Про філософію гнучкого підходу в управлінні Agile говорили на Майстернях бізнесу у МІМ
Сьогодні такі слова, як Scrum, Lean, Kanban і Agile стали неймовірно популярні в колах підприємців і менеджерів. Що ж таке філософія Agile і методологія Scrum? Чи справді це необхідність сучасних реалій або ж просто новомодна фішка, данина управлінському тренду?
19 вересня 2017Про практику застосування Agile говорили на Майстернях бізнесу у МІМ 18 вересня. Тема виявилася дуже актуальною. Сьогодні такі слова, як Scrum, Lean, Kanban і Agile стали неймовірно популярні в колах підприємців і менеджерів. Що ж таке філософія Agile і методологія Scrum? Чи справді це необхідність сучасних реалій або ж просто новомодна фішка, данина управлінському тренду?
Відповідав на ці питання Андрій Павленко, експерт з Agile, Scrum-тренер і бізнес-консультант з адаптивних технік управління, викладач програми Agile-менеджмент в Бізнес-школі МІМ.
Що обговорювали:
- У чому різниця між Agile і Scrum? Якому бізнесу необхідний гнучкий менеджмент, а кому варто подумати двічі?
- Як налаштувати роботу по Scrum? Вимоги до менеджменту, персоналу і алгоритмів роботи.
- Основні принципи і цінності роботи по філософії Agile.
Agile і Scrum - хто вони такі?
Agile і Lean – філософії гнучкого адаптивного управління, набір цінностей, принципів і поглядів.
Scrum, Kanban, DaD, SAFe, практики масштабування – все це методології, в рамках філософії Agile.
Методики Lean в своїй суті схожі: вирішують одні й ті ж питання, в одних і тих же межах філософії, проте різними методами. Важливо пам'ятати, що Scrum – це каркас, а не готовий алгоритм роботи. Він відмінно комбінується як з базовими методиками, так і з додатковими скрам-інструментами. Однак, потребує адаптації теорії під ваші
бізнес-реалії.
Навіщо і кому це потрібно?
Причиною може бути те, що швидкість розвитку і зміни ринку стала вищою за швидкість традиційних методів управління. Зрозуміло, Agile не є панацеєю і не може підходити всім без винятку. Як підкреслює спікер, якщо ваш бізнес пов'язаний з високою точністю і швидкістю реакції (військові, медики) або довгим рутинним виробничим процесом, слід подумати, перш ніж впроваджувати адаптивну філософію. Не варто забувати, що Agile хороший в креативному і висококонкурентному середовищі.
До того ж, Scrum, Kanban – методики досить-таки плоскі і не завжди їх можна застосувати до розлогої ієрархічної драбини. Іноді реалізувати ці принципи управління можна тільки зі значними змінами в менеджменті.
«Не такі страшні перші 90% проекту, як другі 90%», - жарт проджект-менеджерів.
Гнучкість і адаптивність полягає в тому, що Agile-клієнт окреслює задачу, ставить дороговказ, а команда думає, як цю задачу вирішити. Команда може змінювати шлях до мети і займатися реалізацією планів клієнта будь-яким зручним для себе способом. Згідно з принципами Agile, бізнес-цілі клієнта, його побажання важливіші початкових умов і документації. Ще однією відмінністю Agile від традиційних схем управління є алгоритм процесів. Традиційна модель управління передбачає
поступовий рух від етапу аналізу до етапу виробництва. Agile складається з циклічно повторюваних спринтів, тобто ряду кроків з постійної реалізації продукту і його коригування.
Як працює Scrum?
"Немає сенсу наймати тямущих людей і вказувати їм, що робити", - як правий був Стів Джобс.
Одне з важливих умов для впровадження Scrum в компанії – відповідний персонал. Команда повинна бути злагоджена, кваліфікована і компетентна, не боятися дискусій і ініціативи, брати на себе відповідальність і працювати крос-функціонально.
У Scrum дуже важливий темп роботи. Така методика управління може викликати відчуття драйву у команди, що непогано, але колективний запал може швидко перегоріти - важливо дотримуватися темпу роботи. "Якщо у вас в команді перфекціоніст (можливо, це ви і є), то дуже важливо такій людині в роботі чітко показати цілі, бізнес-ідеї та пріоритети. Якщо перфекціоніст не бачить напрямки, куди рухатися, то почне оптимізувати заради оптимізації, не приносячи особливої користі ні собі, ні
вам", зазначив Андрій Павленко.
Філософія Lean і Agile передбачає високу ініціативність команди, виховання підприємницького погляду у кожного члена команди.
Цінності Agile
1. Взаємодія важливіше процесів
2. Готовий продукт важливіше документації
3. Співпраця з клієнтом важливіше узгодженості умов контракту
4. Готовність до змін важливіше проходження попереднім планом
Такий підхід викликає лояльність клієнтів, а лояльність в наш час відмінно конвертується в нові контракти і прибуток. Метою майстер-класу було в загальних рисах ознайомити гостей з філософією Agile і основними інструментами її впровадження.
Для глибинного її вивчення і досконального оволодіння всім інструментарієм, запрошуємо на програму AMP "Agile-менеджмент", яка стартує 10 листопада.