Формування нових кордонів гібридної роботи

23 квітня 2021

У пост-пандемічному світі бізнесу буде важко прилаштуватися до «третього способу» роботи. Після більш як року у віддаленому режимі, майбутнє скидається на гібрид роботи з офісу та з дому.

У компаніях сподіваються, що за таких умов роботу, що вимагає зосередженості, виконуватимуть з дому, а економія часу на те, щоб дістатися офісу і повернутися, покращить співвідношення роботи та приватного життя. Офіс натомість перетвориться на місце інновацій, колаборацій, встановлення та підтримання контактів, наставництва та соціального життя, розмірковують журналісти видання Financial Times. Виклад цього тексту українською ми підготували для вас.

Банк HSBC оголосив, що кабінети керівного складу мають бути переробленими під незакріплені робочі місця та простори спільного користування. Ноель Квінн, голова банку сказав: «Я не буду в офісі 5 днів на тиждень. Це – наші нові реалії».

Сара Віллетт, голова служби HR компанії The Very Group, оператора онлайнових рітейлерів Very.co.uk та Littlewoods.com, зазначила, що за результатами опитування співробітники хочуть залишити елементи віддаленої роботи і після завершення карантину: «Ми перейдемо до гібридної моделі, коли працівники частково працюватимуть з дому, а частково – з офісу. Ми хочемо, щоб наші колеги продуктивно працювали самостійно з дому та ставали активними командними гравцями в офісі».

Нещодавнє дослідження Microsoft, у якому взяли участь 30 000 співробітників з усього світу, визначило, що 70% опитаних хочуть зберегти гнучкий гібридний режим роботи, а 66% тих, хто приймають рішення, суттєві для бізнесу, розглядають перепроєктування офісних приміщень, щоб вони краще підходили для гібридної роботи.

Внаслідок таких змін роботодавці вважають, що вони потребуватимуть менше площ. Джеймі Даймон, голова JPMorgan Chase, нещодавно окреслив обриси майбутнього гібриду: «Скоріш за все, нам будуть потрібні фізичні робочі місця приблизно для 60 співробітників із 100. Через це нам треба буде значно менше нерухомості». Lloyds Banking Group та HASBC ще раніше заявили, що їхні офісні площі скоротяться на 20% та 40%.

Гібридні формати загрожують командній роботі та бізнес-процесам, бо люди працюватимуть за власними розкладами. Крім того, це може призвести до утворення офісних угруповань, які не будуть залучати тих, хто працює з дому, до прийняття рішень та неформального спілкування.

Крісті Вулсі, заступник директора Boston Consulting Group, говорить: «Багато хто припускає, раз ми вміємо працювати спільно в офісі, ми знаємо, як працювати окремо за умов гібридного формату. Але гібрид – це третій спосіб і його важко реалізувати».

 

З чого почати гібрид?

Данні Гармер, голова служби персоналу британської страхової компанії Aviva, переконана – коли організації кажуть своїм співробітникам працювати будь-де та будь-як, вони не допомагають своїм людям. «Люди мають працювати там, де вони зможуть показати найкращий результат для організації, клієнтів та роботодавців», вважає вона. Якщо компанії не надають чітких інструкцій, це призводить до «відсижування» в офісі.

Деякі компанії визначають, скільки днів люди мають працювати в офісі та вдома, але в реальному житті така ситуація ускладнює виконання робочих та домашніх ролей, що посилюється хвилями робочих вимог.

Багато роботодавців будуть пропонувати різноманітні схеми для різних категорій працівників. Наприклад, в Aviva планують створити 5 робочих профілів для того, щоб визначити співвідношення часу, який кожна визначена категорія працює вдома та в офісі.

Якщо офіс – це місце для командної роботи, узгодження розкладів співробітників стає пріоритетом. Бронювати столи та синхронізувати розклади будуть цифрові додатки. Для декого особливості роботи можуть вимагати додаткового обладнання для відео конференцій вищої якості.

Для нарад з тими, хто працює з дому, сервіс питань та відповідей Quora рекомендує, в першу чергу, брати до уваги тих, хто безпосередньо не перебуває на зустрічі. Для цього всі мають долучатися за допомогою своїх ноутбуків. На думку Адам Д'анджело, СЕО компанії Quora, «…всі знаходяться у рівних умовах і ніхто не почувається виключеним з обговорення, бо за таких умов ніхто у приміщенні не відволікається на сторонні розмови».

Завдяки технологіям, співробітники, які працюють з дому, можуть також підтримувати неформальні розмови в офісі завдяки тому, що їхня камера показує, наприклад, кухню.

 

Час для експериментів 

Гібридна робота вимагатиме багато експериментів. Анн-Лор Фаярд, доцент кафедри менеджменту технологій та інновацій в Інженерній школі Tandon Університету Нью-Йорка, говорить про те, що напрацювання нових звичок потребуватиме терпіння. «Нам потрібна буде здатність до випадкових відкриттів. На це треба час».

Соня Гіттенс Оттлі, очільниця напрямку різноманіття та інклюзивності в Asana, платформи зі спільної розробки ПО, вважає, що бізнесу треба уважно спостерігати за впливом гібридної роботи. «Регулярна перевірка та оцінка навантаження співробітників стане критичним фактором для розуміння того, чи  гнучкість форматів роботи не перешкоджає продуктивності та рівню задоволення співробітників», каже вона.

Деякі компанії можуть використовувати обладнання, яке відслідковує використання площ офісу. Співробітники висловлюють своє занепокоєння щодо стеження.

 

Зміна планування офісу 

Гібридна робота вимагає змін у просторі офісів. Раніше люди сиділи у відкритому офісі, коли працювали самостійно та використовували конференц-кімнати для спільної роботи. Нині для спільної роботи потрібні напіввідкриті приміщення, а для самостійної роботи – зовсім закриті, тобто це – повна протилежність тому, як робилося донині.

Lloyds збільшує кількість приміщень для спільної роботи та впроваджує застосунки для бронювання таких приміщень, крім того там планують використовувати площу відділень для того, щоб співробітникам не треба було їхати світ за очі для проведення нарад чи роботи в офісі. У Dropbox віддають перевагу віддаленій роботі та заохочують використовувати офіс для командної, а не для індивідуальної роботи. У Spotify офіси переплановують для того, щоб створити більше приміщень для роботи та концентрації, де люди зможуть зосереджено попрацювати. Також створюють так звані «телефонні будки», звідки можна або подзвонити комусь, або швиденько переговорити з кимось наодинці.

 

Нові ролі керівників

З впровадженням гібридного формату керівникам доведеться чітко визначати цілі, координувати розклади та забезпечувати участь всіх членів команди в нарадах. Зокрема, у Dropbox просять менеджерів регулярно оцінювати справедливість розподілу навантаження.

Значна частина цього потребуватиме навчання: наприклад Aviva заявляє, що надаватиме підтримку і вказівки щодо проведення віртуальних та гібридних зустрічей, а також щодо формування робочих графіків.

Менеджери повинні відігравати певну роли в тому, щоби бути прикладом для інших. «Ситуацію може змінити рольове моделювання», – говорить Файярд із NYU Tandon. «Люди мають відчувати схвальне ставлення щодо роботи з дому, і якщо вони приходять до офісу, то для зустрічі з колегами, а не для того, щоб їх побачило керівництво»