Куди приводять знижки?

Зараз в бізнесі період "між акціями". Чорна п'ятниця і новорічні розпродажі вже позаду, день закоханих і восьме березня ще попереду. Пропонуємо проаналізувати плюси і мінуси знижок на прикладі чорної п'ятниці-2019

14 січня 2020

 

   Що чорна п'ятниця принесла українському бізнесу, розповів Артем Шевченко, засновник та СЕО найбільшої в  Україні та найближчому зарубіжжі e-commerce-платформи Hubber, на зустрічі “Клубу комерційних директорів” в Бізнес-школі МІМ

Скільки витратили?

3,4 млрд грн в Україні

За даними GFK, в 2019 році за тиждень продажів, на яку припала чорна п'ятниця, оборот склав 3,4 млрд грн. Це на 1 млрд більше, ніж в 2018.

При цьому 2019 році, на тиждень з чорною п'ятницею, в порівнянні з попереднім тижнем, продажі були всього на 23,4% більше, в той час як в 2018 - на 144%. Це означає, що все менше людей готові відкладати покупку заради можливої ​​знижки.

+ 20% середній чек

Середній чек онлайн + офлайн в порівнянні з минулим роком, за даними Promodo UA BF Research і LetyShops BF statistics, виріс майже на 20%. В онлайні ж тільки на 9%.

460 млн грн на Алі

В цьому році, за даними ПриватБанку і Монобанку, українці витратили на AliExpress 460 млн грн за 1,2 млн транзакцій. Таким чином, середній чек склав близько 400 грн.

Коли вибирали, що і де купити?

50% запитів напередодні і в день Х

Якщо подивитися на статистику гугла по товарним запитам, то на саму чорну п'ятницю і четвер перед нею, прийшлося близько 50% всіх запитів тижня (33% та 24% відповідно). У цьому поведінка українців повністю співпала з поведінкою мешканців інших країн.

Що купували?

+ 250-500% зростання продажів по топ-3 товарів

Якщо говорити про категорії товарів, які найбільше купували в чорну п'ятницю, то за даними LetyShops BF statictics, картина така.

Найбільше зросли продажі Смарт-ТВ - майже в 5 разів по відношенню до попереднього тижня. Знижка на цю категорію також була максимальною - 30%. А ось середній чек  практично залишився на звичайному рівні, всього +3%. На другому місці пилососи, продажі яких зросли втричі, при середній знижці у 12%. Середній чек зменшився на 5%. Третій лідер - холодильники, продажі яких зросли в 2,5 рази при середній знижці 9% і середньому чеку + 5%.

Продажі іншої техніки виросли, в середньому на 40-140%: ігрові консолі, ноутбуки, смартфони та їн.

А ще, українці - читаюча нація. Продажі книг в Yakaboo в цей день збільшились на 80%.

Що в ритейлі?

+ 40-140% до обсягів продажу

У рітейлі в цілому, в чорну п'ятницю, за даними retailers.ua, продажі зросли на 40-140% в порівнянні з іншими аналогічними періодами. Наприклад, у Фокстроті - + 40%, у Ельдорадо - + 100%, у Епіцентрі - + 140%.

Хто купував?

+ 50% нових покупців

За статистикою Promodo UA BF Research і LetyShops BF statistics, 50% від загальної кількості покупців на чорну п'ятницю - це нові покупці, які ніколи раніше в цьому каналі або у цього конкретного продавця товар не купували.

При цьому близько 30% від загальної бази зробили покупки офлайн.

Скільки відправили?

1 млн посилок

В цьому році Нова пошта всередині країни в період чорної п'ятниці відправила 1 млн посилок від продавців. Це на 26% більше, ніж в минулому році.

Відправки же від іноземних інтернет-магазинів виросли на 36%.

Які тенденції?

З одного боку, знижки, прив'язані до свят і спеціальним зниженковим івентам, як, наприклад, чорна п'ятниця, дають зростання продажів.

З іншого, є тенденція, що все більше людей готові купувати товар за повною ціною в той момент, коли він їм потрібен. А не відкладати, щоб, можливо, отримати знижку.