МІМ отримав права на унікальну бізнес-симуляцію
Золтан БУЗАДІ - про переваги та можливості FLIGBY в розвитку управлінських компетенцій
10 травня 2019Одна найінноваційніших методик, які використовуються у Бізнес-школі МІМ — навчання за допомогою комп'ютерних симуляцій. МІМ став першою бізнес-школою в Україні, яка включила цей інноваційний інструмент до навчальної програми. Слухачі школи навчаються за допомогою новітніх технологій вже більше 10 років, і займають перші місця в світових змаганнях. Сьогодні МІМ найактивніше використовує бізнес-симуляції під час навчання серед операторів бізнес-освіти в Україні. В активному портфелі школи вже чотири бізнес-гри, кожна з яких спрямована на розвиток певних компетенцій: Management Game, MarkStrat, Everest і FLIGBY.
FLIGBY — це нова бізнес-симуляція, яку МІМ почав використовувати у 2019 році. Більше того Бізнес-школа МІМ сьогодні є єдиною українською бізнес-школою з доступом до цієї бізнес-симуляції.
У бізнес-симуляцію FLIGBY грають тисячі керівників по всьому світу. Результати кожного з гравців можна порівняти як з загальними даними, так і з показниками всередині групи співробітників, яка проходить симуляцію. Компанія, що замовила навчання, отримує всі дані у вигляді таблиці і може використовувати цю інформацію для прийняття управлінських рішень. Окрім цього, в рамках корпоративних програм можна перевірити знання співробітників до старту і після закінчення навчання — і зрозуміти, наскільки воно було ефективним.
23 квітня о 16:00 в Бізнес-школі МІМ відбулася презентація можливостей корпоративних програм, де запрошений професор Бізнес-школи МІМ, провідний світовий експерт з теорії потоку та доцент менеджменту Corvinus University of Budapest (Угорщина) Золтан БУЗАДІ, виступив з презентацією бізнес-симуляції FLIGBY. Ми скористалися нагодою та поговорили з професором Бузаді про можливості, які надає ця бізнес-гра та детальніше про теорію “потоку”, на якій вона базується.
— Ви викладаєте теорію потоку, на якій базується бізнес-симуляція FLIGBY. Розкажіть, будь ласка, у чому її суть.
- Мені здається, в Україні, в центральній Європі та республіках колишнього СРСР варто використовувати стратегію, яка називається good business. Цей термін запозичено з книги мого колеги, професора Міхай Чіксентміхайі — одного з найвідоміших дослідників позитивної психології. Він вивчав, як зробити працівників щасливішими та успішнішими.
На думку Чіксентміхайі, успішна компанія має відповідати трьом принципам: бути прибутковою, приносити користь суспільству, а люди, які в ній працюють, мають бачити сенс в тому, що вони роблять. Він вважає, що роботі в сучасних компаніях можна надати зміст через так званий «стан потоку». У «стані потоку» ви сповнені енергії, креативні і не можете зупинитись.
— Чому ви впевнені, що можна навчити менеджера теорії потоку через комп’ютерну симуляцію?
- Симуляція FLIGBY базується на історії про менеджмент винної компанії. Її працівники хочуть виробляти якісний продукт, але вже витратили всі кошти. Стосунки між ними погіршились, а сам власник втомлений від багаторічного керування компанією. Ігрові персонажі, яких грають професійні бродвейські актори, ставляться один до одного по-різному — серед них виникають як робочі, так і особисті конфлікти. Все так само, як в реальній компанії!
На створення симуляції пішло два роки: рік ми писали сценарій і рік знімали фільм та створювали саму гру. Це чудовий інструмент, який може допомогти менеджерам середньої ланки зрозуміти складність лідерства — адже їм треба зважати на фінансові показники, на групу і на кожного працівника окремо.
В процесі гри гравець приймає 150 управлінських рішень. Але ви не можете виграти цю гру, якщо не наслідуєте принципи good business.
— Як ви вимірюєте ефективність результатів слухачів?
- Коли слухачі проходять бізнес-симуляцію FLIGBY, ми вимірюємо, які з 29 управлінських навичок у них розвинені найкраще, а над якими ще варто попрацювати. Але їх можна розвинути, пройшовши гру знов. Це можна порівняти з тим, як пілоти проходять авіасимулятор замість того, щоб розбивати літак.
Результати кожного гравця можна порівняти з показниками управлінців по всьому світу, а також із показниками всередині групи, яка проходить тест. Якщо гру проходять різні підрозділи компанії, то така симуляція може бути корисною з точки зору розвитку організації.
Компанія отримує всі дані у вигляді екселівської таблиці — і може розробляти свою стратегію, базуючись на даних ейчар аудиту. Але це тільки вторинна інформація. Головна причина, чому ми організовуємо тренінг — ми хочемо, щоб люди розуміли теорію потоку і могли створити комфортну атмосферу для своїх підлеглих.
— Які проблеми компанії може вирішити використання FLIGBY?
- Що мотивує людей працювати у вашій компанії, окрім зарплати? Керівники часто думають: ви маєте платити людям, і тоді вони виконуватимуть роботу. Але з цієї гри ви розумієте, що навіть секретарка може бути мотивованою і зробити більше, ніж від неї очікують, якщо ви дасте їй роботу, яка їй підходить. Так що гра розвиває емоційний інтелект і навички командної роботи.
Під час процесу гри слухачі не тільки навчаються, як керувати людьми, але й отримують зворотний зв’язок. Зворотний зв'язок підсилює задоволення від навчання — людям важливо одразу отримувати коментарі про те, що вони зробили у грі.
Менеджери середньої ланки, зазвичай, дуже мало знають про свої сильні сторони і те, що в них виходить добре. Завдяки грі можна зрозуміти, де всередині компанії буде доцільніше використовувати конкретну людину.
— Ви викладали і консультували в багатьох країнах світу. Чи відрізняється те, які рішення приймають українці, проходячи симуляцію FLIGBY?
- Було б дуже цікаво провести крос-культурне дослідження. Але ми більше зацікавлені в тому, що кожна конкретна група гравців робить добре.
У порівнянні з 20 000 управлінців по всьому світу, слухачі групи МІМ, яка нещодавно проходила гру, були значно сильнішими у зборі інформації — вони мають 90 відсотків порівняно з 70 по всьому світу, також у них високі показники емоційного інтелекту — 79 порівняно з 70 по всьому світу.
Серед навичок, які група має розвинути — наполегливість і здатність приймати рішення в обмежений час. Наполегливість має полягати у тому, що у вас є власна мета, але ви також знаєте, що інша людина має інші цінності і очікування. Тож ви маєте знайти компроміс. Щодо другої якості — важко прийняти швидке рішення, коли ви не знаєте, в який бік рухатись. Якщо ви не знаєте, який з можливих варіантів обрати, вам важко вирішити швидко. Рішення цієї проблеми — мати бачення, яке буде визначати ваші дії в довгостроковій перспективі. І іноді, обираючи щось, що здається невигідним тут і зараз, ви спокійні — бо знаєте, що це матиме результат в довгостроковій перспективі.
— Якою ви бачите освіту майбутнього?
- Я вважаю, що майбутнє освіти має бути більш індивідуалізованими та динамічним, менш зосередженим на отриманні диплому та залежним від експертної думки. Роль викладача полягатиме в тому, щоб створити атмосферу, яка спрямовує процес навчання, а не в тому, щоб створювати контент, який вивчатимуть слухачі. В той самий час напрям процесу мають задавати експерти, керуючись не тільки тим, чи приносить процес навчання задоволення слухачам.
Розмовляла Анастасія СУВОРОВА, Pr-менеджер Бізнес-школи МІМ