Перезавантаження корпоративної культури. Лекція Ксенії Прожогіної
13 грудня 2021
Дослідження корпоративної культури за останні півтора роки перетворилися у глобальну доповідь "THE 2022 GLOBAL CULTURE REPORT", у якому є відповіді такі питання:
- Що потрібно робити бізнесу інакше в умовах "нової реальності"?
- Як залучати працівників на віддаленій роботі?
- Чому роботодавці більше не "головні", а навпаки, співробітники диктують свої умови?
"Реальність стала іншою. Якщо хтось вважає, що співробітники повернуться завтра в офіс, то це не так. Або ти змінюєш свій погляд, або співробітники змінюють тебе", - каже Ксенія Прожогіна, засновниця та керуючий партнер компанії K.People, екс-директорка департаменту управління персоналом та комунікацій агрохолдингу МХП.
На заході “Корпоративна культура. Перезавантаження”, який відбувся у МІМ, спікерка відзначила, що керівникам варто формувати так звані "магніти для талантів" - те, що допоможе залучити кращих співробітників. Серед них:
Почуття мети – 55 %. За час пандемії цей показник знизився на 14% порівняно з 2019 роком.
Почуття мети формується не тоді, коли ви розповідаєте співробітникам, скільки грошей заробляє компанія, а для чого компанія взагалі існує, що вона у цьому світі змінює? Важливо показати зв'язок між конкретною роботою та досягненням мети усього бізнесу. Чим більше компанія, тим частіше про це забувають, тому завдання керівника - постійно тримати у фокусі "почуття мети" співробітників.
Розуміння можливості - 48%. Мінус 16% під час пандемії.
Співробітники повинні дуже чітко розуміти можливості для свого зростання, навчання та розвитку в компанії. Також людям важливо знати, що їх чують.
Усвідомлення успіху – 51%. Показник знизився на 15% під час пандемії.
Співробітники хочуть поділяти успіх компанії, команди, конкретного проєкту. А керівники, менеджери мають говорити про цей успіх різними каналами комунікації: повідомлення у робичих чатах, загальні нагородження тощо.
Відчуття вдячності - 52%. Мінус 10% під час пандемії
Люди хочуть розуміти, як їхню роботу оцінюють, відчувати вдячність від компанії )йдеться про банальне "Дякую!").
Wellbeing - 59%. Це єдиний показник, який збільшився на 6% під час пандемії.
Формат віддаленої роботи дав можливість краще почуватися фізично, планувати свій день відповідно до своїх потреб, утримувати баланс між роботою та особистим життям.
Лідерство – 52 %. Показник знизився на 8%.
Справжні лідери мають цікавитися співробітником як людиною, а не просто як структурною одиницею.
Щодо пріоритетного формату роботи
Під час дослідження виявилося, що найкраще людина фокусується над цифрами, проєктами, плануванням – на "дистанційці". Але для мозкових штурмів, навчання навпаки – краще працює формат офісу. За результатами опитування, більше 72% респондентів не готові повертатися в офіс на постійній основі, але при цьому більше 65% сказали, що їм потрібно приїжджати в офіс саме за командним спілкуванням, щоб випити кави, обговорити ідеї та проєкти. Більшість людей голосують за те, щоб зробити 2 робочі дні в офісі та три дні вдома. А це, у свою чергу, виклик для компанії - перебудувати процеси, перепланувати офіс, щоб люди могли працювати в такому режимі.
Успіх у гібридній роботі вимагає, щоб роботодавці почали сприймати віддалене чи гібридне середовище як можливість, а не як тимчасові чи короткострокові стратегії.
Щодо ризиків вигорання, менеджерам варто домовлятися про графіки і знати, коли людина на зв'язку, щоб віддалена робота не перейшла у режим 24 на 7.
Що нам дає гнучкість щодо графіка та локації роботи? Зростання продуктивності, а також таких показників:
- Залученість - на 41%
- Бажання залишитися в компанії - 77%
- Прагнення бути амбасадором компанії - 41%.
Переосмислення залученості
Залучення впливає на згуртованість і лояльність, але не на результат бізнесу в цілому. Натомість потрібно створювати кращі умови фахівцям, які професійно і захоплено роблять складну роботу та приносять результат компанії. Коли робота виконується, організаційне зростання збільшується на 109%. Замість того, щоб намагатися збільшити залучення працівників, організаціям слід зосередити увагу на п'яти конкретних способах допомоги працівникам, які досягають більшої кількості відмінних результатів.
- Задавати правильні питання, враховувати думку співробітників, цінувати їх розум та експертизу.
- Йти і дивитися навколо, адже у 99 % випадках з проблемою, з якою зіткнулися ви, вже стикалися до вас. Вивчіть ринок, інші компанії, знайдіть того, хто вирішував подібні завдання.
- Спілкуватися із зовнішнім колом, не "варитися у своїй каструлі", бути відкритими.
- Розглядати мікс ідей, цінувати різні погляди та рішення.
- Додавати різноманітність, тестувати нове.
Визнання
Те, чого чекають всі співробітники в компанії, - це визнання. Це в жодному разі не про гроші, а про внесок співробітника. Лідеру варто замислитися, "підсвітити" для інших, що конкретний співробітник робить добре. Дякуйте як за великі досягнення, так і за маленькі зусилля, і робіть це не віч-на-віч, а публічно. Не думайте, що співробітник сам здогадається, що він виконав роботу добре. Не сказати нічого - це все одно, що сказати “погано”. У 18 разів збільшується продуктивність, коли працівники набувають визнання.
І наостанок - найкращі бізнесмени цього світу ще 3 роки тому прийняли для себе аксіому, що вони будуть успішні лише за наявності двох основних ресурсів – це високоякісний людський ресурс та ліквідний фінансовий ресурс.