Гаджетоманія, гейміфікація і як це змінює споживчу поведінку

26 лютого 2018

У зв'язку з виходом нової книги "Нездоланні" Адама Альтера від видавництва Book Chef, відбулася друга зустріч книжкового бізнес-клубу "Метафора" у бізнес-школі МІМ. Темою зустрічі стало обговорення такого поняття як "гаджетоманія" через призму робочих взаємин.

Ділилися своїми думками, баченням ситуації та досвідом запрошені експерти: Валентин Калашник, власник і генеральний директор OSDirect, Денис Мельников, головний по гаджетах у компанії "Київстар", і Олена Рубанець, директор HR-відділу мережі Watsons Україна. Модератором заходу став Вадим Савельєв, постійний викладач МІМ, бізнес-консультант.

Гейміфікація у повсякденному житті

Як зауважив Вадим Савельєв, яскравим прикладом споживчої поведінки можна вважати експеримент із голубами. Суть його полягає у перевірці чутливості птахів до залучення за допомогою непередбачуваності результату (елементів гри) в процесі годування. Всупереч здоровому глузду, найбільш активно птахи включилися у процес у тій групі, де кількість натискань на кнопку годівниці видавала щоразу різну кількість зерен, або не видавала їх зовсім.

Непередбачуваність результату і зменшення чітких кордонів між процесами поглинає нашу увагу в парадоксальних масштабах. На яких щоденних заняттях користувачі "зависають" найчастіше? Згідно з численними дослідженнями, це перевірка електронної пошти, перегляд стрічки новин, соціальних мереж, автовідтворення відео. Зверніть увагу, що жодну з цих дій неможливо довести до кінця. На думку експертів, саме наша потреба у завершеності використовується для отримання максимального залучення в процес.

Теорія поколінь: правда чи вигадка?

Теорія Штруаса про циклічність поколінь та їх відмінності викликала палкі дискусії між експертами книжкового клубу "Метафора".

Валентин Калашник відзначив незручності в роботі з молодим поколінням через так звану "вакцинацію проти складнощів", нездатність працювати і виконувати рутину, Вузькоспрямоване мислення і відсутність елементарних знань із лейб-мотивом "можна все знайти в Гуглі".

У той же час, експерт зазначив, що сучасні реалії сприяють більшій автономності співробітників. Якщо раніше для отримання результатів потрібно було домовлятися, вирішувати і вкладати час і зусилля у соціальні зв'язки, сьогодні багато чого можна зробити самому.

Також про "капсульне" мислення студентів зауважив і Вадим Савельєв.

А ось Денис Мельников вважає «вузький» погляд покоління – перевагою і досить раціональної рисою: "А я не розумію, що в цьому поганого? Так, усе можна знайти в пошуковій системі. Навіщо витрачати час на винахід велосипеда? Мені особисто здається, що нове покоління більш ефективне саме через відкритість до нового і фокус на вирішення конкретного завдання."

Також цікавою була ідея про те, що нездатність молодого покоління на виконання рутинних завдань – лише реакція соціуму на технологічну автоматизацію.
Олена Рубанець поділилася досвідом роботи у відділі, що складається з представників трьох різних поколінь. На думку HR-директора, таке суміщення інтелектуальних і творчих здібностей дуже різних людей відкриває для компанії нові можливості, дає конкурентну перевагу.

Ігрові методи в роботі

Чи підходить гейміфікація для стимулювання співробітників?

У мережі Watsons є таке поняття, як індекс щастя співробітників, метою якого є з'ясування задоволеності колег життям взагалі. Не можна говорити про щастя і ефективність на роботі, виключаючи події за її межами.

"В якому б контексті не обговорювалася система KPI, вона дуже ефективна. Ми використовуємо цей інструмент для підняття азарту і залучення співробітників до рейтингових списків, " – Денис Мельников про мотивацію співробітників" Київстар ".

Вадим Савельєв підвів підсумок зустрічі словами:
"Соціальні зміни і гейм-мод – добре чи погано? Це питання без відповіді. Напевно, істина традиційно знаходиться десь посередині. Але варто врахувати, що процес змін є незворотнім".

Завершився захід нагородженням новими книгами авторів найцікавіших запитань спікерам.

Наступна зустріч книжкового клубу торкнеться теми з бестселера "Sapiens" Юваль Ноа Харарі, а також "Управління змінами" Іцхака Адізеса.

До квітня видавництвом Book Chef спільно з МІМ буде видано декілька книг щодо фінансів та соціальних мереж.