«Ми не повернемося до ментальних кордонів 1991 року» – Всеволод Зеленін в ефірі MIM Toolbox
18 травня 2023
Напругу між тими, хто після Перемоги прагнутиме повернутися в довоєнний ментальний стан, і тими, хто матиме бачення нової, потужної і сучасної України, передбачає Всеволод Зеленін, доктор філософії у психології, викладач Бізнес-школи МІМ, CEO ZeleninLab. Своїми думками він поділився в ефірі MIM Toolbox.
- Є українці, які вважають, що ми відіб`ємося від росії і повернемося до «ментальних кордонів» 1991 року, у яких «ми маємо незалежну країну, ми її розбудовуємо, ви не чіпаєте нас, а ми вас». Але я бачу, що військові, які мають пару днів відпустки, дивляться на такий тиловий світ і кажуть, що не за таку Україну вони воюють. Це протистояння людей, які готові віддавати життя і тих, хто в своїх переконаннях перебуває ще у ментальних кордонах 1991 року.
- Ми зараз виборюємо Україну, яка буде потужною і лідерською, міркують військові. Ми хочемо, щоб про Україну думали патріотично, а не як про місце, звідки можна щось витягти. Таким чином вимальовується протистояння тих, хто готовий бути лідером у світовій експансії країни, готовий віддавати за це життя, і людьми, які мислять постколоніальними категоріями «не чіпайте мене і я вас не чіпатиму». На цьому тлі відбудеться зіткнення, в тому числі у бізнесі, – з новим розумінням того, як ми маємо вести свої внутрішні і зовнішні справи, як ми маємо поводити себе на іноземних ринках і доносити світові свою цінність.
- Питання у тому, як ми, використовуючи свої сильні й конкурентноздатні сторони, зможемо реалізувати експансію, бізнесовий контрнаступ. Я вважаю, що люди мають відчути потужність наших лідерів бізнесу по всьому світу. Ми маємо постати як суб’єкт міжнародного, конкурентоздатного бізнесу. Нам потрібна зараз не тльки перемога військова, але історична і бізнесова. Як зробити так, щоб змінюючи історію своєї країни, ми змінили і світову, завдяки в першу чергу, європейському бізнесу. А бізнесова перемога буде тоді, коли ми зможемо бачити свої компанії у світі. Ми маємо показати і тут свою силу – вона у нас є.
- Для глобального лідерства треба відповідне бачення. Як в Уоррена Баффета, який казав: «Я дивився на ті ж звіти, що і всі інші, але вони не бачили перспективних підприємств, а я бачив». Нам треба формувати експансивне бізнесове бачення. У нас є самоусвідомлення, що ми в цьому сильні – і це ще одна ключова навичка. Ми можемо показати високоякісний результат там, де ніхто цього не очікував – те, як цього досягають наші воїни на фронті, тому підтвердження. Ми показали, що ми дуже затяті. Ми маємо стати провідною частиною світового лідерства – не лише в мистецтві чи у військовій справі, але й у бізнесі. Наша перевага – спритність і здатність швидко будувати ефективні моделі роботи, тож маємо цим поділитися зі світом, щоб стати цікавим гравцем глобального лідерства.