Міжнародний бізнес. З чого почати? – МІМ. Економічний фронт

06 червня 2022

Інтерес до міжнародного ринку з боку українців зростає. Раніше до цього підштовхували глобальні процеси і прагнення глобальної експансії. Війна ж актуалізувала цю необхідність в іншому ключі – з одного боку, зберегти бізнес, з іншого – шукати інших ринків, доки вітчизняний переживає не найкращі часи.

Іванна Пилипюк, керуючий партнер міжнародної консалтингової компанії “International Consulting Group”, слухачка SE MBA допомагає бізнесу опановувати іноземні горизонти і оживатися в умовах, які висувають до компаній інші країни. У прямому ефірі «МІМ. Економічний фронт» вона розповіла про те, на що варто звертати увагу перед початком міжнародної діяльності.

- З початком війни змінився формат запитів до нас. Фактично, ми були очима, руками і ногами наших клієнтів за кордоном, а зараз самі підприємці вимушено опинилися там. Відтак, люди цікавляться саме тими країнами, де вони фізично перебувають або в принципі розуміють, що маючи тільки українську компанію, тільки бізнес, заточений на Україну, у них зростає ризик втратити все. Тому цікавість до наших послуг справді підвищена.

- Великі бізнеси у принципі вже і так майже всі міжнародні. Зараз, на мою думку, більше цікавості виявляють середній і дрібний бізнес, ті підприємці, які несуть втрати, у кого бізнес зупинений тут або вони вимушено переміщені у Європу. 

- Звідси є два типи запитів – коли тобі треба і коли ти хочеш. «Треба» – конкретний запит. Наприклад звертаються підприємці і кажуть, що їм потрібна компанія у Польщі, вони чітко знають, що будуть робити. Мають партнерів і шукають вичерпну інформацію щодо реєстрації в тому регіоні, який цікавить. Другий тип запиту – «я хочу». І у мене на нього є стандартна відповідь: коли мене запитують, чи потрібна людині компанія за кордоном, я кажу, що раз я це чую, скоріше всього, ні. Йдеться про те, що сама по собі компанія може і не потрібна, але потрібно працювати і віднаходити якусь вигоду.

- Ми не допомагаємо  вибудовувати ланцюжок – не шукаємо клієнтів, контрагентів. Люди мають чітко розуміти, що вони роблять. Зі свого боку ми вивчаємо діяльність компанії, бо залежно від неї можуть бути необхідні дозволи, ліцензії, а на це потрібен час. Друге стосується структури компанії. Тут є два варіанти дій: або ви відкриваєте компанію з нуля, або ви релокуєте бізнес – відкриваєте філію, чи дочірню компанію своєї української фірми. Чим простіша структура, тим в реєстрації компанія дешевша і тим швидше відбувається процес. Наприклад, найпростіша стркутура – я засновник і я директор. З точки зору надання документів є тільки я, а це означає, що я даю паспорт, місце свого проживання і перевіряють  виключно мене. Якщо ми реєструємо дочірню компанію, де засновник – українська  компанія, треба зібрати документи на українську компанію, на всіх осоіб, які там знаходяться. Всі ці документи треба належним чином перекласти на мову відповідної країни, легалізувати, щоб їх прийняли і зрозуміли. Перевіряти будуть як юристи, що реєструють компанію, так і банки, які для компанії будуть відкривати рахунок.  

- По структурі також є нюанси – місце управління компанією часто впливає на податкову резидентність. Якщо директор іноземної компанії фізично знаходиться в Україні і з якихось причин, наприклад, чоловік не може виїхати за межі України, то маєте бути готові до того, що у вас буде іноземна компанія, яка вестиме міжнародний бізнес, але така компанія скоріш за все платитиме податки в Україні і буде там же податковим резидентом.

- Ми допомагаємо обслуговувати бізнес, але ми не ведемо його за клієнта. Тобто ми можемо допомогти зрозуміти, яка країна підходить, який вид компанії оптимально обрати клієнту. Ми постійно в діалозі, бо всі нюанси знає сам клієнт. Ми підсвічуємо важливі деталі і говоримо, на що слід звертати увагу. Ми можемо допомогти зареєструвати компанію, ми можемо допомогти підготувати договори і просто проконсультувати, після чого клієнт самостійно може зареєструвати компанію чи звернутися до інших юристів. 

- У нас у багатьох країнах є партнери, але не у всіх. Тому ми з клієнтом  постійно в діалозі і робимо те, що йому найкраще підходить. Ми допомагаємо розібратися з юридичними нюансами і з розумінням того, чи потрібна вам міжнародна компанія, тобто компанія за кордоном. Далі допомагаємо зрозуміти, в якій країні краще реєструвати саме ваш бізнес, в якій формі, скільки це  буде коштувати, які будуть податки, ведення  звітності і зрештою, закриття цієї компанії. Також ми беремо на себе послуги з відкриття банківських рахунків  і податкове планування.

Більше нюансів та рекомендацій щодо реєстрації бізнесу за кордоном ви знайдете у записі ефіру.