Експорт в умовах війни - можливості для бізнесу, які підтримує держава

12 квітня 2022

Дати змогу європейцям підтримати Україну через купівлю товарів місцевого виробництва. Кабмін запустив проєкт підтримки виробників, щоб допомогти їм потрапити на полиці провідних торгових мереж. Про це в ефірі «МІМ. Економічний фронт»  розповіла Ірена Ульянова, постійна запрошена викладачка МІМ, експертка у галузі стратегії та управління збутом, систем та методів дистрибуції товарів та послуг, управління асортиментом в системі категорійного менеджменту.

- У рамках проєкту «Консолідований вихід у європейські маркети»  прийнято рішення про створення торгової марки «Воля». Виконана в кольорах українського прапора вона буде нести кілька меседжів. Перший - це українські якісні товари, бо має бути безумовна довіра до нашої якості. Друге – у неї буде наш національний характер незламності, сили, чіткості. Пропонуючи товари під цією маркою ми даємо можливість пересічному європейцю долучитися у найпростіший шлях, купуючи товар, до підтримки нашої армії, країни і боротьби. Це важливо і для нас і для них. Опитування показали, що європейці готові купувати такі  товари, якщо вони матимуть їх у супермаркетах, - говорить Ірена Ульянова. 

Виробники, які доєднаються до проєкту, матимуть змогу розміщувати цей знак на своїх товарах. Крім того, матимуть доступ до єдиної переговорної системи з ключовими європейськими клієнтами, особливо у тих країнах, які найбільше приймають українських біженців, які в свою чергу, впливають на настрої місцевих людей.

-  Ми можемо домовлятися  про вихід у канали збуту під цією маркою. Я не обіцяю, що цей проєкт завтра опиниться в Aldi, Lidl чи Haufland, але у нас уже почалися перемовини. З такими темпами, сформувавши цей пакет, ми зможемо протягом місяця-двох пробудувати перші поставки на європейські ринки. Ми будемо їх підтримувати промоцією, зможемо допомогти нашому виробнику і дамо можливість європейцям долучитися до нашої боротьби. 

Інший проєкт має назву “Кластер для релокації розвитку Агро Фуд Тех”. Його реалізують на Заході України і він цікавий для тих, хто потребує диверсифікації місця виробництва. В одному кластері – декілька послуг (наприклад, пакування, відвантаження, зберігання). Це дасть змогу економити гроші, робити продукт дешевшим і не витрачати зайві зусилля на організацію багатьох процесів, які надаватиме адміністрація проєкту. 

- Для багатьох країн  важлива наявність сертифікатів, які дуже важко отримати. Маючи старе підприємство, перебудувати його практично неможливо, щоб пройти сертифікацію. Якщо ж частина підприємства буде в цьому кластері, можна розраховувати, що на старті власник буде планувати ланцюг виробництва, потрібний для проходження сертифікації. Організатори кластера будуть співпрацювати з сертифікаційними організаціями, тобто бізнес отримає консультаційні послуги, як обладнати виробництво так, щоб воно найшвидше і найлегше пройшло потрібну сертифікацію, - пояснює Ірена Ульянова. 

 Участь в проєкті дасть змогу робити нові продукти у співпраці з іншими компаніями.  Кластер буде розміщений неподалік Польщі і логістичний ланцюжок буде найкоротшим до Європи. 

- Ще одна можливість – кластер з європейською реєстрацією. Там будуть європейські компанії, які можуть представляти ваші інтереси в Європі та світі взагалі, - додає Ірена Ульянова.  

Переглянути ефір повністю та отримати більше рекомендацій можна за посиланням.