Ода червоній помаді, вихід ZARA з ринку росії та нові тренди у бізнес-освіті – огляд FT&WSG

07 квітня 2023

Який предмет розкоші (гаразд, просто не першої необхідності) набуває популярності у кризові часи? Яскраво-червона помада, якій присвятив статтю американський WSJ. Цей продукт має довгу історію. Ще за часів Месопотамії люди фарбували губи. У середні віки було проголошено гріхом виправляти боже творіння. У XIX сторіччі королева Вікторія оголосила помаду «неввічливою». Аж допоки Герлен не створив продукт для своєї вельми поважної клієнтури з прошарку «вершків суспільства». «Ревучі 20-ті» неможливі без косметики, а Голівуд зробив помаду доступною для більшості жінок. Під час «великої депресії» вона була антидепресантом, Другої Світової війни – проявом патріотизму (переможний червоний), а після – джерелом натхнення для всіх художників, які працювали в рекламі. До слова, продажі помади у 2022 р. знову збільшилися – ми перестали носити маски.

Як вийти з російського ринку? Продати свій бізнес там зі знижкою 50%. Компанія Індітек, яку ми краще знаємо за мабуть, найпопулярнішим, брендом Zara, нарешті виходить з московії. Вони продають там свою мережу Daher Group з ОАЕ. Для продажу бізнесу необхідний дозвіл комісії з закордонних інвестицій, який компанія отримала наприкінці березня. Офіційний вихід відбувся через рік після припинення роботи в країні. Хоча компанія і висловила бажання повернутися за інших обставин на цей ринок, у короткостроковій перспективі це точно не відбудеться, пише видання FT.

Чи стане корпоративна соціальна відповідальність новим великим трендом в бізнес-освіті – запитують автори статті в FT. І відповідають, що виглядає саме так. Нині компанії по всьому світі зазнають тиску, який вимагає від них брати до уваги не лише питання прибутку. Бізнес-школи реагують створенням програм, курсів та проведенням досліджень, які задовольняють цю потребу. Деякі школи навчають менеджменту сталого розвитку (Sustainability Management). Інші – впроваджують відповідні курси до основних навчальних планів та дисциплін за вибором. Також практикують створення партнерств з неурядовими організаціями, які спеціалізуються на сталому розвитку. Окремо розробляють програми, основна ідея яких – керівна робота як служіння. Провідні акредитаційні системи та організації, такі як Equis в Європі та AACSB в США, додають виміри, повʼязані з соціальною відповідальністю бізнесу у свої акредитаційні системи. В цілому ж фахівці бізнес-освіти погоджуються, що нинішні програми МВА зазнають серйозних змін для того, щоби відповідати вимогам часу. У свою чергу Бізнес-школа МІМ вже два роки поспіль реалізовує проєкт “МВА4НКО”, в межах якого некомерційні організації отримують консалтинг від слухачів МВА. А до програми pre-МВА Лідерство цьогоріч додано курс з корпоративної соціальної відповідальності. 

Нагадуємо, що новий набір слухачів у Бізнес-школі МІМ розпочне навчання зовсім скоро – 19 квітня. Але у вас ще є час забронювати місце в групі. А онлайн-зустріч з Віцепрезидентом МІМ  Олексієм Виноградовим допоможе обрати ту програму, яка найкраще підходить для вас і найповніше задовольняє потреби бізнесу, у якому ви працюєте. Реєструйтеся за посиланням вже зараз: https://mim.kyiv.ua/register-event?id=290