Артемій Сурін: Ком’юніті - це щирі стосунки без "соціальних погонів"
29 листопада 2021
Слухачі SE MBA зустрілися з гест-спікером Артемієм Суріним, мандрівником, бізнесменом та засновником спільноти ONE LIFE. Він розповів, чому важливо створювати та розвивати ком'юніті та об'єднувати людей, які мають спільні інтереси.
Що нам дають ком'юніті:
- Передусім - це баланс у житті, як би тривіально це не звучало. Я бачив достатньо прикладів, коли підприємці займаються бізнесом заради бізнесу. При цьому у людей страждають всі інші сфери життя: стосунки в сім'ї, хобі, ті речі, на які по-справжньому відгукується душа. Якщо нічого не робити, це може призвести до емоційного вигорання, проблем із мотивацією та самосаботажу... Я переконаний, що можна жити наповнено.
- Важливо спілкуватися з цікавими людьми, які поділяють твої цінності.
- Щирі стосунки без "соціальних погонів", де інші не дивляться, на якій машині ти приїхав, який в тебе одяг, яку посаду ти маєш. У ком'юніті ти почуваєшся безпечно, комфортно, спокійно, впевнено. Але головне - ти знаєш, що тут можеш бути собою.
Артемій Сурін, спираючись на власний досвід, радить певні кроки на шляху до створення успішного ком'юніті:
- Почніть із залучення в онлайн формат
“Я почав писати щоденники: описував всі нюанси подорожі наодинці на Північний полюс. Згодом зрозумів, що зручніше зберігати нотатки в інтернеті. Завантажив на блогерський сайт свою розповідь, де були авантюризм, пригоди, небезпечні моменти, а завершив тим, що завжди мріяв про подорожі. Життя одне, і якщо у когось залишилися сумніви – треба наважитися, бо кращого моменту не буде.
Зненацька для мене історії “завірусилися”. Перша тисяча передплатників, потім – п’ять, двадцять тисяч. Я зрозумів, що є люди, яким так само, як і мені, цікаво мандрувати. Вони не просто розуміють мене, а палко підтримують”.
- Відчуйте момент, коли настав час виводити ком'юніті в офлайн формат
“Тут важливо не надто поспішати. Дочекайтеся, щоб на першу зустріч прийшло близько сотні людей. Онлайн взаємодія не створює міцних міжособистісних зв'язків. Розуміння цього стало ключовим моментом, щоб зібрати людей на живу зустріч у Києві. Приїхало три сотні людей людей із різних країн - це і є залучення”.
- Знайдіть свою ідею
“Ідея має гармоніювати з цінністю, яку дає ваше ком'юніті. Я не міг уявити, що люди робитимуть татуювання ONE LIFE. Ви знаєте багато бізнесів, де люди настільки поділяють цінності та ідею компанії, що набивають тату? Я ні. Не будуть люди такого робити, якщо ви просто поліпшите сервіс або навіть будете викликати класну емоцію. Важлива лише цінність! Ідея нашого ком'юніті дуже проста і така, що надихає, – життя одне”.