Неочевидні бенефіти: колаборація митців та бізнесу

02 грудня 2021

Сучасний бізнес не просто заграє з мистецтвом: скуповує картини відомих митців, підтримує сучасних молодих художників, виступає спонсором виставок, збирає власні колекції, що можуть налічувати більш, ніж  тридцять тисяч  картин. А банки у постковідний час навіть можуть стати повноцінними музеями та галереями. 

На своєму майстер-класі кураторка та дослідниця медіа та візуальної культури Ольга Мельник поділилась цікавими фактами та історіями. А саме:

Багато брендів преміального сегменту навмисно поєднують історію компанії з мистецтвом, створюють фонди та жертвують кошти на будівлю, де зберігаються та експонуються роботи.  

Так, найбільш відомим є Музей сучасного мистецтва бренду Louis-Vuitton. Його історія  безпосередньо пов'язана з президентом й CEO групи компаній Louis Vuitton Moët Hennessy Бернаром Арно. Цій людині вдалося зібрати одну з найбільших приватних колекцій. Саме він у 2006 році заснував фундацію, що відкрилася тільки у 2014 році. Мета фундації - популяризація мистецтва, донесення його цінності до якнайбільшої кількості людей. Попри те, що музей налічує лише триста робіт, він є неймовірно популярним. На це є декілька причин. По-перше, сама будівля, яку спроєктував архітектор Франк Гері, виглядає дуже креативно, тому стала самобутнім творчим висловлюванням. По-друге, місце для фундації - Болонський Ліс - було обрано не випадково. Протягом багатьох десятиліть він був осередком творчих особистостей. 

Бренд  Louis-Vuitton - не єдиний, хто підтримує мистецтво. Серед інших виділяється Фонд просування сучасного мистецтва Prada Milano Arte, який був заснований модним будинком Prada. Власна будівля була відкрита у 2015 році. Які цілі декларує Prada? Фонд заявляє, що людям у щоденному житті необхідно мистецтво й всіляко оптимізує процес входу. Якщо в середньому вхід до європейських музеїв коштує від восьми до двадцяти евро або більше, то Модний Будинок намагається тримати ціну на рівні пяти евро. Таким чином, мистецтво стає доступнішим для більшої кількості людей.

Ось ще кілька прикладів небайдужості брендів до мистецтва:

Hermès: відкриває власні галереї у своїх бутіках. 

Cartier  у Парижі: заснував Фонд сучасного мистецтва у 1984 році. Відомий французький архітектор Жан Нувель спроєктував будівлю. Акцент на проєкти, розроблені сторонніми кураторами, та спонсорство.

Max Mara: приділяє увагу та вкладає гроші у роботи молодих митців, у тому числі  студентів. Колаборація художників дає неочевидні бенефіти - донести свої цінності до представників покоління Z. 

Сучасною родиною Медичи можно вважати фінансові установи - банки. Вони збирають величезні колекції, можуть впливати ними на інфраструктуру міст. Ось декілька причин, навіщо банкам мистецтво:

IT - компанії також не залишаються осторонь. Microsoft створює умови для креативного мислення та творчого настрою своїм співробітникам. До того ж запропонувати придбати чергову роботу може кожен бажаючий. Зараз колекція сучасного мистецтва налічує п'ять тисяч робіт у 180 офісах компанії.