, але я не скористалась тоді цим. Бо вихід на іноземний ринок було справою розтягнутою в часі і просторі, а я постійно відволікалась на щось інше. З одного боку, можна було б відновити ці зв’язки зараз, але під час війни я сфокусувалась на гуманітарних питаннях. Загалом, треба виходити на інший рівень розвитку, але я моніторила гранти і для б’юті-сфери їх майже нема, хіба на ті бізнеси, що постраждали безпосредньо від війни. Залучати інвестиції зараз теж не вихід, бо ніхто не ризикує вкладатися в український продукт, виробництво якого в Україні – надто великі ризики. У нас нема гарантій, що завтра не прилетить куди-небудь на склад. Ми хотіли перенести виробництво в Китай, але нема валютних операцій  і з цієї причини співпраця неможлива. Ми просто не можемо розрахуватися. Ми хочемо вийти на полиці маркетів, як будь-яка інша фарба для волосся, але для цього нам треба з мануфактурного виробництва перейти на фабричне. У Європі це дорого, а Китай поки недоступний», - каже Нія.

Вона також додає, що для того, аби сьогодні зробити ривок у розвитку бізнесу, потрібно викластися ледь не на 500% і то з невідомим кінцевим результатом. Тому всі сили та енергію Нія Нікель вкладає в нагальні задачі, які стосуються допомоги тим, хто потерпає від війни, і тим, хто наближає Перемогу.

 

Якщо ви маєте техніку, яка підійде для онлайн-навчання дітей, і готові подарувати її тим, хто цього потребує, надсилайте гаджети за адресою: Київська обл. село Святопетрівське, НП №2, отримувач Хоменко Ганна Вікторівна (юр. Особа БФ "Діти Героїв").

Також більше деталей про проєкт, способи підтримки  та рахунки на сайті https://www.childrenofheroes.com