Проєкт, розроблений на програмі GNR.NXT-2020, отримав фінансову підтримку уряду Японії
03 серпня 2021
У співпраці з Міжнародним поштовим союзом (UPU) Укрпошта зробила доступними банківські фінансові послуги для мешканців 472 населених пунктів, кількість людей в яких не перевищує три тисячі осіб. За грантові кошти від Міністерства комунікацій та внутрішніх справ Японії придбали і встановили POS-термінали, за допомогою яких громадяни зможуть отримати готівку чи поповнити картку, а також здійснити весь спектр безготівкових операцій, як то оплата комунальних послуг чи інші розрахунки.
Цією справою опікувався керівник проєктів та програм Департаменту фінансового бізнесу Укрпошти Руслан Пляшечник, випускник програми GNR.NXT, яку розробили і втілили в життя МІМ разом з Гаріком Корогодським. Підготовка документів для гранту – це його проєкт, захист якого відбувся саме під час навчання. Знання, отримані в МІМ, допомогли здійснити цю перспективну для бізнесу і таку потрібну для людей задумку.
GNR.NXT стартувала в МІМ у розпал карантину – коли більшість людей були збентежені раптовими змінами, які приніс коронавірус. Однак технічні можливості Бізнес-школи дозволили організувати навчальний процес винятково у форматі онлайн, не втрачаючи якості освіти і зберігаючи момент інтерактивності й залучення слухачів до дискусії.
Ми поцікавилися деталями реалізації проєкта у його автора.
- Я підписаний на Гаріка, мені цікаво його читати. Тому коли у фейсбуці я побачив його пост, що у кооперації з МІМ відкривається нова програма, мені це звісно ж стало цікаво. Мене турбувало питання, як в умовах карантину відбуватиметься навчання. Після того, як оголосили, що це буде онлайн, мені цілком підійшло таке технічне рішення — у мене була змога працювати і вчитися. Після цього для мене вже не стояло питання, чи подаватися на програму, — говорить Руслан Пляшечник.
— Що дала вам програма для особистісного розвитку?
— Перше, за що я вдячний, це звісно нові знання, адже було багато топових спікерів і викладачів. Спікери ділилися своїми історіями і досягненнями, надихали своїм прикладом, а викладачі, окрім нових знань, давали висококласний матеріал, який допоміг систематизувати те, що я раніше знав. Бо не можна бути спеціалістом одразу у всіх сферах. Наприклад, маркетинг виявився для мене чимось абсолютно новим, іншим, аніж я раніше думав. І таких прикладів можна згадати велику кількість на курсі.
— Як задумка з POS-терміналами перетворилась на захист проєкту в рамках GNR.NXT?
— Я працюю на Укрпошті керівником проєктів і програм Департаменту фінансового бізнесу. Мій основний проєкт — це поштовий банк і все, що з ним пов’язано: побудова моделі, розрахунки, участь в розробці законопроєкту щодо фінансових послуг в галузі поштового зв’язку. В його рамках виникають інші, назвімо їх субпроєкти, які отримують своє життя. Одним з них була співпраця з Міжнародним поштовим союзом, членами якого ми є. Вони оголошують конкурси на розвиток тих чи інших програм, часто соціального спрямування. Ось одним з таких напрямків, під який виділявся грант від японського уряду, був проєкт на закупівлю обладнання. Це не обов’язково мали бути POS-термінали. Але в нашому випадку, саме їх встановлення у відділеннях Укрпошти забезпечило жителів сільської місцевості, де вже відсутні банківські установи, доступом до безготівкових розрахунків за спожиті товари і послуги, можливістю поповнити платіжну картку або безкоштовно зняти готівку. Завдяки реалізації проєкта ми наблизили сучасні фінансові послуги для жителів навіть найбільш віддалених населених пунктів країни. З часом оголошення цього гранту співпало моє навчання, тому в процесі написання заявки я використовував знання, які я вже почав отримувати від МІМ – вони мені добре допомогли. Після написання заявки у травні 2020 року, трохи більше як за місяць, нас сповістили, що наша заявка перемогла у конкурсі серед решти заявок, які подавали інші країни.
—Які проблеми допомогла вирішити ця перемога і ваша робота над нею?
Загалом по країні Укрпошта має 11 тисяч відділень, де надаються фінансові послуги, 7500 з них обладнані терміналами. 5000 з них ми закупили в 2018 році, а 2500 — зараз. Завдяки тому, що ми об’єднали ці два проєкти – закупівлю обладнання за кошти гранту японського уряду і закупку терміналів власними ресурсами, ми змогли отримати більш прийнятну ціну. Від початку проєкту ми розраховували, що зможемо закупити 330-350 терміналів, а через об’єднання вдалося купити 472.
— Чим цей проект цінний в соціальному розрізі і для бізнесу?
— Наші клієнти отримали одне з ключових і важливих рішень - це інфраструктура для обслуговування банківських карток у власному населеному пункті. Особливо це актуально для поселень, в яких банківські відділення наразі вже закриті. Тепер не треба їхати в місто і знімати там готівку, витрачати час та кошти на проїзд, тим паче в умовах коронавірусу скупчення в громадському транспорті та у відділеннях загалом не бажані. Тому з одного боку, це справді соціальна ініціатива, а як бізнес ми розраховуємо на довготривалий ефект, щоб люди розуміли: попри те, що банки продовжують скорочувати власну мережу, а найближчим часом якісне інтернет-покриття, імовірно, масово не з’явиться в сільській місцевості, Укрпошта для них завжди залишається надійною організацією, яка забезпечує доступ до сучасних фінансових послуг для громадян усіх населених пунктів на всій території України, а не лише жителів великих міст.