Нові улюбленці інвесторів, виклики Місяця підтримки ЛГБТ та хто втрачає роботу у США – дайджест FT&WSJ

10 липня 2023

Не лише ІТ-сектор нині переживає перерозподіл інтересу до технологій. Нещодавні улюбленці венчурних капіталістів – виробники штучного м’яса, створеного на основі рослинної сировини, також зазнали відтоку інвестицій, констатує FT. Порівняно з тим самим періодом минулого року, коли ця ніша залучила $703 млн, сума цьогорічних інвестицій скоротилася до $75.2 млн. Хоча лідер галузі, компанія Beyond Meat, планує випустити акції для залучення $200 млн, минулого року вона зазнала збитків на $366 млн. Натомість, у створенні штучних білкових продуктів з’явилися нові фаворити – компанії, які м’ясо «вирощують у пробірці» та ті, що використовують ферментацію. Такі компанії залучили $356 за перший квартал цього року. Хоча збільшення облікових ставок та послаблення інтересу споживачів і впливає на цей ринок, пошук продукту, який був би біоідентичним натуральному, продовжується. Саме через це технології ферментування та культивації  отримують більше інтересу та фінансування.

 

Червень у західному світі традиційно відзначається як Місяць гордості або визнання прав спільноти ЛГБТ. Цього року він став індикатором залученості компаній у різноманітні соціальні рухи та впливу цього на прибутки. У статті WSJ йдеться, що публічна підтримка Місяця гордості стала випробуванням навіть для таких гігантів як North Face, Target, Bud тощо. Сутички між прихильниками та противниками ЛГБТ впливали на продажі та призвели до ширшої дискусії: до якої міри компанії мають бути залученими у соціальні рухи та заходи, у яких на тому чи іншому боці беруть участь інвестори, партнери, члени громади. Відповідь неочевидна, адже просто створити дієвий алгоритм практично неможливо. Тож різні бізнеси створюють свої матриці, які допомагають визначитися, як висловлюватися з приводу соціальних питань, як то імміграція, право голосу, аборти, права сексменшин чи расові проблеми. Так, компанія Upwork, яка підтримала Україну, користується опитувальником, що допомагає їй з’ясувати, наскільки критично підтримати якусь соціальну або політичну позицію. Серед питань такі: «Наскільки це важливо для нашого бізнесу та клієнтів? Чи це дійсно їм болить? Чи очікують вони від нас чіткої позиції тому, що це впливає на їхнє щоденне життя?» В цілому ж, бізнес радше підтримує прогресивні та ліберальні ідеї та вважає, що хоч висловлюватися щодо соціальних та політичних питань не їхня робота, проте мовчати часом просто неможливо.

 

Чим керуються компанії, коли приймають рішення про звільнення, особливо великої кількості персоналу? Питання для України досить болюче, адже на нас, на думку багатьох аналітиків, очікує період безробіття після перемоги, а лише потім – підйом, пов’язаний з відбудовою. Досліджуючи тему ринку праці, журналісти WSJ пишуть, що по-перше, в США є тенденція до зміни пріоритетів: раніше старші працівники мали більше шансів лишитися в організації, а нині – ті, у кого сучасніші навички та вміння. У зоні ризику – співробітники з високою зарплатою, хоча саме вони часто є найкращими працівниками. Ті, хто має низькі показники, також ризикують опинитися без роботи. Списки кандидатів на звільнення часто перевіряють юристи, бо якщо там буде завелика частка представників певної групи (вік, стать, раса тощо), компанія ризикує отримати судовий позов. Зазвичай, кандидатів на звільнення відбирає керівництво відділу або департаменту. HR-фахівці у цій делікатній справі мало що вирішують – їхнє завдання сприяти правильному оформленню документів. Списки «на вихід» формуються протягом тижня, хоча іноді цей процес забирає аж до місяця. Проте очевидно, що у цьому процесі значну роль відіграє людський фактор та суб’єктивні підходи.