Асоціація підприємців-ветеранів АТО допоможе розвивати бізнес тим, хто повернувся з війни

06 серпня 2021

«А що ти любиш робити?» - гасло оновленої Асоціації підприємців-ветеранів АТО, яку презентували в CEO Club. Серед тих, кому належить ідея цього об’єднання, – співзасновник бренду Veterano Coffee, слухач програми МВА в МІМ Володимир Шевченко.

Сергій Позняк, власник та генеральний директор групи компаній FGK Financial через інвестиційні механізми підтримує проєкти побратимів. Він почав займатися цим напрямком ще будучи на війні. Презентуючи стратегію розвитку Асоціації, яка на сьогодні прописана до 2024 року, наголошує – у ветеранському середовищі вкрай необхідно зрощувати і розвивати спільноту для взаємопідтримки.

«У пріоритетах асоціації впровадити програми, які будуть сприяти розвитку ветеранського підприємництва, дадуть доступ до освіти, фінансів, масштабування та розвитку бізнесу, мережевої співпраці тощо. Ветерани роблять бізнес, який є сублімацією війни і дає змогу відчувати їм себе потрібними. Вони є зародком еліти - готові брати на себе відповідальність. Ветерани довели це, коли взяли в руки зброю і пішли захищати Батьківщину. А тепер вони повинні єднатися, щоб розвиватися, підтримувати один одного соціально та у підприємницьких починаннях, бо у всіх різний рівень. Наша місія – робити ветеранів провідною силою, що рухає економіку України», - говорить Сергій Позняк.

За інформацією Оксани Коляди, колишньої очільниці Міністерства у справах ветеранів, а нині керівниці проєкту «Простір можливостей», на сьогодні в Україні приблизно півмільйона тих, хто повернувся з війни чи ще воює. Соціально активними є всього лише 10% із них. 

«Це ті люди, які знайшли себе в бізнесі чи в громадянському житті, вони є фінансово незалежними і реалізували себе в різних сферах. Якщо говорити про ветеранів-підприємців, їх приблизно дві тисячі. Якщо говорити про успішний ветеранський бізнес в Україні – його ще менше, я думаю, що загалом це біля 200 ветеранів», - поділилась дослідженнями Оксана Коляда і додала, що завдання тих, у кого вийшло досягти успіху – збільшувати спільноту навколо себе і підтримувати ветеранів на шляху підприємництва.

Ігор Кравченко, співзасновник групи компаній «Алатир-Інвест» та Член Наглядової ради ГО «Фонд «Повернись живим» - один з тих ветеранів, хто має потужний бізнес. Нині він навчається в МІМ на програмі SE MBA. Важливим фактором для ветеранського бізнесу він визначає чесність і відданість ідеалам. Тим самим, які ведуть вперед, коли воїн захищає державу.

«У нас поки що немає визначення ветеранського бізнесу. Є різні тлумачення і різні підходи, але було б дуже добре, якби ми прийшли до єдиного визначення. Я вважаю, що є одна річ, яка відрізняє ветеранський бізнес від іншого бізнесу – це уніфікована ціннісна складова. Ветерани, які мають бізнес, показали своїми діями раніше, що вони готові зробити для держави. Дуже важливий ціннісний аспект, прив’язаний до цього – готовність служити, яка передбачає не лише готовність жертвувати, але й перемагати», - наголосив Ігор Кравченко, говорячи про ключову особливість ветеранського бізнесу.