«Фокусуватися винятково на українському ринку було помилкою» — випускник МІМ Станіслав Горбачевський у коментарі NV Бізнес

22 травня 2023

Активний розвиток українського бізнесу у Польщі створює можливості для розвитку інших. Приклад тому — вихід на польський ринок перекладацької компанії Task Force, яка входить у Force Group. Її співзасновник Станіслав Горбачевський, випускник МІМ, в коментарі для NV Бізнес розповів, що український бізнес, який виходить на зовнішні ринки, потребує мовної локалізації.

Task Force спеціалізується на усному й письмовому перекладі для різних галузей, ключові напрямки — переклад для юркомпаній, фармгалузі, ІТ, енергетики, економіки, маркетингу тощо. А ще — апостиль та нотаріальний переклад документів.

Компанію заснували у 2011 році. У 2022-му команда планувала продовжувати нарощувати обсяги продажу переважно на внутрішньому ринку — до великої війни вони зростали на 50 % щорічно. «24.02 ми зрозуміли, що це було великою помилкою — фокусуватися лише на українському ринку, адже ми працюємо В2В (business to business)», — каже Горбачевський.

Після повномасштабного вторгнення не всі клієнти могли виконати фінансові зобов’язання, не кажучи про нові замовлення. Тому компанія почала шукати додаткові ринки.

«У нас на той час був певний пул іноземних клієнтів, вони продовжували робити замовлення. Ми сфокусувалися на продажу за кордон і почали писати великим перекладацьким компаніям, нашим потенційним клієнтам», — згадує Горбачевський і додає, що багато запитів почало надходити з Польщі. «Багато українців переїхали, їм потрібно було швидко перекласти документи».  З тієї ж причини польський бізнес дедалі активніше перекладав українською.

На цій хвилі компанія Task Force почала посилено пропонувати свої послуги іноземним клієнтам, а влітку минулого року вирішили активніше виходити на польський ринок і зрештою зареєстрували там підприємство. Наявність європейської реєстрації спрощує, наприклад, розрахунки з контрагентами в Європі та участь у тендерах.

Разом з тим, компанія розвиває свій столичний офіс, а польське крило бізнесу Горбачевський називає диверсифікацією та можливістю вийти на досить місткий новий ринок.

Фотографія: NV Бізнес