«Бізнес розуміє, чому слід вивчати жіноче лідерство» - Оксана Кукуруза про участь в міжнародній науковій конференції
07 грудня 2021
Жіночому лідерству, тенденціям його розвитку та особливостям вивчення в Україні була присвячена доповідь директорки з міжнародних зв’язків Бізнес-школи МІМ Оксани Кукурузи під час міжнародної конференції «Жінки у менеджменті. Досвід країн Центральної і Східної Європи». Онлайн-захід організувала Академія Леона Козьмінського (Варшава), з якою МІМ має давні партнерські зв’язки.
- Гендерні студії - важливий аспект вивчення різноманітності у менеджменті, бізнесі. Це цікаво і важливо. І хоча у практичному полі ми не сильно відрізняємося від наших західних сусідів, все ж нам є куди розвиватися у науковому напрямку, - поділилась Оксана Кукуруза.
Мова цифр свідчить – за офіційними даними Україна на другому місці в Європі за кількістю жінок у керівних органах, серед засновників та власників бізнесу. І цей практичний аспект дивним чином співіснує з побутовою та вербальною мізогінією. І з цієї точки зору жіноцтво у сфері лідерства потерпає як і всюди у світі.
- Причини того, що жінки залучені на високі посади, з одного боку, у нас історичні – жінки мали право на майно і на титул. А з іншого боку – практичні. У нас молода економіка, і якщо ти щось вмієш добре, ти потрібен, а гендерні ознаки відходять на другий план, - додає Оксана Кукуруза.
За її словами, Україна справді відстає від Заходу за масштабами досліджень, які в тій же Центральній та Східній Європі часто-густо замовляє і стимулює держава та великі міжнародні корпорації. У нас поки що цінність цього матеріалу очевидна для бізнесу, який потроху вкладається у прикладні дослідження, зокрема у цю тему. Годі й говорити про практичні кейси серед яких і присвячений саме жіночому топ-лідерству, що втілила в життя викладачка МІМ, віцепрезидентка компанії ІТ-Інтегратор Надія Омельченко. Завдяки її ініціативі вдалося залучити до управлінського процесу в рази більше жінок, ніж це було до впровадження проєкту, та поліпшити загальну атмосферу взаємодії в компанії.