Протистояти «сценарію смерті» - про корпоративну вакцинацію на МІМ-TV
22 липня 2021
Огляду того, як у різних компаніях проводять вакцинацію співробітників, був присвячений черговий випуск МІМ-TV. Із спільних особливостей перебігу цього процесу – злагоджена робота бригад, які безпосередньо вакцинували охочих, і водночас – неготовність регулятора забезпечити заявки організацій вчасно, у необхідному обсязі і в потрібному регіоні. Тому ті компанії, які мають регіональні підрозділи, відчули певні труднощі: фактично, кампанія з щеплення на місцях розгортається тільки зараз.
Основна мета, яку переслідували усі роботодавці, – безпека співробітників та членів їхніх родин. Тому дехто виходив з формули, яка дозволяла працівнику щепити додатково ще одного члена родини за квотою підприємства. Усі спікери запевнили – цей процес був повністю добровільним. З іншого боку, всередині колективів проводили потужні інформаційні кампанії із залученням експертів.
Але у кожній організації були свої особливості цього процесу, зважаючи на сферу та специфіку діяльності, кількість співробітників і структуру офісу. Нюансами поділилися представники крупних українських компаній.
Тетяна Кіпіані, керівник відділу розвитку персоналу та корпоративних комунікацій, HR дирекція "Vodafone Ukraine":
«Ми працюємо у різних регіонах і у нас загалом налічується 3500 співробітників. Скажу чесно – регулятор не був готовий до роботи з нами настільки швидко, наскільки цього хотіли ми. Ми розуміли, скільки людей і яку географію ми хочемо охопити вакцинацією, але не мали відповіді з того боку. Ми йдемо по формулі «співробітник+1», тобто є можливість щепити когось з оточення за своїм вибором. Нам потрібен був саме Pfizer, щоб паспорт вакцинації був дійсним у більшості країн, адже багато колег їздять у бізнес-мандрівки, відрядження. Ми розуміли, що для того, аби забезпечити психологічну безпеку людей в офісі, маємо протистояти тому «сценарію смерті», який транслювався у ЗМІ, принаймні у першому півріччі 2020 року. І для цього ми давали багато перевіреної і фахової інформації. Нам не треба було переконувати людей – за три дні з початку кампанії у нас було 843 унікальні заявки (це лише Київ, ми тоді ще не запитували людей з регіонів). Множимо на два, і розуміємо, яка кількість людей була готова на старті».
Олена Маслій-Шишова, директор по роботі з персоналом "ІТ-Інтегратор":
«Ми також дозволили своїм співробітникам приєднувати своїх близьких. Це логічно, адже з роботи люди вертаються додому. Ми прискіпливо обирали вакцину і також зупинилися на Pfizer. Орієнтувалися на дієвість, мінімальні побічні ефекти і звісно ж, на визнання паспортів вакцинації в країнах ЄС. Приймали рішення щодо вакцинації з нашим корпоративним лікарем, який з’явився в нас у період пандемії, та з нашим координатором зі здоров’я. Після першої хвилі у мене вибухнула пошта, адже людям характерно спочатку подивитися на інших, а потім прийняти рішення. Був процент тих, хто не сказав ні, але сумнівався. Тим не менш, після першої хвилі та «сарафанного радіо» більшість співробітників прийняла позитивне рішення».
Олена Кудряшова, директор Департаменту персоналу та систем управління "Юнівест Маркетинг":
«Ми підключилися практично з моменту, як стало відомо, що компанії можуть скласти списки співробітників на вакцинацію. Не дивлячись на те, що у компанії працює 480 співробітників, спочатку була пауза – ніхто не був готовий до вакцинації. Лише у липні, після нашої потужної рекламної кампанії, ми зібрали список з 84 осіб. Вакцинували препаратом від Pfizer. На сьогодні ми пройшли перший етап. Рекомендую пам’ятати про те, що один флакон вакцини розрахований на 6 осіб. Якщо вибуває хоча б один із списку, то автоматично ще п’ятеро залишаються без змоги вакцинуватися. Також ми були приємно здивовані організованістю бригади. Ми спеціально заміряли, скільки часу йшло на одного співробітника – максимум до 5 хвилин».
Наталія Снімщікова, директор з управління персоналом фармацевтичної компанії "Acino" В СНД:
«Ми використовуємо дві вакцини – це CoronaVac і Pfizer. Деякі ключові співробітники, які дуже глибоко розбираються у регуляторних і медичних питаннях, щеплені саме китайською вакциною. Це прихильники старої, класичної школи. В нашому випадку основна цінність вакцинації лежала не в площині отримання паспортів і свободи руху, а у необхідності зберегти працездатним наше виробництво, не допустити жодних перебоїв. Це пов’язано з тим, що ми випускаємо життєво необхідні препарати для деяких категорій населення, зокрема, це важка психіатрія. Тому тут ми бачимо і розуміємо нашу місію. Отже, щойно стала доступною вакцина, ми привозили у Центр вакцинації в Києві наших співробітників зі столиці та регіонів. У нас трохи більше 900 співробітників, 40% вже в процесі вакцинації. Ми також дали змогу щепити родичів – це цінують і сприймають як знак турботи. Пауза виникла, коли довелося оновлювати списки, просити людей підтвердити готовність та стан здоров’я, через затримку регулятора. Це відіграло роль розчарування – у нас десь 25% втратили віру в те, що організація зможе забезпечити щеплення. Основними інструментами в нашому випадку є персональний приклад лідерів – генерального директора, топ-менеджмента: ми робимо щеплення самі, показуємо приклад і люди його наслідують. Я спостерігаю, що активність зростає і заявки продовжують надходити».
Сергій Зубченко, начальник управління охорони праці та пожежної безпеки "Укрпошта":
«Ми теж даємо змогу щепити родичів. У нас ускладнена ситуація тим, що наша компанія розкидана по містах та селах. Тому непросто все організувати, і ми пішли двома шляхами. Перший – збір працівників під приїзд бригад, про що ми домовлялися по всіх областях і районних центрах. І в той самий час ми визначали, де вже є точки вакцинації, щоб туди відправити людей з сіл і районів. Ми забезпечували співробітників достовірною і перевіреною інформацією через наші внутрішні канали: соціальні мережі, розсилки тощо. Додам, що регулятор не є активним в плані мотивації населення, що не дуже допомагає компаніям, які хочуть вакцинувати своїх співробітників».
Олена Градовська, директор з розвитку "Сушия":
«Ми почали вакцинацію з Києва, де в Сушия працює близько 1100 осіб. Плануємо охопити співробітників і в регіонах. Пропозиція вакцинуватися мала характер рекомендації. Серед наших співробітників є люди, які ще не визначилися, бо їм може справді потрібно більше часу для прийняття рішення. Більш активну позицію займали ті, хто працює з людьми в залі. Тому тут ми проводимо внутрішню роботу, але це однозначно має бути м’яка і тактовна форма. Бо жорсткість дій - це потужний демотивуючий фактор для персонала будь-якого рівня».