Бізнес-освіта для крафтових виробників: відбувся випуск першої Crafting Business Makers School в Україні

02 березня 2021

Першого березня слухачі Crafting Business Makers School (CBMS) отримали сертифікати про закінчення навчання від Бізнес-школи МІМ. CBMS – перша онлайн-школа для креативних творців, виробників, дизайнерів, яка надає ефективні інструменти для побудови успішного бізнесу.

Протягом трьох місяців представники творчих професій здобували знання, завдяки яким можна розвинути власну діяльність з точки зору бізнес-процесів.

«CBMS – це інноваційний підхід в об’єднанні крафтовиків, і у мене не було жодного сумніву, що проєкт буде успішним. Перед вами нині стоять глобальні задачі, але ви вже точно ставитеся до них інакше, бо у вас є відповідні знання, зв’язки, і ви завжди можете отримати консультації викладачів МІМ. Оскільки ви тепер «МІМівці», то ресурси нашої Бізнес-школи залишаються з вами. Разом з сертифікатом ви отримуєте значок, яким ми пишаємося. Він означає, що ви тепер є частиною спільноти, яка налічує понад 7 тисяч випускників», – сказала у вітальному слові Президент МІМ Ірина Тихомирова.

Проєкт Crafting Business Makers School реалізовано за підтримки Ремісничої палати України в межах великого партнерства «Crafting Europe».

«Ми дуже пишаємося співпрацею з МІМ, адже фундаментальну основу курсу дала саме ця бізнес-школа. Перша група – експериментальна і дуже різна. Дехто зі слухачів опинився в екстремальних умовах, бо в процесі навчання довелося дивитися на себе ніби збоку. І це для нас важлива частина результату, на який ми розраховували. Ми досягли того, що планували. Тепер найголовніше, щоб наші учасники взяли здобуте з собою в життя і застосували  максимально ефективно. Я бажаю нашим випускникам серйозної і мудрої трансформації в діяльності та реалізації отриманих знань», – зазначила Марина Попович, випускниця МІМ, голова Ремісничої палати України, з ініціативи якої і з’явився курс CBMS.

Завдяки онлайн-формату долучитися до CBMS змогли учасники з усіх куточків України, що дозволило навчатися без відриву від основної справи. Для одних курс став черговою сходинкою в розвитку бізнесу – допоміг переглянути підхід до взаємодії з цільовою аудиторією, пропрацювати детальніше бізнес-план та проаналізувати фінансові і стратегічні процеси. Інших здобуті знання підштовхнули переосмислити все раніше напрацьоване, стали опорою на старті нових етапів власної справи.

Важливе місце у навчання посіла взаємодія всередині групи, обмін досвідом та запозичення успішних підходів колег, що суттєво підсилило теоретичну частину. Учасники курсу навіть планують співпрацювати один з одним.

Палітра авторських проєктів випускників курсу вражає розмаїттям – від виробників одягу, рюкзаків та пеналів, майстрів вишивки та кераміки до дегустаційних кавових турів-вражень, виготовлення вина та облаштування творчих просторів.

Наприклад, Едуард Костюк з Одеси, автор та ідеолог торгової марки «Pride and Joy», налагодив виробництво світлових приборів зі старих запчастин автомобілів, тим самим даючи їм друге життя.  Гордий з того, що його світильники представлені на всіх континентах світу:

«Ми не витрачаємо час на виготовлення високотехнологічних і трудомістких деталей. В якості оздоби приладів використовуємо екзотичну деревину – морений дуб, бук, червоне дерево. Кожна одиниця виготовляється вручну і є унікальною. Продаємо свої вироби в Україні, де вони представлені, наприклад, в маркетах, що спеціалізуються на реалізації авторської продукції вітчизняних виробників, а також за кордоном через Amazon. Онлайн-курс в МІМ допоміг розширити бачення своєї аудиторії і глибше пропрацювати портрет споживача, наштовхнув на пошук потенційних покупців у тих сферах, про які раніше не задумувався. Це допоможе збільшити охоплення саме українського ринку і дасть змогу посилити на ньому позиції».

Гончар Сергій Горбань з Дніпропетровщини займається своїм творчим бізнесом майже 30 років. За цей час вдалося добре розвинути інтерактивну складову – майстер-класи, івенти. Нині завершує будівництво міні-готелю, що дасть змогу проводити арт-вікенди із повним перезавантаженням від повсякденного життя.

«Наша майстерня виготовляє унікальну не лише для України, але й для світу, керамічну продукцію – глиняні ванни та декоративні вуличні горщики для квітів висотою понад два метри. Завдяки нашій технології ці арт-об’єкти є витривалими щодо зміни температур, не руйнуються від впливу сонця і морозу, а виробників ванн, подібних до наших, не вдалося знайти у всьому світі. Навчання в межах CBMS стимулювало внутрішню роботу і допомогло систематизувати думки навколо тих моментів, які вислизали з фокусу уваги за щоденною рутиною і в умовах турбулентності зовнішнього світу».

Олена Кучерук на базі своєї громадської організації «Шифт» у 2020 році запустила у Краматорську «Арт-коворкінг: креативне підприємство для молоді». Організація достатньо диверсифікована щодо напрямків діяльності – з одного боку, це простір, з іншого – спільнота навколо громадської організації, а також послуги та фінальний текстильний продукт, який продається через соцмережі та офлайн.

«Січень нинішнього року став для нас першим місяцем, коли підприємство жило винятково з комерційної діяльності без підтримки грантових коштів, при цьому вдалося «вийти в нуль». Для мене такий результат – привід для оптимізму, адже попередні розрахунки були менш обнадійливі. Здобуті знання допомогли зануритися в структуру процесів, відчути більше певності і надихнути цим команду, а також усвідомити, що наш коворкінг – серйозна комерційна компанія, а не просто додаток до громадської організації. Вона потребує деяких змін, вкладень та зусиль, але після цього буде більш ефективною в плані результату».

Олена Кир’янова, академічний директор програми, переконана, що другому набору Crafting Business Makers School бути, адже реміснича спільнота дуже зацікавилася проєктом. Тож готуємося повторити успішний досвід бізнес-навчання для представників творчих професій.

А першим випускникам CBMS бажаємо втілити в життя всі свої проєкти, використовуючи інструменти, які ви отримали під час навчання в МІМ!