Інноваційні бізнес-симуляції та практика у вирішенні актуальних проблем компаній
У МІМ презентували можливості корпоративних програм.
26 квітня 2019Як організувати навчання працівників так, щоб інвестиції у освіту окупились? — питання, яке хвилює більшість керівників. 23 квітня о 16:00 в Бізнес-школі МІМ відбулася презентація можливостей корпоративних програм. Про те, яку програму обрати для того, щоб навчання принесло результат, розповіли віце-президент Олексій Виноградов та викладачі МІМу Валентина Дем’яненко та Олена Кір’янова.
«У нас є кілька напрямків співробітництва. Це відкриті програми, корпоративні програми, інструменти для стратегічних сесій і діагностики персоналу», — розповідає віце-президент Бізнес-школи Олексій Виноградов. Корпоративні програми завжди розробляються спеціально під замовника і складаються з різних блоків: симуляції, консалтингові проекти, індивідуальні проекти, кейси і т.д.
Зазвичай вони грунтуються на розв’язанні реальних задач компанії через навчання: «Кожна компанія обирає задачу, вирішення якої є для неї актуальним. Наприклад, розвиток HR-бренду, оцінка доцільності переходу на режим роботи 24/7, зменшення часу очікування клієнтів в черзі, оптимізація витрат при виробництві та інше», — розповідає Олексій. В кінці навчання кожний проект захищається перед радою представників компанії та викладачів школи.
Олексій зазначив, що іноді є сенс навчати працівників на відкритих програмах, адже спілкування з співробітниками інших компаній може надихнути на нові ідеї та допомогти завести корисні контакти.
Окремий важливий аспект — діагностика персоналу.
«Коли компанія вирішує з нами робити корпоративний проект, нас часто просять перевірити, чи тих співробітників вони відібрали на навчання, або допомогти у їх відборі. Іноді до нас звертаються для того, щоб дізнатися, наскільки той чи інший співробітник підходить для навчання в компанії», — коментує Олексій Виноградов.
Одна найбільш інноваційних методик, які використовується у Бізнес-школі — навчання за допомогою комп'ютерних симуляцій. «Подібні програми ще називають бізнес-іграми, але вони не є іграми в загальноприйнятому розумінні. Це комп'ютерні моделі, які розвивають навички прийняття управлінських рішень». В активному портфелі школи чотири гри, кожна з яких спрямована на розвиток певних компетенцій: FLIGBY, Management Game, MarkStrat і Everest.
Новацією цього року став бізнес-симулятор FLIGBY, про який розповів запрошений професор МІМ — Золтан Бузаді (Central European University, Венгрия). Золтан вказав на одну з найпоширеніших проблем — старі способи управління більше не працюють.
«Молодь йде з компаній, якщо їм не подобається старий підхід до управління. У середнього прошарку менеджерів занадто мало інструментів для того, щоб управляти новим поколінням. Для того, щоб побудувати зв'язки з новим поколінням, ми пропонуємо використовувати цифрові технології», — розповідає Золтан.
У бізнес-симуляцію FLIGBY грають тисячі керівників по всьому світу. Результати кожного з гравців можна порівняти як з загальними даними, так і з показниками всередині групи співробітників, яка проходить симуляцію. Компанія, що замовила навчання, отримує всі дані у вигляді таблиці і може використовувати цю інформацію для прийняття управлінських рішень. Окрім цього, в рамках корпоративних програм можна перевірити знання співробітників до старту і після закінчення навчання — і зрозуміти, наскільки воно було ефективним.