Природні катаклізми та вплив Китаю на видобуток нафти і контейнерні перевезення - огляд FT&WSJ

04 жовтня 2022

До лих, що стаються з волі людської, як то війна, у світі додаються і природні катастрофи та екстремальні погодні умови. Що, з одного боку, є побічними наслідками тієї ж людської діяльності, а з іншого – впливає на життя людей у багатьох країнах, а у перспективі – і всієї планети. У тому числі, з точки зору економічних наслідків.  

Про ураган, що приніс руйнування та смерті у Флориду, Південну Кароліну  та на Кубу, пишуть FT і WSJ. Як наслідок, біля мільйона людей залишилися без світла лише у Флориді. Зруйновано житло та водогони. Проте перспективи у постраждалих отримати страхову компенсацію не дуже привабливі, адже страхові компанії, які спеціалізуються на страхуванні житла, нині перебувають у стані банкрутства. На думку S&P Global Ratings, лише збитки, які покриваються страховками, становитимуть від 30 до 40 мільярдів доларів. Далі ситуація лише ускладнюватиметься – глобальне потепління, що вже призвело до підвищення середньої температури принаймні на 1,1 градус за Цельсієм, спричиняє все більше випадків екстремальної погоди. Куба через майже повне знищення мережі вперше за багато років звернулася до США по допомогу, що нечувано.

Тим часом у Європі прогнозують екстремально холодну зиму з меншими опадами та вітрами, йдеться у статті FT. Таким чином, під загрозою опиниться генерація альтернативної енергетики, зокрема гідро та вітряної. Оператор європейської електромережі ENTSO-E має надати оновлений план боротьби щодо загроз електропостачанню у жовтні, що на місяць раніше звичайних термінів.

Нафтовий картель OPEC+, де головні ролі відіграють Саудівська Аравія та росія, оголосили про наміри суттєво зменшити видобуток нафти, щоби стримати падіння цін. Очікується скорочення видобутку на 1 мільйон барелів на день, що становить 1% світових поставок. Саудити мають намір домогтися цього скорочення, щоби мати власні резерви, доки  російський видобуток знизиться внаслідок санкцій. росія таке скорочення підтримує, бо потенційне зростання цін дозволить компенсувати втрати від скорочення доходів, адже нові клієнти купують із солідними знижками. OPEC+ стурбована падінням цін на нафту, яке частково обумовлене сповільненням зростання китайської економіки з очікуваних 4,3% до 2,8%.

Контейнерні перевезення, у яких нині високий сезон, переживають серйозні скорочення, констатує WSJ. Через війну в Україні та сповільнення економічного зростання у Китаї, морські перевезення впали на 75% порівняно з минулим жовтнем. Роздрібні компанії розпродають запаси, щоб уникнути затоварення, яке вже має місце, а споживчі ціни ростуть. Та ще й МВФ з огляду на це все вже декілька разів цього року погіршував прогноз.